Ansichtkaarten
- YPPY
- Lid
- Contacteer:
Ansichtkaarten
Net zag ik op een site over wo1 dat de familie van overleden soldaten een kaartje kreeg met daarbij de mededeling dat hun familielid was overleden. Dat vind ik niet zo vreemd, maar de foto die op de kaart stond, daar verbaasde ik me wel over. Je zit dode soldaten liggen in dekens met daartussen een levende soldaat. Eronder staat:
"A British Army chaplain takes the personal belongings from the bodies of the fallen"
De toelichting van de site is: "This is the first picture of a short series on the feared messages that next of kin received when a soldier died. Click on the picture to see the next in this series or click here to go to the summary page."
Hier begrijp ik dus uit dat deze foto naar familieleden ging. Ik vroeg me af of iemand hier weet hoe lang deze foto's zijn verstuurd en of de familieleden dit waardeerden. Het lijkt zo wel of je geliefde nog 'compleet' is (van veel vermisten en overledenen is niet alles of niks terug gevonden), maar het lijkt me zelf niet fijn om zoiets te krijgen.
Op die site staan ook nog telegrammen, formulieren en brieven. Zoiets lijkt mij logischer om aan familie te sturen.
"A British Army chaplain takes the personal belongings from the bodies of the fallen"
De toelichting van de site is: "This is the first picture of a short series on the feared messages that next of kin received when a soldier died. Click on the picture to see the next in this series or click here to go to the summary page."
Hier begrijp ik dus uit dat deze foto naar familieleden ging. Ik vroeg me af of iemand hier weet hoe lang deze foto's zijn verstuurd en of de familieleden dit waardeerden. Het lijkt zo wel of je geliefde nog 'compleet' is (van veel vermisten en overledenen is niet alles of niks terug gevonden), maar het lijkt me zelf niet fijn om zoiets te krijgen.
Op die site staan ook nog telegrammen, formulieren en brieven. Zoiets lijkt mij logischer om aan familie te sturen.
- Darryl
- Lid
- YPPY
- Lid
- Contacteer:
-
- Lid
- Contacteer:
Re: Ansichtkaarten
Hoi, kun je anders die URL hier neerzetten? Thanks!YPPY schreef:Net zag ik op een site over wo1 dat de familie van overleden soldaten een kaartje kreeg met daarbij de mededeling dat hun familielid was overleden.
- YPPY
- Lid
- Contacteer:
Het staat op deze site: http://www.geocities.com/~worldwar1/default.html
Je moet in het rechtergedeelte naar beneden scrollen en dan klikken op "Feared..." Het is het onderste rode bolletje.
Je moet in het rechtergedeelte naar beneden scrollen en dan klikken op "Feared..." Het is het onderste rode bolletje.
Voor lieve berichtjes, schattige dieren of wat anders leuks kun je altijd mailen.
*Weer alleen*
*Weer alleen*
-
- Lid
- Contacteer:
- Darryl
- Lid
- Roel R.
- Lid
- Contacteer:
Lees nou eens gewoon wat er staat:
This is the first picture of a short series on the feared messages that next of kin received when a soldier died. Click on the picture to see the next in this series or click here to go to the summary page.
De foto is helemaal nooit verstuurd, staat nergens, maar heeft met het thema, overleden soldaten, te maken
This is the first picture of a short series on the feared messages that next of kin received when a soldier died. Click on the picture to see the next in this series or click here to go to the summary page.
De foto is helemaal nooit verstuurd, staat nergens, maar heeft met het thema, overleden soldaten, te maken
- YPPY
- Lid
- Contacteer:
- Peter Verdun
- Lid
Vert: Dit is de eerste foto in de serie van "gevreesde berichten" welke naasten ontvingen na het overlijden van een soldaat. Klik op de foto om de (op)volgende foto's in deze serie te bekijken, of klik hier om naar de "samenvatting" pagina te gaan.
Vert: Dit is de eerste foto in de serie van "gevreesde berichten" welke naasten ontvingen na het overlijden van een soldaat. Klik op de foto om de (op)volgende foto's in deze serie te bekijken, of klik hier om naar de "samenvatting" pagina te gaan.
- YPPY
- Lid
- Contacteer:
- Roel R.
- Lid
- Contacteer:
- Ruben
- Lid
De tekst heeft helemaal niets met de foto te maken. In het Britse leger had ieder soldaat een "chaplain" of kameraad ( of iets in die zin) die ervoor zorge dat de soldaat al zijn persoonlijke spulletjes naar huis werden gestuurd ( als er teminste nog overschoten ) en het was ook zijn plicht om de familie te berichten over zijn overlijden. En hetgeen dat die soldaat op de foto doet is zn kameraad zn spulletjes verzamelen. Zo las ik het toch.
War is something human...