Nederlands-Indië

Alle onderwerpen met betrekking tot overige tijdvakken
E.T
Lid

Bericht door E.T »

SiNiStEr schreef:Supermooie P08 overigens Vlim, ik weet dat de Nederlanders deze ook gebruikten alleen heb ik er nog nooit een voorbeeld van gezien. Echt een topstuk lijkt me zo. (Sorry voor het off-topic bericht) :D :cheer:

Het KNIL gebruikte in de politionele acties en ook daarna, heel veel duitse wapens. Vooral de Mausers en Schmeissers werden veel gebruikt omdat er een te kort was aan stenguns en lee enfields.

De indonesiers hebben ook nog lang Japanse wapens gebruikt, zoals de arisaka en de japanse zware maschinegeweren waar ik even de naam van kwijt ben.

In de jungles van Nieuw Guinea is nog met deze wapens gevochten, toen Indonesie Guniea binnenviel. We hebben het hier over 1966
Undur e undur e e! Katong djangan undur e
Mari madju sama sama e, djangan undur e
Apa datang dari muka, katong djangan undur e!
Thunderdome
Lid
Contacteer:

Bericht door Thunderdome »

als je iets over de japanse wapens te weten wilt komen, probeer pacific assautl us staan de namen en types bij als je hebt wapen vasthebt.
biertje?
vincent
Lid

Bericht door vincent »

Thunderdome schreef:als je iets over de japanse wapens te weten wilt komen, probeer pacific assautl us staan de namen en types bij als je hebt wapen vasthebt.
Ik zou videospellen niet gebruiken als bron, ze zitten vaak mis.
Ik heb er geen kracht meer voor
Opgeheven account 1427

Bericht door Opgeheven account 1427 »

vincent schreef:
Thunderdome schreef:als je iets over de japanse wapens te weten wilt komen, probeer pacific assautl us staan de namen en types bij als je hebt wapen vasthebt.
Nou, qua benaming zitten ze toch vaak goed, ze plaatsen de wapens alleen vaak in lukrake volgorde door het spel (zoals een Stg44 in Afrika bijvoorbeeld).
vincent
Lid

Bericht door vincent »

benaming is vaak goed, type niet, even kijken of ik er een screenshotje van kan maken. ;)
Ik heb er geen kracht meer voor
SiNiStEr
Lid

Bericht door SiNiStEr »

Japans zware machine geweren: HMG Type 3 of HMG Type 92

Japanse lichte machine geweren: LMG Type 11, LMG Type 96 en LMG Type 99
'In war, truth is the first casualty.' - Aeschylus
Leroy
Lid

Bericht door Leroy »

Sbf.Koch schreef:
vincent schreef:
Nou, qua benaming zitten ze toch vaak goed, ze plaatsen de wapens alleen vaak in lukrake volgorde door het spel (zoals een Stg44 in Afrika bijvoorbeeld).
Wat je ook vaak ziet is dat ze een STG44 een MP44 noemen terwijl de MP44 later toch echt veranderd is naar STG44... :)
Thunderdome
Lid
Contacteer:

Bericht door Thunderdome »

bij moh spellen hebben ze over het algemeen de wapens correct benoemd, zoals ze het ook de stg44 noemen.
biertje?
Willem ter Haar
Lid
Contacteer:

Bericht door Willem ter Haar »

Deze topic gaat niet over videospellen. Graag weer terug on topic.
Als iedereen hetzelfde denkt, dan denkt er iemand niet na. (generaal George S. Patton)
jdeleur
Lid

Bericht door jdeleur »

E.T schreef: De indonesiers hebben ook nog lang Japanse wapens gebruikt, zoals de arisaka en de japanse zware maschinegeweren waar ik even de naam van kwijt ben.

In de jungles van Nieuw Guinea is nog met deze wapens gevochten, toen Indonesie Guniea binnenviel. We hebben het hier over 1966
Heb je hier toevallig foto's van ?
Ben al een tijdje op zoek naar de door de indonesiers gebouwde bajonet variaties voor de Arisaka.
E.T
Lid

Bericht door E.T »

misschien ik heb honderden foto's maar ik weet niet of ik heb wat jij bedoelt..ik zal even zoeken. :wink:
Undur e undur e e! Katong djangan undur e
Mari madju sama sama e, djangan undur e
Apa datang dari muka, katong djangan undur e!
dwayne
Lid

Bericht door dwayne »

Ik heb ook 100den foto's van Ned. Indië van me opa, zal ook es kijke of er foto's bij staan met jappen-wapens :P
peter heyman
Lid

Bericht door peter heyman »

w000t ik heb thuis nog een ketting die mn opa heeft meegenomen uit nederlands-indië :lol:
Dark Ages RULE
messemaker
Lid

Bericht door messemaker »

Ik heb ook spullen van nederlands-indië van me moeders oom.
dwayne
Lid

Bericht door dwayne »

Je wilt niet weten wat ik nog allemaal heb van me opa en 5 oud-ooms :P
Plaats reactie