Wat weet ik hier nu eigenlijk van?

Alle onderwerpen met betrekking tot overige tijdvakken
Brodie
Lid
Contacteer:

Bericht door Brodie »

maar laten we proberen ontopic blijven

over verzamelen is er een speciaal topic
Remarque
Lid
Lid

Bericht door Remarque »

Edit Martijn: Post verwijderd, wegens persoonlijk aanvallen van een persoon op basis van vage beschuldigingen. Post voegt niets toe aan de oorspronkelijke discussie!
ironmarc
Lid

Bericht door ironmarc »

Brodie schreef:
Remarque schreef:Mag ik een paar vragen stellen? En geef nou gewoon, puntsgewijs, een kort antwoord.

Hoe noem je iemand die stelselmatig, willens en wetens, de Franse wetten betreffende de bescherming van het Franse cultuurgoed overtreedt? Iets dat in Frankrijk als misdaad geldt!
Ik ga al zins 1983 naar de vormalige slagvelden
zo ook iedere andere mede lid van de WFA zo ook Heijsters en Andriesen
ik bezoek het om meer te weten te komen over die oorlog
Als ik daar kom en zie hoe de Franse daar omspringen met hun Culturele ervg goed dat zijn zij nog fouter bezig dan wij Hollanders
Ik neem alleen maar het voorbeelt dat de Franse regering een vliegveld wil gaan bouwen in het Somme gebied
Ben je van mening dat je als Nederlander boven de Franse wet staat of vind je dat je de wetten van het land waar je te gast bent moet respecteren?
Ik respecteer de Franse wet
Hoe is het betreden van slagvelden met metaaldetector, schep en een zak om vondsten in op te bergen te rijmen met respect???
Ik bezig geen detector
en ik laat als ik ze vind menselijk resten liggen
en een patroon is iets anders vind ik
Wat is het nut van het stelen van spulletjes van dode soldaten, die er deels nog liggen, anders dan persoonlijk gewin en sensatiezucht?
Ik vind het een zware beschuldiging dat dit stelen is
dus "de Diggers" noem je ook dieven!!!!
ga eens langs bij die mensen en dan zul je zien dat ze de dode meer zeer veel respect behandelen.
ik vind het imho een zeer erge aantijging dat jij me beschuldig van pesoonlijk gewin
want als je mijn stuk goed leest dan heb ik een duidelijk standpunt over bodemvonsten
Is het aan Nederlandse slagveldbezoekers om zomaar te zeggen 'anders roest het maar weg' of is het aan de Franse regering om te bepalen wat er met hun culturele erfgoed moet gebeuren?
Als je eens wist wat de Franse er mee dede.......
dat is niet mals
als voorbeeld
een nep bunker bouwen op het fort Douaumont puur voor de toerist
Zijn de spullen die bij de dode soldaat lagen met hem herbegraven? Als je nu zegt dat er geen spullen waren dan zijn jullie als amateurs te werk gegaan, want het lijkt me niet dat soldaten in hun blootje sneuvelden.
ja alles laten liggen waar het lag
en er lag alleen zijn Helm nog en wat leer
Uniform was vergaan maar dat lijkt me logisch
ik ben nog nooit iemand tegen gekomen de zei dat een completen soldat heeft gevonden met gepoetste schoen

Is het dus mogelijk dat jullie door het verstoren van dit graf identificatie onmogelijk hebben gemaakt?
Nee
als ik vertel dat de Digger er van de 190 gevonde jonges en maar in staat zijn geweest er 2 de indetificeren
zegt dit genoeg

de Franse gooien het lichaam gewoon in het knekelhuis en doen er niets mee
ook al had hij een naamplaat
dit gebeurt echt
Bijv
De Diggers hadden een schedel gevonden en duidelijk voorbeelt van een lichaam dat tijdens de oorlog merdere keren begraven is door granaat inslagen
ze boden het als eerste aan aan de Engelse (het lag in een Engelse loopgraaf) Die wouden hem niet hebben
toen maar aan de Franse
die wouden hem ook niet hebben
uiteindelijk is hij in een Duits massagraf gekomen

Respectvol gaan die Franse en Engelse om met hun erfgoed

maar ik hoop dat je je aantijgingen jegens de slagveld bezoeker wilt intrekken
want ik persoonlijk vind dat stuitend
Helemaal mee eens Brodie!
LHek
Lid
Contacteer:

Bericht door LHek »

Ironmarc, moest je daar nou zo'n lange quote voor hebben? :lol:
Op zoek naar alles dat te maken heeft met de 101ste Airborne Divisie, 51st Highland Division en al het andere dat te maken heeft met operatie Market Garden en operatie Pheaseant
ironmarc
Lid

Bericht door ironmarc »

tja een beetje lang he :?
KätheHelfrich
Lid
Contacteer:

Bericht door KätheHelfrich »

Remarque schreef:Mag ik een paar vragen stellen? En geef nou gewoon, puntsgewijs, een kort antwoord.

Hoe noem je iemand die stelselmatig, willens en wetens, de Franse wetten betreffende de bescherming van het Franse cultuurgoed overtreedt? Iets dat in Frankrijk als misdaad geldt!

Ben je van mening dat je als Nederlander boven de Franse wet staat of vind je dat je de wetten van het land waar je te gast bent moet respecteren?

Hoe is het betreden van slagvelden met metaaldetector, schep en een zak om vondsten in op te bergen te rijmen met respect???

Wat is het nut van het stelen van spulletjes van dode soldaten, die er deels nog liggen, anders dan persoonlijk gewin en sensatiezucht?

Is het aan Nederlandse slagveldbezoekers om zomaar te zeggen 'anders roest het maar weg' of is het aan de Franse regering om te bepalen wat er met hun culturele erfgoed moet gebeuren?

Zijn de spullen die bij de dode soldaat lagen met hem herbegraven? Als je nu zegt dat er geen spullen waren dan zijn jullie als amateurs te werk gegaan, want het lijkt me niet dat soldaten in hun blootje sneuvelden.

Is het dus mogelijk dat jullie door het verstoren van dit graf identificatie onmogelijk hebben gemaakt?
U stelt uw vragen, maar er staat niet bij aan wie,
het staat echter in een openbaar topic dus ik neem aan dat we allen mogen antwoorden.

Op alle bovenstaande vragen kan ik alleen maar antwoorden, misdadig, schanddalig en ziekmakend.

Echter,
ik hoop toch niet dat u alle bezoekers van de slagvelden over een kam scheert.
Zolang mensen niet weten met welke intentie, insteek, gevoel, beleven, horen, voelen en ruiken, mensen mij niet kennen, noch mijn drijfveer kennen denk ik niet dat u mag en kunt stellen dat iedereen in grote getale zich misdadig loopt te gedragen op de velden.

Zeker zijn er "verzamelaars"die zich zo gedragen en die groep wordt groter en groter, maar ik neem daar grote, zeer grote afstand van..

Ik heb ergens in een topic al gezegd dat ik vrij geregeld in de Westhoek te vinden ben.
Ik ben vrij benaderbaar en heb met zeer veel mensen daar gesproken, lokale mensen, ik KEN de verhalen, ik weet wat er gebeurd, maar ik ken ook de verhalen over buurtbewoners zelf, lokale mensen, uit op geldelijk gewin, lijkenpikkers dus, zonder enig respect voor de mannen die op hun velden gesneuveld zijn,
maar daar zijn geen boeken over, geen aanklachten, het gekonkel en gedraai, de intriges, het verkwanselen van het erfgoed..
Jammer,
wie weet schrijf ik er zelf een boek over, als iedereen blijft zwijgen en met de mantel der liefde blijft bedekken ontstaat er evengoed een verkeerd beeld..

Dit soort dingen raken me nu eenmaal zeer.
Tim
Lid
Contacteer:

Bericht door Tim »

Wat vinden jullie hier van ?

http://cgi.benl.ebay.be/ws/eBayISAPI.dl ... 2263705056

http://cgi.benl.ebay.be/ws/eBayISAPI.dl ... 2264266409

Alleen al die "opgekuist" ...

Nu krijg ik echt wel zin om mijn oude ebay nick nog eens te gebruiken en hem een paar 1000 euro te bieden :|
Dodo
Lid

Bericht door Dodo »

! die jat van kerkhoven!! Walgelijk, laag
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
The Lorraine offensive 1944
Brianlinden
Lid
Lid

Bericht door Brianlinden »

potversikkie man die gast is ziekelijk pure grafroof ik ga ebay inlichten!

Edit Martijn: Dit is geen rapforum ofzo... :wink:
Bob Marien
Lid

Bericht door Bob Marien »

Op ebay is dus wel degelijk een lijkenpikker aan het werk. En wel één uit Houthulst (België). Ik schaam me dood in zijn plaats. Waarschijnlijk rooft hij dagelijks op de Belgische militaire begraafplaats.
Verachtelijk gedrag :x
Brodie
Lid
Contacteer:

Bericht door Brodie »

Dit vind ik ook zeer stuitend

dit kan niet en ik zal ook Ebay in lichten
dit kan echt niet :x

en Remarque op dit gebied ben ik het roerend met je eens
Brodie
Lid
Contacteer:

Bericht door Brodie »

maar goed je mag hem niet veroordelen voor graf rover
hij hoeft het niet gedaan te hebben

He is not guilty until proven

maar wel het feit dat hij het te koop aanbied
vind ik erg
Bob Marien
Lid

Bericht door Bob Marien »

Je hebt gelijk Brodie, maar "toevallig" woont hij wel in Houthulst, waar zich een zeer grote Belgische begraafplaats bevindt. :?
Brodie
Lid
Contacteer:

Bericht door Brodie »

zou kunnen maar je geen bewijs he
robin.h
Lid
Contacteer:

Bericht door robin.h »

Hoe respectloos kun je zijn om deze dingen te verkopen of ze te stelen.
Mijn nieuwe verzamelsite: " http://www.worldwar2collector.tk "
Plaats reactie