Ruimtevaart

Alle onderwerpen met betrekking tot overige tijdvakken
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Proos
Technisch beheerder
Technisch beheerder
Berichten: 8132
Lid geworden op: 28 jan 2002, 17:25
Gegeven: 14 keer
Ontvangen: 35 keer
Contacteer:

Ruimtevaart

Bericht door Proos »

Heel interessant: ruimtevaart in de koude oorlog.

In 1958 werd door President Eisenhower het Mercury project opgestart. De eerste man in de ruimte moest natuurlijk een Amerikaan zijn en daar moest dit project voor zorgen. Het liep anders: De Russen schoten op 12 april 1961 hun Vostok 1 de ruimte in. Aan boord zat Joeri Gagarin, en daarmee is hij de eerste man in de ruimte. De Amerikanen waren behoorlijk in hun trots gekrengt.

Een nieuwe krachtmeting zat er aan te komen. De eerste man op de maan!
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
Gebruikersavatar
Arjen
Lid
Lid
Berichten: 2451
Lid geworden op: 25 okt 2002, 01:35
Contacteer:

Bericht door Arjen »

Ja; hiermee waren de Amerikanen wel de eerste; of tenminste...
als ik de red hot chilli peppers moet geloven is het in een kelder in hollywood gebeurd....
Meester Zhuang's repliek op de vraag om minister te worden:
"Scheer je weg! Ik geef er de voorkeur aan om in mijn modderpoel te blijven spelen, in plaats van me door een potentaat in het gareel te laten slaan! Nooit van mijn leven zal ik een ambt aanvaarden, Maar altijd fijn blijven doen waar ik zin in heb."
http://odeon.xs4all.nl/
Gebruikersavatar
PPL
Lid
Berichten: 1889
Lid geworden op: 24 okt 2002, 17:21
Locatie: Amsterdam

Bericht door PPL »

En toen de Amerikanen het eindelijk voor elkaar kregen om een man in de ruimte brengen was het nog niet eens een echte baan om de aarde.
Het was meer een parabool-vluchtje.

Tip van mij: Lees het boek "The right stuff" eens van Tom Wolffe.
Voor de luiaards: er is ook een film van ;)

Cover up your face, you can't run the race.
The pace is too fast, you just won't last.
Gebruikersavatar
B'Elanna
Lid
Berichten: 139
Lid geworden op: 22 feb 2002, 17:03
Locatie: Castricum

Bericht door B'Elanna »

benmaf schreef:Ja; hiermee waren de Amerikanen wel de eerste; of tenminste...
als ik de red hot chilli peppers moet geloven is het in een kelder in hollywood gebeurd....
er is ook zo'n documentaire op discovery waarin ze je proberen te laten geloven dat er nooit iemand op de maan is geweest, best wel overtuigend ook nog, maar goed, ik geloof dat de maan toch echt wel bezocht is... Maa, je weet het niet.... :o
Niets bestaat dat niet iets anders aanraakt
Gebruikersavatar
Arjen
Lid
Lid
Berichten: 2451
Lid geworden op: 25 okt 2002, 01:35
Contacteer:

Bericht door Arjen »

Ik heb hier veel tijd en aandacht in gestooken; en weet je tot welke conclusie ik kwam?
Het maakt me helemaal niets uit :)
Dat stelletje sukkels probeert maar lekker elkaar de loef af te steken daaro in dat kouwe stuk van de schepping; ik zoek wel lekker wat gekleurds en warms :)
Als ze nou hadden samengewerkt had ik het al een stuk warmer gevonde daarboven.. :)
Meester Zhuang's repliek op de vraag om minister te worden:
"Scheer je weg! Ik geef er de voorkeur aan om in mijn modderpoel te blijven spelen, in plaats van me door een potentaat in het gareel te laten slaan! Nooit van mijn leven zal ik een ambt aanvaarden, Maar altijd fijn blijven doen waar ik zin in heb."
http://odeon.xs4all.nl/
Gebruikersavatar
B'Elanna
Lid
Berichten: 139
Lid geworden op: 22 feb 2002, 17:03
Locatie: Castricum

Bericht door B'Elanna »

je hebt helemaal gelijk! :)
Niets bestaat dat niet iets anders aanraakt
Gebruikersavatar
Simon
Lid
Berichten: 2823
Lid geworden op: 24 dec 2003, 17:58

Bericht door Simon »

inderdaad er zijn veel mensen die zeggen dat alles gefeakt is enzo
zou best wel kunne :)
You can bomb the world in to pieces, but you can't bomb it into peace
Gebruikersavatar
Arjen
Lid
Lid
Berichten: 2451
Lid geworden op: 25 okt 2002, 01:35
Contacteer:

Bericht door Arjen »

toevallig 2001 en 2010 gezien?
vette films en daar is wel sprake van samenwerking tussen de mensen maar de regeringen blijven met dat prestige en geheime plannetjes rommelen.
coole films btw
Meester Zhuang's repliek op de vraag om minister te worden:
"Scheer je weg! Ik geef er de voorkeur aan om in mijn modderpoel te blijven spelen, in plaats van me door een potentaat in het gareel te laten slaan! Nooit van mijn leven zal ik een ambt aanvaarden, Maar altijd fijn blijven doen waar ik zin in heb."
http://odeon.xs4all.nl/
Gebruikersavatar
Lord_Vetinari
Lid
Berichten: 561
Lid geworden op: 20 sep 2003, 22:18
Locatie: Oss

Bericht door Lord_Vetinari »

benmaf schreef:Ja; hiermee waren de Amerikanen wel de eerste; of tenminste...
als ik de red hot chilli peppers moet geloven is het in een kelder in hollywood gebeurd....
Nee, daarmee hebben ze het over Star Trek...

(Intro Star Trek TOS: "Space... The Final Frontier... These are the voyages of the Starship Enterprise..")

Vandaar:
"Space may be the Final Frontier
But it's made in a Hollywood basement"
Hij, die niet leert van de geschiedenis, is gedoemd deze te herhalen... / Si non confectus non reficiat / Fighting for peace is like making love for virginity
Gebruikersavatar
Arjen
Lid
Lid
Berichten: 2451
Lid geworden op: 25 okt 2002, 01:35
Contacteer:

Bericht door Arjen »

don't think so honey.
je moet maar eens goed gaan zoeken onder de koppen van de foto's van de eerste maanlanding en dan specifiek letten op de lichtval die van verschillende kanten komt.
hoe kan dit als ie de eerste man op de maan is
zowiezo zie in zijn helm de spiegeling van zijn collega die er al staat dus hoe kan dat?
maar goed...check it out zou ik zo zeggen
Meester Zhuang's repliek op de vraag om minister te worden:
"Scheer je weg! Ik geef er de voorkeur aan om in mijn modderpoel te blijven spelen, in plaats van me door een potentaat in het gareel te laten slaan! Nooit van mijn leven zal ik een ambt aanvaarden, Maar altijd fijn blijven doen waar ik zin in heb."
http://odeon.xs4all.nl/
Gebruikersavatar
Proos
Technisch beheerder
Technisch beheerder
Berichten: 8132
Lid geworden op: 28 jan 2002, 17:25
Gegeven: 14 keer
Ontvangen: 35 keer
Contacteer:

Bericht door Proos »

Jee, wat een onzin Benmaf,

Volgens mij was het toen zelfs duurder om het na te maken dan er gewoon effe heen te vliegen. Overigens is dat hele verhaal allang weer ontkracht en slaan alle argumenten nergens op volgens de échte kenners die hierover gesproken heb.
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
Gebruikersavatar
Miesjel
Lid
Berichten: 3050
Lid geworden op: 07 dec 2003, 20:02

Bericht door Miesjel »

ja er gingen ook allemaal blijo's zeuren over de lengte van de schaduw.. niemand die erover nadacht dat door de kraters het maanoppervlakte schots en scheef is waardoor de zon elke keer weer onder een andere hoek staat...

En die schaduw die elke keer aan de andere kant is.. is die dude niet gewoon een keer omgeraaid?
Gebruikersavatar
Arjen
Lid
Lid
Berichten: 2451
Lid geworden op: 25 okt 2002, 01:35
Contacteer:

Bericht door Arjen »

ok...maar hoe kan het dan dat dat licht van meerdere kanten komt?
maar los daarvan zeg ik niet dat dat zo is alleen dat dat is waar de rhcp het over hebben.
Meester Zhuang's repliek op de vraag om minister te worden:
"Scheer je weg! Ik geef er de voorkeur aan om in mijn modderpoel te blijven spelen, in plaats van me door een potentaat in het gareel te laten slaan! Nooit van mijn leven zal ik een ambt aanvaarden, Maar altijd fijn blijven doen waar ik zin in heb."
http://odeon.xs4all.nl/
Plaats reactie