Beste leger/Eenheden/groeperingen

Alle onderwerpen met betrekking tot overige tijdvakken
Plaats reactie
Martijn
Lid
Contacteer:

Bericht door Martijn »

Zo zie je maar dat je er samen best uit kan komen als je maar vriendelijk tegen elkaar blijft... :wink:
Afbeelding
"Wie leest die onderschriften eigenlijk?"
Harro
Lid
Lid

Bericht door Harro »

Terwijl dat niet gelukt was als ik idd. mijn "slijmerige bekkie ff" had gehouden :wink:
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
180cc
Lid
Lid

Bericht door 180cc »

ehhhhh..jah?
-Hi im high-
Veteraan
Lid
Lid

Bericht door Veteraan »

On-topic

Zo wonderbaarlijk vond ik Genghis Khan ook niet hoor, hij versloeg voornamelijk kleinere volkeren en de grootste delen van zijn rijk waaren eindeloze steppen. De logistiek liet ook de wensen over, er werd bijna niet bevooraad want de aanvoer was op plunderen gericht.
(intressant detail: uit een onderzoek blijkt dat vandaag meer dan 3miljoen afstammelingen van hem rondlopen door alle vrouwen die hij verkracht heeft :shock: )
Harro
Lid
Lid

Bericht door Harro »

Dan pakte de blonde Khan het toch handiger aan: die vermoordde de vrouwen die hij verkrachtte dus ook geen nakomelingen.
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
vincent
Lid

Bericht door vincent »

de beste eenheid vind ik toch wel FSB groep A van de Russische spetsnaz, goed getraind, velen van hun hebben het betere materieel en ze worden betaald! :o
180cc
Lid
Lid

Bericht door 180cc »

Heet die groep niet dan Team Alpha?
-Hi im high-
vincent
Lid

Bericht door vincent »

zo word 'ie door de media genoemd maar de russen zelfs noemen het groep A ;)
Ik heb er geen kracht meer voor
Cas
Lid

Bericht door Cas »

Als je kijkt naar veroverd gebied e.d. mag je de Israëliers niet overslaan, qua taktiek, maarja je kunt zeggen wat je wil, m.i. is het een kopie van de blitzkrieg van 38-40 en dan is het lekker ironisch niet ?

Ik vind persoonlijk Spetznatz één van de betere legereenheden ter wereld op dit moment dan... maar ja ut blijven russen he
Adoptant van:
T/5 Raymond Leon Miller 327th Glider Infantry Regiment 101st Airborn Division
Sgt Kurt Franzman 28th Inf. Reg 8th Infantry Division
John S. Williams 120th Inf. Reg 30th Infantry Division
Harrold Rogers 119th Inf. Reg 30th Infantry Division
MARKET GARDEN
Lid

Bericht door MARKET GARDEN »

Ioannis schreef:
Jelle H. schreef:Vergeet niet dat Hitler in zijn hoogtijdagen een briliante legerleider was..
:cheer:

Deze houden we er in!!!

WOEHAAAAAAA ;)

Je bedoelt, dat zijn beslissingen de Geallieerden heel goed van pas kwamen? ;)
Wanneer waren zijn hoogtijdagen dan?

Vertel vertel...

Hij zette de juiste mensen op de juiste posten, de westveldtocht (von Slieffenplan) was misschien niet zijn idee maar dat het werd uitgevoerd wel.
Maar als je de complete geschiedenis van WO2 bekijkt heeft hij het voor zichzelf & Duitsland verprutst door verkeerd beslissingen o.a. de oorlogsverklaring aan de VS
De waarheid komt met de jaren
werner vuijk
Lid

Bericht door werner vuijk »

Jelle H. Schreef:

Vergeet niet dat Hitler in zijn hoogtijdagen een billiante legerleider was . . .

Ik vraag mij af of hij niet omricht was van goede legercommandanten en die het ook nog konden uitvoeren. Als hij een stategisch plan kreeg voorgelegd, en hij zach het die dag zitten, tekende hij.
vincent
Lid

Bericht door vincent »

maar ja ut blijven russen he
en waarom is dat erg?
Ik heb er geen kracht meer voor
mark
Lid

Bericht door mark »

Een briljant legerleider?

Hmmm, eerder een gelukkige gokker. En in het begin van WO2 liet hij het werk nog doen door zijn (uitstekende) legerleiders.
Peter
Lid
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Bericht door Peter »

mark schreef:Een briljant legerleider?

Hmmm, eerder een gelukkige gokker. En in het begin van WO2 liet hij het werk nog doen door zijn (uitstekende) legerleiders.
Nee, hij had competente generaals, die echter te slap waren tegen hun Führer in te gaan... kortom Hitler was inderdaad zoals jij stelt meer een gokker!
Daar is 'ie weer!
Cas
Lid

Ut blijven Russen

Bericht door Cas »

Vincent, ik zag je quote van mij, ik vind dat de russen met hun (zeker in de koude oorlog) tochwel superieure wapens, gezien hun omgang met hun krijgsmacht (niet betalen, laag moraal enz) het niet verdienen om als beste eenheid o.i.d. vermeldt te worden. Weet ik hoeveel atoomwapens zijn zoek iedereen is corrupt, Afganistan, de School in Breslan. Als de moderne wereld rusland zou binnenvallen worden ze net als in 42 volledig onder de voet gelopen.

Rusland is een 2e wereldland aan het worden en in mijn ogen geen Grootmacht meer, zowel politiek, sociaal als militair
Adoptant van:
T/5 Raymond Leon Miller 327th Glider Infantry Regiment 101st Airborn Division
Sgt Kurt Franzman 28th Inf. Reg 8th Infantry Division
John S. Williams 120th Inf. Reg 30th Infantry Division
Harrold Rogers 119th Inf. Reg 30th Infantry Division
Plaats reactie