Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Maj.Cain schreef:Sjessus wat een vondst zeg, niet normaal, ik zou wel als archeoloog daar willen spitten.
Ze hebben in 2000 of zo in Yper ook ondergrondse schuilplaatsen ontdekt, iets van 175 gesneuvelde lichamen geborgen, en kilo's aan militaria en munitie natuurlijk.
Indrukwekkend!!
Oh?
Nu ben ik reuze benieuwd hoe, wie wat en waar?
Maj.Cain schreef:Sjessus wat een vondst zeg, niet normaal, ik zou wel als archeoloog daar willen spitten.
Ze hebben in 2000 of zo in Yper ook ondergrondse schuilplaatsen ontdekt, iets van 175 gesneuvelde lichamen geborgen, en kilo's aan militaria en munitie natuurlijk.
Indrukwekkend!!
hier heb ik ook al van gehoort
en ik heb ook eens een documentaire gezien in oost of west vlaanderen waar weet ik niet meer (op het einde van de A12 dacht ik) en daar zijn ze toen een loopgraaf ingeweest en dan een kelder of een gang en daar lag het nog vol met munitie en geborgen lichamen enz...
is best wel interesant wat daar alemaal lag van eerste wereldoorlog
Gewoon print screen en dan even plakken in photoshop en dan opslaan als .jpg en dan maar uploaden
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route" The Lorraine offensive 1944
Indrukwekkend!!
Interessant, waar was dat ongeveer? Zijn deze plaatsen nog te bezoeken?
Volgens mij niet er werd toen geloof ik een nieuw industrie terrein gebouwd.
Indrukwekkend!!
Oh?
Nu ben ik reuze benieuwd hoe, wie wat en waar?
Jeroen heeft deze topic gestart en daar staat de link naar het filmpje bij.
Wat ik bedoel kan je op http://www.diggers.be bekijken!!
Je mist ook niet zo veel hoor. Het is natuurlijk wel mooi, maarzo sensationeel vind ik het filmpje ook niet. De vondst zelf is heel gaaf, maar het filmpje.............
Indrukwekkend!!
Zo, ben ik weer, even wat aan het rondvragen geweest.
Zoals het er staat lijkt het net of er 175 lichamen tegelijk gevonden en geborgen zijn
Maar neen, dit zijn de correcte cijfers:
Tot en met 1999 : 75
2000 : 38
2001 : 25 (waaronder 2 ten zuiden van Ieper)
2002 : 21 (waaronder 3 in Passendale)
2003 : 25
2004 : 13
2005 : 1
Met dank aan Aurel Sercu en Jackie Platteeuw.