Koude oorlog

Alle onderwerpen met betrekking tot overige tijdvakken
Plaats reactie
senna
Lid

Koude oorlog

Bericht door senna »

Hallo,

Ik weet dat dit op een verkeerde plaats staat, maar ik moet tegen maandag een werk maken en de plaats waar ik dit bericht al had gezet wordt niet veel bekeken denk ik.
Ik zit met het volgende probleem.

ik moet een werk maken over Argentinië in de koude oorlog. Helaas is hier zeer weinig over te vinden.
Twee vragen die ik zeker moet beantwoorden zijn:
1.welke vorm nam de koude oorlog aan in de periferie, in dit regionaal conflict?
2. Hoe konden beide protagonisten voorkomen, alhoewel zij in dat regionaal conflict werden meegezogen, dat zij rechtstreeks en openlijk met elkaar op de vuist gingen?

Helaas vind ik hier geen antwoorden op. Zijn er misschien mensen onder jullie die hier wat meer over weten of een interessante site kennen?
Alvast bedankt.
senna
Martijn
Lid
Contacteer:

Bericht door Martijn »

Ik heb hem even verplaatst naar het goede forumgedeelte. Er staan hier trouwens al enkele topics over de koude oorlog. Stond daar niets bij?
Afbeelding
"Wie leest die onderschriften eigenlijk?"
senna
Lid

Bericht door senna »

Martijn schreef:Ik heb hem even verplaatst naar het goede forumgedeelte. Er staan hier trouwens al enkele topics over de koude oorlog. Stond daar niets bij?
neen, niet over het specifieke deel dat ik nog moet hebben. Bij mij moet het gaan over Argentinië tijdens de koude oorlog. En vooral over de twee bovenvermelde vragen.
Gerd
Lid
Contacteer:

Bericht door Gerd »

Lees het boek "Van Koude Oorlog tot Nieuwe Wereldorde" van Mark Van den Wijngaert en Herman de Prins. Is heel goed als overzicht van de hele Koude Oorlog. Ze besteden daarin ook aandacht aan Latijns-Amerika en uiteraard de Falklandoorlog.

Gerd
ChrisDW
Lid

Bericht door ChrisDW »

Ik zou ook eens zoeken rond de Falkland oorlog. Ik denk dat je dan wel gaat vinden wat je zoekt.

Christophe
Zitadelle
Lid
Contacteer:

Bericht door Zitadelle »

Volgens mij speelden de twee grootmachten een kleine rol in de Falkland Oorlog. Je kan beter oorlogen kiezen als de Burgeroorlog in Angola of Namibië. Of wat dacht je van de Irak-Iran Oorlog (1980-1988), waar beiden een ondersteunde rol speelden.
http://www.t-kwadraat.nl/

It takes one tree to make a thousand matches, and it takes one match to burn a thousand trees.
180cc
Lid
Lid

Bericht door 180cc »

Werd Angola nou niet door de Cubanen in de koude oorlog tijd,binnengevallen?
-Hi im high-
Gerd
Lid
Contacteer:

Bericht door Gerd »

Angola is niet "binngengevallen" door Cuba, maar er waren wel Cubaanse troepen aanwezig. Angla zat namelijk in een burgeroorlog, waarin drie bevrijdingsbewegingen tegenover elkaar stonden: de regerende MPLA, het FNLA en de UNITA (met Savimbi).

De UNITA werd gesteund door de Amerikanen en dor Zuid-Afrikaanse troepen. Soldaten uit Zaïre streden met de FNLA. Het MPLA werd versterkt met sovjetwapens en Cubaanse troepen.

Gerd
Plaats reactie