Rosa parks, Abraham Lincoln

Alle onderwerpen met betrekking tot overige tijdvakken
Plaats reactie
birrie

Rosa parks, Abraham Lincoln

Bericht door birrie »

Ik ben bezig met een geschiedenis werkstuk over de koude oorlog, en dan vooral over racisme. Als je info hebt over Rosa parks, Abraham Lincoln, Martin Luther King of Malcolm X of gewoon racisme in de koude oorlog zou ik dat heeeel erg op prijs stellen!

alvast bedankt!

birrie
Gebruikersavatar
YPPY
Lid
Berichten: 2031
Lid geworden op: 24 okt 2002, 19:56
Contacteer:

Bericht door YPPY »

Even in een forum gezet waar het beter past. Zit je hele groepje op dit forum? Net heb ik hier antwoord gegeven: http://forum.wo2.nl/viewtopic.php?t=680

Rosa Parks staat beschreven in de stukken over Martin Luther King.

Lincoln met foto's en citaten
Lincoln, korter stuk, met andere foto's
MightyV
Lid
Berichten: 3
Lid geworden op: 21 sep 2003, 05:06
Locatie: Almere

Bericht door MightyV »

Rare opdrachten krijg jij bij geschiedenis hoor! Racisme (naja dan de Civil Rights movement waar jij het over hebt) en de Koude Oorlog hebben echt geen bal met elkaar te maken. En Abraham Lincoln hoort al helemaal niet in het tijdperk thuis!
Gebruikersavatar
PPL
Lid
Berichten: 1889
Lid geworden op: 24 okt 2002, 17:21
Locatie: Amsterdam

Bericht door PPL »

MightyV schreef:Rare opdrachten krijg jij bij geschiedenis hoor! Racisme (naja dan de Civil Rights movement waar jij het over hebt) en de Koude Oorlog hebben echt geen bal met elkaar te maken. En Abraham Lincoln hoort al helemaal niet in het tijdperk thuis!
Wellicht dat Abe erbij stat vanwege zijn rol bij het afschaffen van de Slavernij in de V.S.

Cover up your face, you can't run the race.
The pace is too fast, you just won't last.
Gebruikersavatar
Arjen
Lid
Lid
Berichten: 2451
Lid geworden op: 25 okt 2002, 01:35
Contacteer:

Bericht door Arjen »

je kan op zich natuurlijk alles aan elkaar lullen...zelfs ijsberen en tankstations...
het is maar net hoe je het bekijkt...ppl geeft dat eigenlijk al een beetje aan natuurlijk...
Meester Zhuang's repliek op de vraag om minister te worden:
"Scheer je weg! Ik geef er de voorkeur aan om in mijn modderpoel te blijven spelen, in plaats van me door een potentaat in het gareel te laten slaan! Nooit van mijn leven zal ik een ambt aanvaarden, Maar altijd fijn blijven doen waar ik zin in heb."
http://odeon.xs4all.nl/
Plaats reactie