Vietnam
- lt. Tim
- Lid
Vietnam
Ik heb wel eens gehoord dat in de oorlog in Vietnam meer bommen gedropt zijn dan in de tweede wereldoorlog. Is dit waar? Als ik namelijk beelden van Vietnam zie, zie ik een paar straaljagers die 4 bommen afgooien. Als ik dan beelden zie van de massabombardementen op Duitsland vind ik dit nogal onwaarschijnlijk.
-A man is not dead, until he is forgotten-
- Proos
- Technisch beheerder
- Gegeven: 13 keer
- Ontvangen: 35 keer
- Contacteer:
In Vietnam was 't in ieder geval meer dan die vier bommen van een paar straaljagers. Men heeft daar gewoon gigantische bommentapijten over hele stukken oerwoud gedropt. Ook heeft men ontbladerspray gebruikt om bossen te ontdoen van hun bladerdak, om zodoende de routes en mensen zichtbaar te maken. Voorts werden ook vanaf zee beschietingen uitgevoerd.
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
-
- Lid
- Contacteer:
- Zitadelle
- Lid
- Contacteer:
De meest gebruikte bommenwerper in de Vietnam Oorlog is de Boeing B-52 Stratofortress, die overigens nog steeds in gebruik is bij de US Air Force. Hier een plaatje om aan te geven hoeveel zo'n B-52 in één keer kan droppen:

http://www.t-kwadraat.nl/
It takes one tree to make a thousand matches, and it takes one match to burn a thousand trees.
It takes one tree to make a thousand matches, and it takes one match to burn a thousand trees.
-
- Lid
- Contacteer:
Even though bombs alone failed to produced a winner in WWII and Korea. The U.S. dropped more bombs on Vietnam than both sides employed during WWII, and we still lost.
http://www.worldnetdaily.com/news/artic ... E_ID=18371
http://www.worldnetdaily.com/news/artic ... E_ID=18371
- Arjen
- Lid
- Contacteer:
Bizar he?
Zulke dingen.
Dat alles doen we elkaar aan.
Moet je je voorstellen dat je ergens woont waar duizenden bommen gewoon zomaar opeens uit de lucht op je hoofd of op je huis kunnen vallen. Ik vind dat toch zo een rare gedachte dat er iemand in een huis dat toevallig wit is dat soort beslissingen gewoon kan nemen en daarmee miljoenen mensen het leven onmogelijk maakt.
Zulke dingen.
Dat alles doen we elkaar aan.
Moet je je voorstellen dat je ergens woont waar duizenden bommen gewoon zomaar opeens uit de lucht op je hoofd of op je huis kunnen vallen. Ik vind dat toch zo een rare gedachte dat er iemand in een huis dat toevallig wit is dat soort beslissingen gewoon kan nemen en daarmee miljoenen mensen het leven onmogelijk maakt.
Meester Zhuang's repliek op de vraag om minister te worden:
"Scheer je weg! Ik geef er de voorkeur aan om in mijn modderpoel te blijven spelen, in plaats van me door een potentaat in het gareel te laten slaan! Nooit van mijn leven zal ik een ambt aanvaarden, Maar altijd fijn blijven doen waar ik zin in heb."
http://odeon.xs4all.nl/
"Scheer je weg! Ik geef er de voorkeur aan om in mijn modderpoel te blijven spelen, in plaats van me door een potentaat in het gareel te laten slaan! Nooit van mijn leven zal ik een ambt aanvaarden, Maar altijd fijn blijven doen waar ik zin in heb."
http://odeon.xs4all.nl/
-
- Lid
Dit soort tapijtbombardementen en 'incidenten' als Mai lay haalden weinig uit in het voordeel van de USA, maar het joeg de bevolking recht in de armen van de Vietcong.
de USA had al verloren voordat amerika aan de oorlog begon. De vietcong had de steun van 3/4 van de bevolking en had een deurtje naar het oppermachtige china.
de USA had al verloren voordat amerika aan de oorlog begon. De vietcong had de steun van 3/4 van de bevolking en had een deurtje naar het oppermachtige china.
Undur e undur e e! Katong djangan undur e
Mari madju sama sama e, djangan undur e
Apa datang dari muka, katong djangan undur e!
Mari madju sama sama e, djangan undur e
Apa datang dari muka, katong djangan undur e!
- Charly1975
- Lid
Re:
Misschien een beetje laat met m'n reactie...maar de meest gebruikte bommenwerper ten tijde van de Vietnam oorlog is niet de B-52 Stratofortress maar de F-105D Thunderchief.Zitadelle schreef:De meest gebruikte bommenwerper in de Vietnam Oorlog is de Boeing B-52 Stratofortress, die overigens nog steeds in gebruik is bij de US Air Force. Hier een plaatje om aan te geven hoeveel zo'n B-52 in één keer kan droppen:
WikipediaThe F-105 would be best remembered as the primary strike bomber over North Vietnam in the early stages of the Vietnam War. Over 20,000 Thunderchief sorties were flown, with 382 aircraft lost (nearly half of the 833 produced) including 62 operational casualties. Although it lacked the agility of the smaller MiG fighters, USAF F-105s demonstrated the effectiveness of guns, and were credited with downing 27.5 enemy aircraft.
We're fools to make war
On our brothers in arms
(Mark Knopfler/Dire Straits - Brothers in Arms)
On our brothers in arms
(Mark Knopfler/Dire Straits - Brothers in Arms)
- iknowdintoo
- Lid
- Ontvangen: 1 keer
Re: Vietnam
Er staat 'Over North Vietnam' en 'in the early stages of the Vietnam War'. Dus welke boven Noord Vietnam, in het eerste deel van de Vietnam-oorlog.
- sniper snoop
- Beste Signature 2010
- Contacteer:
Re: Vietnam
Vietnam duurt langer, de bommenwerpers in Vietnam zwij zwaarder bewapend.
Conclusie: tijdens de Tweede Wereldoorlog werden heel veel bommen gedropt. Maar minder dan Vietnam omdat de bommenwerpers toen zwaarder beladen kon worden en de Vietnamoorlog duurde ook heel wat jaren langer.
Conclusie: tijdens de Tweede Wereldoorlog werden heel veel bommen gedropt. Maar minder dan Vietnam omdat de bommenwerpers toen zwaarder beladen kon worden en de Vietnamoorlog duurde ook heel wat jaren langer.
"Always remember both sides of the line"~~~~ Britse oudstrijder en oudste Brit ooit (tot hij overleed), Harry Patch (110 jaar) - Menenpoort Ieper, 21 juni 2008
Heb je Battlefield 1918 problemen? Klik hier en leg uit wat het probleem is!
Heb je Battlefield 1918 problemen? Klik hier en leg uit wat het probleem is!
-
- Lid