toon hier je BGS / DDR militaria

Alle onderwerpen met betrekking tot overige tijdvakken
LAHsoldier12
Lid
Lid

toon hier je BGS / DDR militaria

Bericht door LAHsoldier12 »

lijkt me wel leuk om eens te kijken wat jullie allemaal uit dit tijdvak hebben. Ik zal proberen zelf ook foto's te plaatsen

Jeffrey
seabee
Lid

Re: toon hier je BGS / DDR militaria

Bericht door seabee »

LAHsoldier12 schreef:lijkt me wel leuk om eens te kijken wat jullie allemaal uit dit tijdvak hebben. Ik zal proberen zelf ook foto's te plaatsen

Jeffrey
Ik heb nog een DDR generaal staan. Zal eerdaags een foto posten.

Misschien een domme vraag wat is BGS?
CAN DO
779
Lid
Lid

Bericht door 779 »

Zal wel zoiets als Bundesgrenzschutz zijn denk ik :)
Zhukov
Lid
Contacteer:

Bericht door Zhukov »

Qua militaria heb ik niks bijzonders uit de DDR. Wel heb ik een mooie Oost-Duitse vlag, van 3 lang en 1,5 meter breed, om toch nog een beetje Ostalgie in m'n kamer te krijgen :wink:
Вместе мы непобедимы
Peter
Lid
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Bericht door Peter »

Zhukov schreef:Qua militaria heb ik niks bijzonders uit de DDR. Wel heb ik een mooie Oost-Duitse vlag, van 3 lang en 1,5 meter breed, om toch nog een beetje Ostalgie in m'n kamer te krijgen :wink:
Mooi met Koninginnendag! :wink:
Daar is 'ie weer!
Zhukov
Lid
Contacteer:

Bericht door Zhukov »

Peter schreef:Mooi met Koninginnendag! :wink:
Ik heb het een keer met Bevrijdingsdag geprobeerd, maar 't was geen doorslaand succes moet ik bekennen :P
Вместе мы непобедимы
seabee
Lid

Bericht door seabee »

Zoals beloofd. Een jaren 80 DDR generaal.

Afbeelding
CAN DO
Peter
Lid
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Bericht door Peter »

Zhukov schreef:
Peter schreef:Mooi met Koninginnendag! :wink:
Ik heb het een keer met Bevrijdingsdag geprobeerd, maar 't was geen doorslaand succes moet ik bekennen :P
:lol:
Daar is 'ie weer!
Simon
Lid

Bericht door Simon »

mooi seabee (al ken ik hier niks van)
You can bomb the world in to pieces, but you can't bomb it into peace
Darryl
Lid

Bericht door Darryl »

Ik ook niet....Wat is nou de waarde van zo'n generaals uniform?
They shall not grow old, as we that are left grow old. Age shall not weary Them, not the years condemn.
At the going down of the Sun, and in the morning. We will remember them.
seabee
Lid

Bericht door seabee »

Darryl schreef:Ik ook niet....Wat is nou de waarde van zo'n generaals uniform?
Ik had een mazzeltje met het uniform. Jas, broek, overjas, laarzen, helm, en nog wat andere ddr dingetjes 50 euro. :lol:
Verkoper wist niet dat het een generaal was. De pet kostte 90 euro, generaals overhemd(goud kleurige knopen) 30 euro, en de militaire academie opleidings speld op de rechter borst 30 euro, en de feldbinde(riem) goudkleurig voor generaals 60 euro. Dus al met al gaat er toch nog wat euries in zitten. Ik zoek alleen nog een ponjaard die kost 250 euro, en een rij batons voor een generaal die kosten rond de 100 euro.

Op ebay zie je wel eens generaals uniformen (jas broek en pet) voor 1000 dollar staan. Als ik nu met verzamelen zou beginnen zou ik DDR verzamelen. Het gewone DDR spul kost nu nog steeds heel weinig. Maar dat zal wel gaan veranderen als het schaarser begint te worden.
CAN DO
Skylighter
Lid

Bericht door Skylighter »

seabee schreef:. Ik zoek alleen nog een ponjaard die kost 250 euro, en een rij batons voor een generaal die kosten rond de 100 euro.
Late reactie, maar jah, eergisteren bij iemand geweest die had 2 loodsen vols staan met DDR spul, zoveel was echt niet te geloven, zal ik eens informeren of hij nog zo'n ponjaard en batons heeft liggen?
vlim
Lid

Bericht door vlim »

De DDR periode is inderdaad een interessante en de prijzen zullen in de toekomst niet echt dalen. Het is nu de tijd om de leuke dingen ertussenuit te halen.

Hou mezelf vooral met de P08 / Parabellum bezig en heb inmiddels naast een VoPo ook een bijbehorend holster uit de 60-er jaren, de handleiding 'Kleine Waffenkunde' uit 1966 en een overgangshandleiding uit de 50-er jaren.

De handleiding uit de 60-er jaren beschrijft de dienstwapens uit die tijd zoals de VoPo P08, de Makarov, de 1001 (Walther PP-kloon), de AK47. Die uit de 50-er jaren beschrijft ook nog de K98, MP44 en MG34.

De anti-imperialistische introductie uit 1966 is hilarisch.

Afbeelding
asjemenou
Moderator & Beste Avatar 2009
Moderator & Beste Avatar 2009
Gegeven: 54 keer
Ontvangen: 97 keer

DDR souveniers

Bericht door asjemenou »

Dit is weer eens wat anders om te laten zien. In mijn DDR verzameling heb ik een lidmaatschapsboekje met bijbehorende inschrijfkaarten en correspondentie uit het archief van de NDPD (National Demokratische Partij Deutschlands).
De persoon in kwestie zegt doormiddel van een getypte en handgeschreven brief in januari 1990 zijn lidmaatschap van de partij op. Uit de gegevens blijkt dat hij 40 jaar lid van de partij is geweest.

Afbeelding
Laatst gewijzigd door asjemenou op 29 dec 2005, 17:15, 2 keer totaal gewijzigd.
abl1940
Lid

Bericht door abl1940 »

Ik vind militaria uit de Koude Oorlog ook wel best leuk en mooi vooral omdat het erg veel lijkt op WOII maar het is veel goedkoper!!!!!!!!!!!!
Plaats reactie