Slagveldvondsten

Alle onderwerpen met betrekking tot overige tijdvakken
draak
Lid

Slagveldvondsten

Bericht door draak »

Op deze link http://www.dugup.co.uk/ww1pages/battle.ww1dug.index.htm worden vondsten van verschillende fronten te koop aangeboden.

Persoonlijk krijg ik hier een wrange smaak van in mijn mond. Het met een md opgraven van oorlogsresten en deze vervolgens te koop aanbieden op internet vind ik niet kunnen.

Hoe wordt hier door andere forumgebruikers over gedacht?
Peter Verdun
Lid

Bericht door Peter Verdun »

Ik ken de site.

Trieste kerel (Jay is zijn naam) zonder ook maar enig respect, die het uitvoeren van illegale handelingen (lijken prikken) met deze zieke website alleen maar vergroot.

Het schaamrood krijg je van deze kerel op je kaken, als je leest dat NEDERLANDERS een van zijn grootste leveranciers zijn.

Ik kan maar 1 ding over deze (sorry voor het puberaal taalgebruik) knakker zeggen, t'is een trieste gast ( heel zacht gezegt!)
draak
Lid

Bericht door draak »

Ben het volkomen met je eens Peter.
Ik wilde niet gelijk het woord lijkenpikkerij in de "mond" nemen maar daar komt het wel op neer. Ik vind het niet van veel respect getuigen.

In Frankrijk riskeer je hoge boetes (3500 euro) als de gendarmerie je pakt. Vrienden van me stonden afgelopen zomer op de Mort Homme toen er een politie-auto voorbij kwam. Toen ze even later op weg naar de camping wilden, werden ze aangehouden en de auto doorzocht. Niet dat ze iets meegenomen hadden maar het geeft wel aan dat ze controleren.
Hauptmann
Lid
Contacteer:

Bericht door Hauptmann »

draak schreef: In Frankrijk riskeer je hoge boetes (3500 euro) als de gendarmerie je pakt. Vrienden van me stonden afgelopen zomer op de Mort Homme toen er een politie-auto voorbij kwam. Toen ze even later op weg naar de camping wilden, werden ze aangehouden en de auto doorzocht. Niet dat ze iets meegenomen hadden maar het geeft wel aan dat ze controleren.
En terrecht natuurlijk!

Waarom kunnen deze stukken grond nou niet met rust worden gelaten. Voor mij is het één grote begraafplaats en is het opzoeken en opgraven van spullen gewoon grafroof. En er geld aan verdienen is al helemaal smakeloos. Doet me denken aan de bodysnappers/bodysnatcher, whatever. Bah. Kan er niets tegen deze man gedaan worden? Hij geeft immers openlijk toe wat hij doet en volgens mij is dat verboden, zeker in Frankrijk toch?
draak
Lid

Bericht door draak »

Ik vraag me af wie er erger is: de mensen die dit soort dingen kopen of degene die het aanbied? Ben bang dat dit een kip-en-ei kwestie is.

In Ieper kun je tenslotte ook op verschillende plaatsen (musea) van dit soort dingen kopen, hoewel niet in zulke vergane toestand.
ironmarc
Lid

Bericht door ironmarc »

ik snap ook niet dat dit legaal verkocht kan worden terwijl het verboden is om van het slagveld spul mee te nemen
ironmarc
Lid

Bericht door ironmarc »

toch kan je slagveldvondsten met veel respect bewonderen en in je collectie hebben, is mijn mening.
collector
Lid

Bericht door collector »

draak schreef: In Frankrijk riskeer je hoge boetes (3500 euro) als de gendarmerie je pakt. Vrienden van me stonden afgelopen zomer op de Mort Homme toen er een politie-auto voorbij kwam. Toen ze even later op weg naar de camping wilden, werden ze aangehouden en de auto doorzocht. Niet dat ze iets meegenomen hadden maar het geeft wel aan dat ze controleren.
Dus er wordt regelmatig gecontroleerd? ik ben nu ook een paar keer geweest maar heb nog nooit een controle meegemaakt.
draak
Lid

Bericht door draak »

"Hij die zonder zonde is....."
Met het schaamrood op m'n kaken moet ik bekennen dat ik 10 jaar terug tijdens ons eerste bezoek aan Verdun een franse veldfles heb meegenomen :oops:
Ik zit er hard over te denken om deze weer terug te brengen, want zoiets hoort in een museum thuis of op het slagveld zelf.
Tsja, wijsheid komt met de jaren zeggen ze...
ironmarc
Lid

Bericht door ironmarc »

ik heb ook wat dingetjes meegenomen maar ik schaam me er eigelijk niet voor. Ik behandel het met veel respect.

wie weet kijk ik er later ook ander op terug hoor..
mario
Lid
Contacteer:

Bericht door mario »

Ik blijf overal af. Al moet ik af en toe de neiging wel flink onderdrukken.
Help mee met het aanleggen van de Eerste Wereldoorlog boekendatabase.
http://www.boekenlijst1418.nl
Tim
Lid
Contacteer:

Bericht door Tim »

"This item comes with a certificate of authentication that this is a genuine battlefield relic"

eh? :|
ironmarc
Lid

Bericht door ironmarc »

ja precies! Daarmee benadrukt hij dus dat hij illegaal bezig is
KätheHelfrich
Lid
Contacteer:

Bericht door KätheHelfrich »

http://forum.wo2.nl/viewtopic.php?t=3714

En toch blijf ik dit topic op dit forum erg vreemd vinden...
ironmarc
Lid

Bericht door ironmarc »

waarom?
Plaats reactie