Helemaal niet, het is een training, niks kwaad mee bedoeldmax schreef:Jullie discusieren hier soms wel raar
American Civil War
- Harro
- Lid
Dat lijkt mij ook niet meer dan logisch.max schreef:Jullie discusieren hier soms wel raar
aan mij mag iedereen alles vragen over mijn hobby's en toestanden, en ik zal ook steeds proberen te antwoorden
Precies. Of zoals ik hierboven schreef...max schreef:Je moet je wel weten dat het tijdsbeeld nu totaal anders is dan vroeger en dat zoals ik hierboven al kon lezen slavernij deel was van het dagelijkse leven
Harro schreef:Immers, deze vlag staat voor mensen die op dat moment hun traditionele waarden verdedigden. Slavernij en racisme was onderdeel van die traditie, hoe fout we die praktijken tegenwoordig ook vinden.
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
- Harro
- Lid
Precies. Dus waarom zou jij bepalen of mijn vraag afdoende beantwoord is?Kilroy schreef:Euh ? Een forum is toch om publiek je mening te geven over een onderwerp ?
- max
- Lid
- Contacteer:
soms denk ik echt dat jullie hier boos zijn op elkaar
vermoedelijk niet dus
vermoedelijk niet dus
Aprés moi, le déluge
http://www.dambusters.be
-
- Lid
- Harro
- Lid
Daarom: waarom bepaal jij of mijn vraag voldoende beantwoord is.Kilroy schreef:Goed zo, ik vond dat dit voor mij volstond en begrijp nog altijd niet waarom je zo reageerde...
-
- Lid
Nou wordt ie leuk.Harro schreef: Daarom: waarom bepaal jij of mijn vraag voldoende beantwoord is.
Ik volgde de topic van het begin af.
Op een bepaald moment volstonden de antwoorden voor mij.
Waar haal je nu in hemelsnaam uit dat ik in je plaats wou oordelen over de volledigheid van een antwoord ?
Ben je niet een beetje te voortvarend of herken ik je niet meer ?
Een zaak is niet noodzakelijkerwijs rechtvaardig omdat een mens er voor sterft (Oscar Wilde).
- Harro
- Lid
Harro schreef:Max, vanwaar identificeer jij jezelf zo met het zuiden van de VS? Ik bedoel: southern heritage, 9/11, dat zijn niet erg Vlaamse, politiek beladen, conservatief-Amerikaanse onderwerpen.
max schreef:@Harro
ik ben al 30 jaar bezig met het Amerikaanse zuiden en de war for Southern independence, ben lid van de Sons of Confederate Veterans (SCV) in Alabama Camp StClair #308
Ben lid van de Confederate States Allied Europe CSA-E
deze zorgen voor het behoud van het erfgoed in de Zuidelijke staten en voeren een strijd tegen de zogenaamde haatgroepen die de zuidelijke symbolen uit het straatbeeld willen
Je kan steeds lid worden doch let wel dat we geen racistische organisatie zijn en dus ook niets met zulke organisaties te maken willen hebben
meer info zie je hier
http://www.benelux.csa-e.net
Harro schreef:Max. Je geeft helemaal geen antwoord op mijn vraag.
max schreef:Southerner by choiceHarro schreef:Max. Je geeft helemaal geen antwoord op mijn vraag.
voldoende antwoord ?
Harro schreef:Nee. Want dat zegt me helemaal niets. Waarom als Vlamink je identificeren met een omstreden stukje conservatief Amerika?
max schreef:ik ben geen Vlaming en ook niet streekgebonden,
Waarom die periode ;
omdat die oorlog de eerste moderne is waar men gebruik maakte van duikboten, torpedos, luchtvaart
omdat het een van mijn grootste interesses is
omdat ik verschillende 'rebels' ken waaronder een country zanger
omdat ik vrienden heb in gans europa die mijn interesse delen
omdat ik een 'good old rebel' ben
Vandaar.Kilroy schreef:Ik denk dat dat voldoende is...
- max
- Lid
- Contacteer:
"The sole object of this war is to restore the Union.
Should I become convinced it has any other object, or that the government designs using its soldiers to execute the wishes of the abolitionists, I pledge you my honor as a man and a soldier I would resign my commission and carry my sword to the other side."
--- U.S Grant
Should I become convinced it has any other object, or that the government designs using its soldiers to execute the wishes of the abolitionists, I pledge you my honor as a man and a soldier I would resign my commission and carry my sword to the other side."
--- U.S Grant
Aprés moi, le déluge
- Proos
- Technisch beheerder
- Gegeven: 15 keer
- Ontvangen: 35 keer
- Contacteer:
Verplaatst naar #Overige tijdvakken
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
-
- Lid
Ik ben ook gefacineerd door het legendarische Confederate Army, alhoewel ze slechts 3% van de wapenproductie bezaten, bijna geen export, oorspronkelijk zelfs geen leger, slechter getraind en geschoeid waren,... hielden ze de Union toch jaren op tegen en waren ze verdedigend bijna onverslaanbaar door het uitstekende moraal en leiderschap.
Ode aan de Confederates!!!!!
Ode aan de Confederates!!!!!
-
- Lid
dixie website
ff topic terug aanzwengelen.........
Max, wat enorm "storend" is aan je website, zijn je rechthoekige
"stars and bars". Je weet wellicht waarvoor die echt staan....
Neem liever de first national, the bonney blue flag, is trouwens veel leuker.
Het zuiden heeft gewoon die oorlog verloren omdat ze nu net vasthielden aan hun waarden en levenstijl. Het was de tijd van de industrie gewoonweg.(kijk naar het europa van toen)
waarbij het conservatieve, agrarische Zuiden, niet op kon tegen een geindustraliseerde macht als het noorden. Op lange termijn moesten ze wel falen. Dit werd nog in de hand gewerkt door hun gekozen bestuursvorm, een "CONFEDERATIE". Dit wilt zeggen dat iedere staat naar zichzelf keek, en niet naar het gemeenschappelijke. Nu is het net dat principe waarvoor ze zich hadden afgescheiden van het Noorden. Het is niet zozeer hun militaire leiders, waarbij Lee en Longstreet dit maar al te goed beseften, maar de kortzichtigheid van de Zuidelijke regering in Richmond, waarvan de meeste politici geen besef hadden wat de consequencies waren van een gewapende scheiding, en enkel begaan waren met hun persoonlijke macht op lokaal gebied. Deze hele problematiek werd natuurlijk aangewakkerd door het probleem van de slavernij, die handig werd uitgespeeld door Lincoln op internationaal vlak.
Niemand, een zeker niet Groot-Brittanie en Frankrijk, zou een land erkennen dat slavernij voerde. Leuk om weten is, dat het houden van slaven in de toenmalige Amerikaanse grondwet stond. Dit artikel werd met éénklap weggeveegd wanneer lincoln de emancipatie wet uitvaardigde en daardoor de slaven, in sommige staten welliswaar,"vrije" mensen werden. Er is trouwens niets "legendarisch" aan dat rebellen leger aan. Er werd door hun militaire leiders optimaal gebruik gemaakt van mensen en middelen. Spijtig genoeg, had het Noorden deze leiders ook, maar door het politieke getouwtrek in Washington, duurde het tot 1863 eer deze bekwame officieren ten velde verschenen.
ff laten bezinken.........
Het zuiden heeft gewoon die oorlog verloren omdat ze nu net vasthielden aan hun waarden en levenstijl. Het was de tijd van de industrie gewoonweg.(kijk naar het europa van toen)
waarbij het conservatieve, agrarische Zuiden, niet op kon tegen een geindustraliseerde macht als het noorden. Op lange termijn moesten ze wel falen. Dit werd nog in de hand gewerkt door hun gekozen bestuursvorm, een "CONFEDERATIE". Dit wilt zeggen dat iedere staat naar zichzelf keek, en niet naar het gemeenschappelijke. Nu is het net dat principe waarvoor ze zich hadden afgescheiden van het Noorden. Het is niet zozeer hun militaire leiders, waarbij Lee en Longstreet dit maar al te goed beseften, maar de kortzichtigheid van de Zuidelijke regering in Richmond, waarvan de meeste politici geen besef hadden wat de consequencies waren van een gewapende scheiding, en enkel begaan waren met hun persoonlijke macht op lokaal gebied. Deze hele problematiek werd natuurlijk aangewakkerd door het probleem van de slavernij, die handig werd uitgespeeld door Lincoln op internationaal vlak.
Niemand, een zeker niet Groot-Brittanie en Frankrijk, zou een land erkennen dat slavernij voerde. Leuk om weten is, dat het houden van slaven in de toenmalige Amerikaanse grondwet stond. Dit artikel werd met éénklap weggeveegd wanneer lincoln de emancipatie wet uitvaardigde en daardoor de slaven, in sommige staten welliswaar,"vrije" mensen werden. Er is trouwens niets "legendarisch" aan dat rebellen leger aan. Er werd door hun militaire leiders optimaal gebruik gemaakt van mensen en middelen. Spijtig genoeg, had het Noorden deze leiders ook, maar door het politieke getouwtrek in Washington, duurde het tot 1863 eer deze bekwame officieren ten velde verschenen.
-
- Lid
ik heb op je site rongeken max, maar uu... ik snap het nog niet helemaal ik bedoel ik heb zeker interesse in de burgeroorlog maar dan zou ik het willen re-enacten. dus wat doen jullie nou precies re-enacten of zuidelijk erfgoed behouden ???
http://www.1st-Regiment.tk is nog niet af moeten nog foto's bij en meer info
- koos24
- Lid
Re: dixie website
ANZAC's schreef:ff topic terug aanzwengelen.........
Klopt, in Richmond stonden niet alle neuzen dezelfde kant op maar dat gebeurde in het Noorden ook niet, ook daar werden veel verkeerde beslissingen genomen door de politieke druk uit de verschillende staten.
Elke beetje invloedrijke politicus kon een hoge rang krijgen en het bevel voeren over een eenheid.
Ik denk dat het op zich wel een "legendarisch" leger was, slecht bewapend en nog erger vaak slecht gekleed en gevoed presteerden ze het om 4 jaar lang het merendeel van de aanvallen op eigen grondgebied af te slaan en tot 2 x toe een invasie in het Noorden te organiseren.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.