nochtans heb je redelijk gelijk
het was een echte modderpoel puinhoop en er stond idd ook geen enkele meer recht....
Slagvelden opruimen? Weet je wel wat er nog ligt? Dat kost miljarden euro's. In nederland zetten en ontruimen hele wijken als er iets gevonden wordt.Marshall Matt schreef:Ik vind het verschrikkelijk dat er mensen bestaan die van dat soort slagvelden oppikken. Als hij de verhalen persoonlijk van iemand zou horen wat er in de dagen van de Grote Oorlog gebeurt is draait hij wel bij.
Ik vind eigenlijk dat de regering in plaats van boetes uit te schrijven de slagvelden wel eens op mag ruimen en de voorwerpen terugbrengen in oude staat. In ieder geval van het geld wat ze van boetes krijgen kunnen ze een hoop doen.
dat is idd gekkewerk!seabee schreef:Slagvelden opruimen? Weet je wel wat er nog ligt? Dat kost miljarden euro's. In nederland zetten en ontruimen hele wijken als er iets gevonden wordt.Marshall Matt schreef:Ik vind het verschrikkelijk dat er mensen bestaan die van dat soort slagvelden oppikken. Als hij de verhalen persoonlijk van iemand zou horen wat er in de dagen van de Grote Oorlog gebeurt is draait hij wel bij.
Ik vind eigenlijk dat de regering in plaats van boetes uit te schrijven de slagvelden wel eens op mag ruimen en de voorwerpen terugbrengen in oude staat. In ieder geval van het geld wat ze van boetes krijgen kunnen ze een hoop doen.
aan de ene kant zit er wel wat in watje zegd maar die gast van die dug up site is gewoon onverantwoordelijk bezig.Gertos45 schreef:Ik vind dit eigenlijk niet zo erg dat die relics opgegraven worden...
Anders rot het toch maar weg...nu kan iemand die er in geïnteresseeerd is, en ontzag en respect heeft voor wat er gebeurd is een voorwerp hebben dat daar in die grote oorlog gebruikt is...
Je moet dit niet vergelijken met lijkenpikkerij of grafschennis.
Het komt toch niet van officiële monumenten of begraafplaatsen?
Maar aan de andere kant besef ik ook wel dat de slagvelden zoals rond Verdun, Ieper...zulke enorme slachtoffers hebben dat het feitelijk an sich begraafplaatsen zijn...
Opdat zoiets nooit meer zou gebeuren!
En die Duitse helmen en bajonetten en noem maar op uit de Tweede Wereldoorlog die ook gevonden worden? Moeten die ook terug de grond in gestopt worden? Dat vind ik geschiedenis verkrachtingdraak schreef:"Hij die zonder zonde is....."
Met het schaamrood op m'n kaken moet ik bekennen dat ik 10 jaar terug tijdens ons eerste bezoek aan Verdun een franse veldfles heb meegenomen![]()
Ik zit er hard over te denken om deze weer terug te brengen, want zoiets hoort in een museum thuis of op het slagveld zelf.
Tsja, wijsheid komt met de jaren zeggen ze...
Waarom haal je een 5 jaar oud topic omhoog?burie schreef:ik heb ook al heel wat gevonden in streek en omstreken van ieper / kemmel , maar niet door het slagveld af te lopen ...
als de grachten werden uitgebaggert komt er nog soms iets boven heb zo in loker bij kemmel eens 26 franse garnaten gevonden op 1 plaats en een duiste gas masker ( die heb ik nu nog liggen al 11 jaar ) en met feit dat mijn pa schroothandelaar is en veel bij boeren moest schroot gaan op halen hebben in loop van de jaren heel veel spul van wo1 waaronder veel wapens ( waaronder 2 lugers van uit de grondt ), bajonetten , deel van duits kanon die open gesprongen is , engelse tank rupsen schietplaaten , veel duitse helmen , heel veel kogels , emmers vol, echt als je op bezoek gaat op de slagvelden stop eens bij de boeren , en met wegen werken komt er soms ook nog iets boven zo werdt er op de kemmelberg ooit eens een duitse maxim gevonden ...
En wat deed je met die granaten?burie schreef:ik heb ook al heel wat gevonden in streek en omstreken van ieper / kemmel , maar niet door het slagveld af te lopen ...
als de grachten werden uitgebaggert komt er nog soms iets boven heb zo in loker bij kemmel eens 26 franse garnaten gevonden op 1 plaats en een duiste gas masker ( die heb ik nu nog liggen al 11 jaar ) en met feit dat mijn pa schroothandelaar is en veel bij boeren moest schroot gaan op halen hebben in loop van de jaren heel veel spul van wo1 waaronder veel wapens ( waaronder 2 lugers van uit de grondt ), bajonetten , deel van duits kanon die open gesprongen is , engelse tank rupsen schietplaaten , veel duitse helmen , heel veel kogels , emmers vol, echt als je op bezoek gaat op de slagvelden stop eens bij de boeren , en met wegen werken komt er soms ook nog iets boven zo werdt er op de kemmelberg ooit eens een duitse maxim gevonden ...
Weet je wat ook irritant is? Mensen die onnodig schelden.coco schreef: Jij bent niet de enige trouwens hoor, maar het is wel sche!t irritant
Waarom vind je dat schelden zoiezo maar naast dat, wat je nu ziet gebeuren is dat mensen (zie 2 posts hierboven) antwoorden gaan vragen aan mensen die al 4 jaar niet meer online zijn geweest, en dat vind ik dus (sche!t) irritant.iknowdintoo schreef:Weet je wat ook irritant is? Mensen die onnodig schelden.coco schreef: Jij bent niet de enige trouwens hoor, maar het is wel sche!t irritant