Remembrance Day

Alle onderwerpen met betrekking tot overige tijdvakken
Gebruikersavatar
Sjoerd
Lid
Berichten: 3362
Lid geworden op: 28 nov 2002, 11:28
Locatie: Dronten (Flevoland)

Remembrance Day

Bericht door Sjoerd »

Ik wilde bij deze graag even meedelen dat het vandaag (11-November) 'Remembrance Day' is. De slachtoffers van de Eerste Wereldoorlog worden vandaag dus herdacht. Dit even ter info. (Het is vandaag dus niet alleen Sint-Maarten.)
Laatst gewijzigd door Sjoerd op 11 nov 2003, 19:31, 1 keer totaal gewijzigd.
'The past is a source of knowledge, and the future is a source of hope. Love of the past implies faith in the future. '
Stephen E. Ambrose
Glenn Janssens
Lid
Berichten: 2132
Lid geworden op: 29 sep 2003, 17:26

Bericht door Glenn Janssens »

Ik ben al gans de dag in herdenkingsstemming.


Adrian.
Gebruikersavatar
PPL
Lid
Berichten: 1889
Lid geworden op: 24 okt 2002, 17:21
Locatie: Amsterdam

Re: Remembrance Day

Bericht door PPL »

Sjoerd schreef:Ik wilde bij deze graag even meedelen dat het vandaag (11-November) 'Remembrance Day' is. De slachtoffers van de Eerste Wereldoorlog wordt vandaag dus herdacht. Dit even ter info. (Het is vandaag dus niet alleen Sint-Maarten.)
Het is zelfs een nationale feestdag bij onze zuiderburen.
En tevens komt Sinterklaas daar vandaag aan.

Overigens is de term Remembrance Day nogal Canadees.
In de U.S.A. is het in algemeenheid "Veteran's Day"
(tenminste volgens mijn Succes-agenda :wink: )

Cover up your face, you can't run the race.
The pace is too fast, you just won't last.
Gebruikersavatar
Sjoerd
Lid
Berichten: 3362
Lid geworden op: 28 nov 2002, 11:28
Locatie: Dronten (Flevoland)

Bericht door Sjoerd »

Het ging mij ff om het gegeven. Ik vond dat ik als Moderator van dit deel van het forum deze gebeurtenis niet onbenoemd kon laten. :wink:
'The past is a source of knowledge, and the future is a source of hope. Love of the past implies faith in the future. '
Stephen E. Ambrose
Gebruikersavatar
Roel R.
Lid
Berichten: 5675
Lid geworden op: 21 sep 2003, 01:50

Bericht door Roel R. »

het is 11, van de 11, CARNAVAL 8)
Gebruikersavatar
PPL
Lid
Berichten: 1889
Lid geworden op: 24 okt 2002, 17:21
Locatie: Amsterdam

Bericht door PPL »

Sjoerd schreef:Het ging mij ff om het gegeven. Ik vond dat ik als Moderator van dit deel van het forum deze gebeurtenis niet onbenoemd kon laten. :wink:
Dat komt mooi uit.
Ik heb hier nog een hele zak met schouyderklopjes staan.
Hier.... heb je d'r eentje :wink:

Cover up your face, you can't run the race.
The pace is too fast, you just won't last.
Gebruikersavatar
Sjoerd
Lid
Berichten: 3362
Lid geworden op: 28 nov 2002, 11:28
Locatie: Dronten (Flevoland)

Bericht door Sjoerd »

Dank je! _/-\o_ :wink:
'The past is a source of knowledge, and the future is a source of hope. Love of the past implies faith in the future. '
Stephen E. Ambrose
Gebruikersavatar
YPPY
Lid
Berichten: 2031
Lid geworden op: 24 okt 2002, 19:56

Bericht door YPPY »

Het is weer bijna 11 november. Gaat er nog iemand naar een herdenking toe?
Voor lieve berichtjes, schattige dieren of wat anders leuks kun je altijd mailen.

*Weer alleen*
Magneet
Lid
Berichten: 65
Lid geworden op: 23 jun 2004, 07:47
Locatie: Budel

Bericht door Magneet »

YPPY schreef:Het is weer bijna 11 november. Gaat er nog iemand naar een herdenking toe?
vorig jaar in Ieper geweest, helaas heb ik deze keer Cursus anders was ik waarschijnlijk weer naar Ieper gegaan
Hauptmann
Lid
Berichten: 545
Lid geworden op: 29 aug 2004, 18:51

Bericht door Hauptmann »

YPPY schreef:Het is weer bijna 11 november. Gaat er nog iemand naar een herdenking toe?
Ik wilde wel naar Ieper maar dat gaat niet lukken.

Eventueel is het nog leuk om even in de gids te kijken. Belgische tv en BBC besteden er vast aandacht aan!
Vorig jaar was er opde BBC in ieder geval een herdenkingsdienst.
Gebruikersavatar
YPPY
Lid
Berichten: 2031
Lid geworden op: 24 okt 2002, 19:56

Bericht door YPPY »

Hoe gaat zo'n herdenking? Is dat net als in Nederland een kwestie van toespraak/muziek/bloemen?
Voor lieve berichtjes, schattige dieren of wat anders leuks kun je altijd mailen.

*Weer alleen*
Magneet
Lid
Berichten: 65
Lid geworden op: 23 jun 2004, 07:47
Locatie: Budel

Bericht door Magneet »

YPPY schreef:Hoe gaat zo'n herdenking? Is dat net als in Nederland een kwestie van toespraak/muziek/bloemen?
vorig jaar in Ieper was het eerst een parade met allerhande deelnemers, Engelsen, Belgen, Franse militair niet-militair. Dat ging richting de Menenpoort waar zoals altijd de last post werd geblazen maar nu met wat meer speeches e.d. tussendoor
Hauptmann
Lid
Berichten: 545
Lid geworden op: 29 aug 2004, 18:51

Bericht door Hauptmann »

Magneet schreef:
YPPY schreef:Hoe gaat zo'n herdenking? Is dat net als in Nederland een kwestie van toespraak/muziek/bloemen?
vorig jaar in Ieper was het eerst een parade met allerhande deelnemers, Engelsen, Belgen, Franse militair niet-militair. Dat ging richting de Menenpoort waar zoals altijd de last post werd geblazen maar nu met wat meer speeches e.d. tussendoor
Dit jaar is er ook een concert geloof ik in de Lakenhal. Kijk anders op http://www.lastpost.be. Dan kun je ook zien wie de gasten zijn donderdag onder het kopje agenda.

Ik ben een keer geweest en toen waren er doedelzakspelers, was niet op 11-11. Is erg indrukwekkend onder de Meensepoort.
Gebruikersavatar
Peter M
Lid
Berichten: 6271
Lid geworden op: 15 okt 2003, 18:09

Bericht door Peter M »

Ik zal te vinden zijn bij de herdenkingen op het speciaal parkje voor oud-strijders op het plaatselijk kerkhof en ik zal enkele bloemenhuldes bijwonen.
Magneet
Lid
Berichten: 65
Lid geworden op: 23 jun 2004, 07:47
Locatie: Budel

Bericht door Magneet »

Hauptmann schreef:
Magneet schreef:
YPPY schreef:Hoe gaat zo'n herdenking? Is dat net als in Nederland een kwestie van toespraak/muziek/bloemen?
vorig jaar in Ieper was het eerst een parade met allerhande deelnemers, Engelsen, Belgen, Franse militair niet-militair. Dat ging richting de Menenpoort waar zoals altijd de last post werd geblazen maar nu met wat meer speeches e.d. tussendoor
Dit jaar is er ook een concert geloof ik in de Lakenhal. Kijk anders op http://www.lastpost.be. Dan kun je ook zien wie de gasten zijn donderdag onder het kopje agenda.

Ik ben een keer geweest en toen waren er doedelzakspelers, was niet op 11-11. Is erg indrukwekkend onder de Meensepoort.
vorig jaar was er ook iets in de lakenhal maar dat was alleen voor genodigden :)

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: ClaudeBot en 1 gast