Onderwijs over de commies.

Alle onderwerpen met betrekking tot overige tijdvakken
mario
Lid
Contacteer:

Onderwijs over de commies.

Bericht door mario »

Stond vandaag op nu.nl :

Wie zegt dat kinderen alleen in dictatoriale oostblokregimes gehersenspoeld werden, heeft het mis. In Amerika lusten ze er ook pap van. Amerikaanse kinderen lazen in de jaren zestig een allesbehalve onschuldig stripboek; Treasure Trest. De Koude Oorlog op z'n best. Heel vuil om kinderen op deze manier te onderwijzen.

http://www.authentichistory.com/images/ ... er_01.html
Help mee met het aanleggen van de Eerste Wereldoorlog boekendatabase.
http://www.boekenlijst1418.nl
Hauptmann
Lid
Contacteer:

Re: Onderwijs over de commies.

Bericht door Hauptmann »

mario schreef:Stond vandaag op nu.nl :

Wie zegt dat kinderen alleen in dictatoriale oostblokregimes gehersenspoeld werden, heeft het mis. In Amerika lusten ze er ook pap van. Amerikaanse kinderen lazen in de jaren zestig een allesbehalve onschuldig stripboek; Treasure Trest. De Koude Oorlog op z'n best. Heel vuil om kinderen op deze manier te onderwijzen.

http://www.authentichistory.com/images/ ... er_01.html
Bij Yoshe?
mario
Lid
Contacteer:

Re: Onderwijs over de commies.

Bericht door mario »

Hauptmann schreef:
Bij Yoshe?
yep
Help mee met het aanleggen van de Eerste Wereldoorlog boekendatabase.
http://www.boekenlijst1418.nl
Zhukov
Lid
Contacteer:

Bericht door Zhukov »

:r :h
Вместе мы непобедимы
Narcolepticus
Lid

Bericht door Narcolepticus »

Zhukov heeft helemaal gelijk. indoctrineren was de boodschap bij de jeugd in de jaren 60
Ioannis
Lid
Lid

Bericht door Ioannis »

Narcolepticus schreef:Zhukov heeft helemaal gelijk. indoctrineren was de boodschap bij de jeugd in de jaren 60
Klopt!

Ik zat toen op school. En daarna de MULO.
Geschiedenis was mijn favoriete vak.
De MULO toen was zoiets als wat nu de HAVO is.

Maar goed, tijdens de geschiedenisles, werd er vooral ingepompt hoe belangrijk de NAVO wel niet was. Kritische vragen daarover, kostte je strafpunten, dus dat schoot echt niet op!
Ik heb het spelletje meegespeeld, en haalde een 9 voor geschiedenis op mijn eindexamen. Je wist dat er van alles aan schortte.

De leerkrachten zeiden hun litanie op, en verder raakten ze behoorlijk in de war als je ergens serieus op in wilde gaan.
Het hoe en waarom van de Tweede Wereldoorlog werd naar de achtergrond geschoven, men hield zich alleen met "feiten" bezig.
Op een katholieke schookl werd ook nog min of meer waarderend gesproken over Mussolini, dat hij de Paus zijn Kerkelijke Staat teruggegeven had! Dat het Vaticaan een kilo boter op het hoofd had, en vooral ook NA de Tweede Wereldoorlog, was toen al algemeen bekend.
(Hulp bij het laten ontsnappen van Duitse SS'ers naar Amerika)

De Navo had een kern van tamelijk fascistisch geörienteerde lieden, die de band met de VS wilden aanhalen. Zoek maar eens op:
Bilderberg Gladio
Oudstrijders Legioen

Na de val van het Warschau pact, is het meer dan duidelijk gebleken wat de NAVO in werkelijkheid is.
Een instrument van de VS om Europa onder controle te houden.
Zitadelle
Lid
Contacteer:

Bericht door Zitadelle »

Ioannis schreef:Na de val van het Warschau pact, is het meer dan duidelijk gebleken wat de NAVO in werkelijkheid is.
Nou... ik denk dat dat wel meevalt... waarom zal de VS de NAVO nodig hebben om 'ons' onder controle te houden, terwijl ze ook prima zonder de NAVO kunnen opereren (Operation Iraqi Freedom)??

Ik vind dit weer één van die theoriën die passen in het illustere rijtje van Alienontvoeringen, de moord op JFK door de CIA, Graancirkels enzow.
http://www.t-kwadraat.nl/

It takes one tree to make a thousand matches, and it takes one match to burn a thousand trees.
Narcolepticus
Lid

Bwa je ziet wel dat de VS de 'veiligheidsraad' toch vrij onder de knoet hebben hé.
Ioannis
Lid
Lid

Bericht door Ioannis »

Zitadelle schreef:
Ioannis schreef:Na de val van het Warschau pact, is het meer dan duidelijk gebleken wat de NAVO in werkelijkheid is.
Nou... ik denk dat dat wel meevalt... waarom zal de VS de NAVO nodig hebben om 'ons' onder controle te houden, terwijl ze ook prima zonder de NAVO kunnen opereren (Operation Iraqi Freedom)??

Ik vind dit weer één van die theoriën die passen in het illustere rijtje van Alienontvoeringen, de moord op JFK door de CIA, Graancirkels enzow.
Jaja....

Kijk eens wat langer dan je neus lang is!

We hebben het hier over de jaren 40 en 50!

Men had toen echt het idee, dat er achter elke lantarenpaal een communist verscholen stond. :lol:
De geruchten deden de ronde dat de Russen ook diverse kosmonauten de ruimte in gestuurd hadden, die nooit meer terug kwamen, en een jammerlijke dood gevonden hebben.
In werkelijkheid hebben de Amerikanen meer astronauten verloren, bij branden en ongelukken, die algemeen bekend zijn.

In de jaren 50 besteedde men ook krankzinnig veel geld aan defensie. Val niet van je stoel af!!! 25% !!!!
Prins Bernard heeft daar een grote rol in gespeeld.
Ik heb zelf op een jager van de marine rondgevaren, die al verouderd was op het moment dat hij in 1953 van stapel liep!

Reactionaire krachten op hoog niveau bereidden zich voor op een mogelijke overwinning van links in Europa. Daarom werden in feite rechtse terreurgroepen opgericht. Zoek maar op de term "left behind".

Uiteindelijk hebben die groepen alleen in Italië en België wat trammelant veroorzaakt.
In Nederland zijn diverse oud verzetsstrijders en communisten omgelegd, maar dat is in de doofpot gestopt.
Veteranen willen vlak voor hun dood wel eens wat vertellen, uit gewetensnood.
Zhukov
Lid
Contacteer:

Bericht door Zhukov »

Ioannis schreef:De geruchten deden de ronde dat de Russen ook diverse kosmonauten de ruimte in gestuurd hadden, die nooit meer terug kwamen, en een jammerlijke dood gevonden hebben.
In werkelijkheid hebben de Amerikanen meer astronauten verloren, bij branden en ongelukken, die algemeen bekend zijn.
Hehe, in Rusland gaat nog altijd het gerucht dat een Sovjet Kosmonaut als eerste mens op de maan was. Deze man heeft Armstrong en Aldrin opgewacht en ze zelfs nog helpen weg te vliegen toen hun ruimteschip niet mee wilde werken. Hij zou er trouwens nog leven!! :P

Dus wat betreft het Amerikaanse gerucht dat de Russische Kosmonauten niet meer terug kwamen, je ziet het, ze zitten er nog steeds!!
Вместе мы непобедимы
Ioannis
Lid
Lid

Bericht door Ioannis »

Zhukov schreef:
Ioannis schreef:De geruchten deden de ronde dat de Russen ook diverse kosmonauten de ruimte in gestuurd hadden, die nooit meer terug kwamen, en een jammerlijke dood gevonden hebben.
Hehe, in Rusland gaat nog altijd het gerucht dat een Sovjet Kosmonaut als eerste mens op de maan was. Deze man heeft Armstrong en Aldrin opgewacht en ze zelfs nog helpen weg te vliegen toen hun ruimteschip niet mee wilde werken. Hij zou er trouwens nog leven!! :P

Dus wat betreft het Amerikaanse gerucht dat de Russische Kosmonauten niet meer terug kwamen, je ziet het, ze zitten er nog steeds!!
Haha ;)
Ach, er woont er hier in de buurt een, die jarenlang het Russische ruimtevaart programma gevolgd heeft.
Ik ben zijn naam even vergeten, maar de man kon zo vreselijk goed vertellen. Ik genoot er van.
Leuk is dat de Amerikanen duizenden dollars verspliden aan de ontwikkeling van een balpen die in de ruimte gebruikt kon worden.
De Russen gebruikten gewoon een vetpotlood van een kwartje ;)

Trouwens... Beste Zhukov...
Je inname van Berlijn was geen staaltje van militair inzicht ;)
Meer van prestige... ;)
Marcfire
Lid

Bericht door Marcfire »

Daar had jij toch ook een handje van Patton, op Sicilie bedoel ik dan....
Zhukov
Lid
Contacteer:

Bericht door Zhukov »

Ioannis schreef:Trouwens... Beste Zhukov...
Je inname van Berlijn was geen staaltje van militair inzicht ;)
Meer van prestige... ;)
Zeg zeg, we gaan niet kieskeurig worden he!! Maar Konev rukte nogal hard op naar Berlijn, dus daarom moest er een beetje vaart achter gezet worden. Vandaar ook dat er dankbaar gebruik werd gemaakt van de Russische lijfspreuk; 'Het doel heiligt de middelen' :o
Вместе мы непобедимы
Narcolepticus
Lid

Russisch? dat dacht ik niet, Alles voor Machiavelli, dan was die toch serieus zijn tijd voor :)
Zhukov
Lid
Contacteer:

Bericht door Zhukov »

Narcolepticus schreef:Russisch? dat dacht ik niet, Alles voor Machiavelli, dan was die toch serieus zijn tijd voor :)
Niet verzonnen door de Russen, maar wel tot in de perfectie uitgevoerd in ieder geval :P
Вместе мы непобедимы
Plaats reactie