Slagveldvondsten

Alle onderwerpen met betrekking tot overige tijdvakken
Simon
Lid

Bericht door Simon »

hehe :)
nochtans heb je redelijk gelijk
het was een echte modderpoel puinhoop en er stond idd ook geen enkele meer recht....
You can bomb the world in to pieces, but you can't bomb it into peace
Boroskov
Lid

Bericht door Boroskov »

Akkers schiet je niet weg, wel overhoop. :wink:
Hic manebimus optime
Marshall Matt
Lid
Lid

Bericht door Marshall Matt »

Ik vind het verschrikkelijk dat er mensen bestaan die van dat soort slagvelden oppikken. Als hij de verhalen persoonlijk van iemand zou horen wat er in de dagen van de Grote Oorlog gebeurt is draait hij wel bij.
Ik vind eigenlijk dat de regering in plaats van boetes uit te schrijven de slagvelden wel eens op mag ruimen en de voorwerpen terugbrengen in oude staat. In ieder geval van het geld wat ze van boetes krijgen kunnen ze een hoop doen.
Entrenchments are drainpipes for blood. (James Brook, 1914-1918 veteran)
seabee
Lid

Bericht door seabee »

Marshall Matt schreef:Ik vind het verschrikkelijk dat er mensen bestaan die van dat soort slagvelden oppikken. Als hij de verhalen persoonlijk van iemand zou horen wat er in de dagen van de Grote Oorlog gebeurt is draait hij wel bij.
Ik vind eigenlijk dat de regering in plaats van boetes uit te schrijven de slagvelden wel eens op mag ruimen en de voorwerpen terugbrengen in oude staat. In ieder geval van het geld wat ze van boetes krijgen kunnen ze een hoop doen.
Slagvelden opruimen? Weet je wel wat er nog ligt? Dat kost miljarden euro's. In nederland zetten en ontruimen hele wijken als er iets gevonden wordt.
CAN DO
amersfoortskei
Lid

Bericht door amersfoortskei »

seabee schreef:
Marshall Matt schreef:Ik vind het verschrikkelijk dat er mensen bestaan die van dat soort slagvelden oppikken. Als hij de verhalen persoonlijk van iemand zou horen wat er in de dagen van de Grote Oorlog gebeurt is draait hij wel bij.
Slagvelden opruimen? Weet je wel wat er nog ligt? Dat kost miljarden euro's. In nederland zetten en ontruimen hele wijken als er iets gevonden wordt.
dat is idd gekkewerk! :shock: het is trouwens ook niet in de praktijk uit te voeren!
HOOGECRATER
Gertos45
Lid

Bericht door Gertos45 »

Ik vind dit eigenlijk niet zo erg dat die relics opgegraven worden...

Anders rot het toch maar weg...nu kan iemand die er in geïnteresseeerd is, en ontzag en respect heeft voor wat er gebeurd is een voorwerp hebben dat daar in die grote oorlog gebruikt is...

Je moet dit niet vergelijken met lijkenpikkerij of grafschennis.

Het komt toch niet van officiële monumenten of begraafplaatsen?

Maar aan de andere kant besef ik ook wel dat de slagvelden zoals rond Verdun, Ieper...zulke enorme slachtoffers hebben dat het feitelijk an sich begraafplaatsen zijn...

Opdat zoiets nooit meer zou gebeuren!
amersfoortskei
Lid

Bericht door amersfoortskei »

Gertos45 schreef:Ik vind dit eigenlijk niet zo erg dat die relics opgegraven worden...

Anders rot het toch maar weg...nu kan iemand die er in geïnteresseeerd is, en ontzag en respect heeft voor wat er gebeurd is een voorwerp hebben dat daar in die grote oorlog gebruikt is...

Je moet dit niet vergelijken met lijkenpikkerij of grafschennis.

Het komt toch niet van officiële monumenten of begraafplaatsen?

Maar aan de andere kant besef ik ook wel dat de slagvelden zoals rond Verdun, Ieper...zulke enorme slachtoffers hebben dat het feitelijk an sich begraafplaatsen zijn...
Opdat zoiets nooit meer zou gebeuren!
aan de ene kant zit er wel wat in watje zegd maar die gast van die dug up site is gewoon onverantwoordelijk bezig.
iedereen die wel is naar ieper of verdun is geweest heefd wel is wat gevonde en in ze zak gestopt dat is het probleem ook niet, maar deze man gaat te ver en vermeid het verleden vd plaats deze man heefd alleen maar euro tekens in ze ogen. :|
HOOGECRATER
Oberschütze
Lid
Contacteer:

Bericht door Oberschütze »

Hmmz opzich vind ik het niet kunnen nee wat die man doet, grafroof is een schande! Maar een veldfles die naast een pad in de bossen ligt meenemen ook grafroof? Ik vind van niet, red je eerder een stuk geschiedenis mee, anders rot het alleen maar weg. Als je nou een volkomen graf gaat leeg halen en dan vooral persoonlijke dingen, moet en mag niet kunnen en het dan nog verkopen ook dat is een schande, zoiezo respectloos voor de gevallenen. Zelf zoek ik ook met een detector (niet in wo1 gebied want dat ligt tever weg) maar vind niet dat ik aan grafroof doe o.i.d. mocht ik dan ook ooit iets vinden en ik kon achterhalen bij welke vorige eigenaar het hoorde zou ik het absoluut in de juiste handen terug geven, nabestaanden of musea o.i.d. En zoals al aangeven wordt zijn er ook verzamelaars die "battle relic's" met respect behandelen en er geen handel indrijven. Maar een huls o.i.d. is toch geen grafroof? Daar zit niks persoonlijks aan denk ik zo, als iemand dat verkoopt zit ik daar absoluut niet mee. Kijk op marktplaats e.d. hulzen worden dagelijks aangeboden en ook in schuren etc. gevonden ipv. op slagvelden. Maar overigens keur ik het niet goed wat deze man doet, geld verdienen aan bodemvondsten afkomstig uit noodgraven en slagvelden die tot rustgebied verklaard zijn omtrent daar vele en nog vele slachtoffers liggen.

Overigens is het zoiezo daar al verboden om van de paden af te lopen meen ik aangezien je daar struikelt over de gifgasgranaten etc. Daar is naar data nooit geruimt of wat dan ook, hoewel er alleen op de wandelpaden is geruimt (het grote spul dan want klein kaliber munitie vind je daar ook nog gewoon). Ken zat mensen die daar hebben gelopen en vanalles zo hebben gevonden en ook mensen die daar boete's hebben gekregen en ja die zijn niet laag geloof me en zo een nachtje in de cel en detector kwijt. Maargoed ik vind dat die slagvelden beter met rust kunnen worden gelaten en daarmee bedoel ik dat er niet met een detector wordt gezocht, als er een veldfles of huls of wat dan ook zo op het oog wordt gevonden en wordt meegenomen kan ik me niet aan storen.

Overigens sorry dat ik zo laat op dit topic reageer maar kon het niet laten :)
Oberschütze
Lid
Contacteer:

Bericht door Oberschütze »

draak schreef:"Hij die zonder zonde is....."
Met het schaamrood op m'n kaken moet ik bekennen dat ik 10 jaar terug tijdens ons eerste bezoek aan Verdun een franse veldfles heb meegenomen :oops:
Ik zit er hard over te denken om deze weer terug te brengen, want zoiets hoort in een museum thuis of op het slagveld zelf.
Tsja, wijsheid komt met de jaren zeggen ze...
En die Duitse helmen en bajonetten en noem maar op uit de Tweede Wereldoorlog die ook gevonden worden? Moeten die ook terug de grond in gestopt worden? Dat vind ik geschiedenis verkrachting :) Als je hem terug stopt gaat het alleen maar verloren.
Ik neem aan als je een Duitse helm in je tuin vind dat je hem tog mooi in je vitrine zet :roll: :?:

Ja dat is geen slagveld zeg je dan? Maar waarom zou dat anders zijn? Slagveld of geen het is een plek waar is gevochten en mensen zijn gesneuveld als dat er nu 100.000 zijn of 10 voor die 10 heb je toch net zoveel respect als voor die 100.000. Kortom als je iets vind mag je het van mij gewoon meenemen, maar iets van een lijk of iets persoonlijks (trouwring oid) moet bij de nabestanden of musea horen! Ookal doet het je pijn omdat het z'n mooi voorwerp is wat je graag liever zelf houd natuurlijk :) Maar vind je een helm en zet het in je vitrine, geef ik je groot gelijk. Mits je het niet eerst van de schedel van de eigenaar hebt afgeplukt :roll:

Overigens zijn er dus wo1 slagvelden die tot rust gebied verklaart zijn aangezien er zovéééél ligt er geen beginnen aan is om het allemaal te ruimen. Daar hoor je ook niet te zoeken. Maar de kans is altijd dat je er wat vind op het oog.
Julian
Lid

Bericht door Julian »

Ik vind inderdaad ook, dat persoonlijke spullen meenemen en zelf houden erger is dan bijvoorbeeld een helm...
Zelf heb ik eens een huls mee genomen uit Ieper, aangezien ik nog geen metaal detecor heb, kan ik ook niet veel vinden :P

Maar ik zit nog een beetje rond te kijken op die site....op de ''Our Adverntures'' pagina...
Die gast ziet het echt als een soort familie uitje...nog een paar van die ''onderweg foto's'' erbij....bij een weg restaurant (tja, aan ze buik te zien denk hij aan niks anders :lol: ), nog een fototje van hem bij de auto...nou vogende dag lekker graven...

Het weekendje Auschwitz...doet ie alsof hij een jood is en een beetje zielig bij het hek staat....ongelofenlijk.... :|

Pppfff....alleen de naam al....''Our Adventures''...

Echt Onrespectvol deze gast...

Gr. Julian
burie
Lid

Re: Slagveldvondsten

Bericht door burie »

ik heb ook al heel wat gevonden in streek en omstreken van ieper / kemmel , maar niet door het slagveld af te lopen ...
als de grachten werden uitgebaggert komt er nog soms iets boven heb zo in loker bij kemmel eens 26 franse garnaten gevonden op 1 plaats en een duiste gas masker ( die heb ik nu nog liggen al 11 jaar ) en met feit dat mijn pa schroothandelaar is en veel bij boeren moest schroot gaan op halen hebben in loop van de jaren heel veel spul van wo1 waaronder veel wapens ( waaronder 2 lugers van uit de grondt ), bajonetten , deel van duits kanon die open gesprongen is , engelse tank rupsen schietplaaten , veel duitse helmen , heel veel kogels , emmers vol, echt als je op bezoek gaat op de slagvelden stop eens bij de boeren , en met wegen werken komt er soms ook nog iets boven zo werdt er op de kemmelberg ooit eens een duitse maxim gevonden ...
coco
Lid

Bericht door coco »

burie schreef:ik heb ook al heel wat gevonden in streek en omstreken van ieper / kemmel , maar niet door het slagveld af te lopen ...
als de grachten werden uitgebaggert komt er nog soms iets boven heb zo in loker bij kemmel eens 26 franse garnaten gevonden op 1 plaats en een duiste gas masker ( die heb ik nu nog liggen al 11 jaar ) en met feit dat mijn pa schroothandelaar is en veel bij boeren moest schroot gaan op halen hebben in loop van de jaren heel veel spul van wo1 waaronder veel wapens ( waaronder 2 lugers van uit de grondt ), bajonetten , deel van duits kanon die open gesprongen is , engelse tank rupsen schietplaaten , veel duitse helmen , heel veel kogels , emmers vol, echt als je op bezoek gaat op de slagvelden stop eens bij de boeren , en met wegen werken komt er soms ook nog iets boven zo werdt er op de kemmelberg ooit eens een duitse maxim gevonden ...
Waarom haal je een 5 jaar oud topic omhoog?
Jij bent niet de enige trouwens hoor, maar het is wel sche!t irritant
Altijd opzoek naar Duits papierwerk met K-nummers '951 t/m 957' en '2517'!
sniper snoop
Beste Signature 2010
Beste Signature 2010
Contacteer:

Bericht door sniper snoop »

burie schreef:ik heb ook al heel wat gevonden in streek en omstreken van ieper / kemmel , maar niet door het slagveld af te lopen ...
En wat deed je met die granaten?
"Always remember both sides of the line"~~~~ Britse oudstrijder en oudste Brit ooit (tot hij overleed), Harry Patch (110 jaar) - Menenpoort Ieper, 21 juni 2008

Heb je Battlefield 1918 problemen? Klik hier en leg uit wat het probleem is!
iknowdintoo
Lid
Ontvangen: 1 keer

Bericht door iknowdintoo »

coco schreef: Jij bent niet de enige trouwens hoor, maar het is wel sche!t irritant
Weet je wat ook irritant is? Mensen die onnodig schelden.
coco
Lid

Bericht door coco »

iknowdintoo schreef:
coco schreef: Jij bent niet de enige trouwens hoor, maar het is wel sche!t irritant
Weet je wat ook irritant is? Mensen die onnodig schelden.
Waarom vind je dat schelden zoiezo maar naast dat, wat je nu ziet gebeuren is dat mensen (zie 2 posts hierboven) antwoorden gaan vragen aan mensen die al 4 jaar niet meer online zijn geweest, en dat vind ik dus (sche!t) irritant.
Maarja als jij het lekker vind berichten van 5 jaar oud te lezen have fun!
Altijd opzoek naar Duits papierwerk met K-nummers '951 t/m 957' en '2517'!
Plaats reactie