Gravrilo Princip en het inschattingsvermogen...

Alle onderwerpen met betrekking tot overige tijdvakken
Plaats reactie
mario
Lid
Contacteer:

Gravrilo Princip en het inschattingsvermogen...

Bericht door mario »

Zou Gravrilo Princip, de moordenaar van Franz Ferdinand, beseft hebben welke gevolgen zijn aanslag zou kunnen hebben, toen ze destijds deze aanslag aan het voorbereiden waren?

De spanning tussen diverse landen was toen al voelbaar. Zouden hij en zijn bende rekening hebben gehouden met het feit dat er een grote oorlog zou kunnen uitbreken of waren ze blind nationalistisch?

Wat zijn jullie meningen?
Narcolepticus
Lid

Bericht door Narcolepticus »

Volgens mijn mening waren ze eerder blind nationalistisch, daar de Zwarte hand servië wou verenigen (als ik me niet vergis) maar wie had er eigenlijk van de gewone bevolking verwacht, dat de moord op de kroonprins zo'n oorlog zou hebben uitgelokt ?
Hauptmann
Lid
Contacteer:

Bericht door Hauptmann »

Nee, dat heeft hij niet geweten. Zo logisch was het nou ook weer niet dat er oorlog zou komen. En al helemaal niet op zo'n schaal. Daarbij zou iedereen dan toch voor kerst thuis zijn.
Narcolepticus
Lid

Bericht door Narcolepticus »

inderdaad, je moet denken dat iedereen een vrolijke (jaja dat heb ik letterlijk meermaals gelezen in verschillende boeken) en korte, maar hevige oorlog verwachte...
veel vrolijks en kort heb ik er niet van gemerkt, 4 jaar in de modder worden weggevreten door ratten, niet mijn ideale bezigheid.
Plaats reactie