Hitler en 'de ideale mens'
- Mich
- Lid
Hitler en 'de ideale mens'
Voor school ben ik op dit moment allerlei informatie aan het verzamelen over de zogenoemde baby's op maat. Baby's waarvan veel uiterlijke kenmerken door de ouders zijn bepaald. (Blond haar, blauwe ogen enz.)
Ik weet dat ook Hitler zich een voorstelling had gemaakt van 'de ideale mens.' Maar ik vraag me af of Hitler de enige wereldleider uit de geschiedenis is die een ideaal ras nastreefde. Weet iemand of ook andere leiders uit de hele geschiedenis 'plannen' hadden voor de ideale mens?
Hartelijk bedankt!
Michael.
Ik weet dat ook Hitler zich een voorstelling had gemaakt van 'de ideale mens.' Maar ik vraag me af of Hitler de enige wereldleider uit de geschiedenis is die een ideaal ras nastreefde. Weet iemand of ook andere leiders uit de hele geschiedenis 'plannen' hadden voor de ideale mens?
Hartelijk bedankt!
Michael.
"They'll know that you've fought for your country
And no one will worry a bit..."
Siegfried Sassoon
Siegfried Sassoon
- Willem ter Haar
- Lid
- Contacteer:
- Mich
- Lid
Als het goed is bedoel je dat het ene ras zich beter voelde dan het andere en dat slavernij één van de gevolgen daarvan is?
Als dat is wat je bedoelt, dan is dat inderdaad een goede suggestie ja.
Ik zal eens even wat gaan informatie op gaan zoeken!
Dank!
Michael.
Als dat is wat je bedoelt, dan is dat inderdaad een goede suggestie ja.
Ik zal eens even wat gaan informatie op gaan zoeken!
Dank!
Michael.
"They'll know that you've fought for your country
Siegfried Sassoon
Siegfried Sassoon
- max
- Lid
- Contacteer:
- Ioannis
- Lid
Het manipuleren van hoe kinderen verwekt worden is ook voorgekomen in de Verenigde Staten. Maar daar ging het om het onmoglijk maken dat minderwaardig geachte mensen zich zouden voortplanten.
Gedwongen sterilisatie van gehandicapten bij voorbeeld.
Eugenetica heet die term, en het kwam in de jeren 20 en 30 voor van de vorige eeuw. In feite heeft Hitler heel wat ideën van Amerikaanse en Britse oorsprong overgenomen.
Gedwongen sterilisatie van gehandicapten bij voorbeeld.
Eugenetica heet die term, en het kwam in de jeren 20 en 30 voor van de vorige eeuw. In feite heeft Hitler heel wat ideën van Amerikaanse en Britse oorsprong overgenomen.
Enfant terrible volgens sommigen.
- Tex
- Lid
- Contacteer:
- Narcolepticus
- Lid
- max
- Lid
- Contacteer:
wie is gehandicapt en wie niet waar trek je de grens
er zijn mentaal gehandicapten waar je het niet aan ziet op het eerste zicht tot je er een tijd met praat
Is licht autistisch gehandicapt ?
Ik zeg steeds wie zijn wij om dat te beslissen en waar trek je de grens
de ideale mens bestaat helaas niet, kijk s'ochtends na een nachtje stappen maar eens in de spiegel
er zijn mentaal gehandicapten waar je het niet aan ziet op het eerste zicht tot je er een tijd met praat
Is licht autistisch gehandicapt ?
Ik zeg steeds wie zijn wij om dat te beslissen en waar trek je de grens
de ideale mens bestaat helaas niet, kijk s'ochtends na een nachtje stappen maar eens in de spiegel
Aprés moi, le déluge
http://www.dambusters.be
- Narcolepticus
- Lid
- max
- Lid
- Contacteer:
in feite wel ja maar er zijn bepaalde personen die denken dat ze het wel zijn
MAAR als ze dan toto de conclusie komen dat ze het niet zijn komt de slag des te harder aan
ik ben het liefst de tweede of derde beste dat heb je nog vooruitzichten om te verbeteren , en langs de andere kant als je de slimste mens ter wereld bent kan je aan niemand iets vragen maar we wijken af
MAAR als ze dan toto de conclusie komen dat ze het niet zijn komt de slag des te harder aan
ik ben het liefst de tweede of derde beste dat heb je nog vooruitzichten om te verbeteren , en langs de andere kant als je de slimste mens ter wereld bent kan je aan niemand iets vragen maar we wijken af
Aprés moi, le déluge
- Willem ter Haar
- Lid
- Contacteer:
- de ernstige man
- Lid
- Willem ter Haar
- Lid
- Contacteer:
- Ioannis
- Lid
Tja, even wat dieper op de zaak in gaan..
Een woord als "normaal" betekend in feite niets anders dan "volgens de normen". Abnormale mensen voldoen dus niet aan de normen.
Het gaat er nu om, hoe die normen worden bepaald.
In onze samenleving geldt een statistiek, die we loslaten op een grote bevolkingsgroep. Denk maar aan de CITO toets, waar vandaag heel wat kinderen op zitten te zweten.
Uiteindelijk komt daar niets anders uit als een statistische verdeling.
Men telt wat en afhankelijk van het aantal behaalde punten krijgt een kind een schooladvies.
Maar het is inherent aan het systeem, dat de vragen on op te lossen problemen niet ieder jaar hetzelfde zijn.
Tevens zijn er regionale verschillen, maar dat wordt ook over het hele land uitgemiddeld.
Uiteindelijk wordt de norm dus ieder jaar aangepast.
Om het maar eens cru te stellen, een Nederlands kind wat volgens de Nederlandse norm laag scoort, zou in een ander land juist hoog scoren.
Het is dus maar de vraag, wat "normaal" eigenlijk is.
Eigenlijk is het beste als iedere mens abnormaal is.
Ik ben er dan ook trots op abnormaal te zijn.
Tja, vanwaar deze schrik van de Nazi's voor "abnormale" mensen?
Het is voor een groot deel toch de ontzettend kneuterige kleinburgerlijke achterban die zich ontzettend gestreeld voelde in een uniform.
Dat was een uithangbord wat schreeuwde: "Ik ben normaal, ik voldoe aan de norm van de partij."
Alles wat daar van af wijkt, wordt gemakkelijk tot vijand verklaard en lastig gevallen. Uit de groep uitgestoten.
Oftewel, het creëren van de zondebok om de eigen gelederen te versterken.
Op grote schaal doen staten dat ook, door een vijand te verzinnen.
De VS moest immers ook een vijand verzinnen, nadat Rusland ineengestort was. Dat werd al meteen daarna de islam.
Een woord als "normaal" betekend in feite niets anders dan "volgens de normen". Abnormale mensen voldoen dus niet aan de normen.
Het gaat er nu om, hoe die normen worden bepaald.
In onze samenleving geldt een statistiek, die we loslaten op een grote bevolkingsgroep. Denk maar aan de CITO toets, waar vandaag heel wat kinderen op zitten te zweten.
Uiteindelijk komt daar niets anders uit als een statistische verdeling.
Men telt wat en afhankelijk van het aantal behaalde punten krijgt een kind een schooladvies.
Maar het is inherent aan het systeem, dat de vragen on op te lossen problemen niet ieder jaar hetzelfde zijn.
Tevens zijn er regionale verschillen, maar dat wordt ook over het hele land uitgemiddeld.
Uiteindelijk wordt de norm dus ieder jaar aangepast.
Om het maar eens cru te stellen, een Nederlands kind wat volgens de Nederlandse norm laag scoort, zou in een ander land juist hoog scoren.
Het is dus maar de vraag, wat "normaal" eigenlijk is.
Eigenlijk is het beste als iedere mens abnormaal is.
Ik ben er dan ook trots op abnormaal te zijn.
Tja, vanwaar deze schrik van de Nazi's voor "abnormale" mensen?
Het is voor een groot deel toch de ontzettend kneuterige kleinburgerlijke achterban die zich ontzettend gestreeld voelde in een uniform.
Dat was een uithangbord wat schreeuwde: "Ik ben normaal, ik voldoe aan de norm van de partij."
Alles wat daar van af wijkt, wordt gemakkelijk tot vijand verklaard en lastig gevallen. Uit de groep uitgestoten.
Oftewel, het creëren van de zondebok om de eigen gelederen te versterken.
Op grote schaal doen staten dat ook, door een vijand te verzinnen.
De VS moest immers ook een vijand verzinnen, nadat Rusland ineengestort was. Dat werd al meteen daarna de islam.
Enfant terrible volgens sommigen.