Personage's Band of Brothers

Films, series en documentaires over WOII
Gesloten
Lest we forget
Lid
Contacteer:

Personage's Band of Brothers

Bericht door Lest we forget »

Wie was uw favoriete personage/welk personage sprak u het meeste aan in de serie Band of Brothers, en waarom ?
Jeeper704
Lid

Bericht door Jeeper704 »

Medic Eugene Roe.
Gewone kerel die z'n job deed en met z'n maten inzat.
Trotseerde ook rondvliegende kogels en scherven om z'n gewonde makkers te helpen.

Helm af voor deze (meestal) ongewapende mannen die (veel) hun leven riskeerden om hun makkers of onbekende en zelfs vijandelijke soldaten te helpen.
Bring in the Hellcats! (M18 TDs)
World War II - European Theater of Operations
http://www.ww2-eto.com
Michiel M.
Lid
Contacteer:

Bericht door Michiel M. »

Inderdaad, ikzelf heb erg veel respect voor medics. Weet niet of ik dat zou durven, zo ongewapend in de oorlog, altijd maar ik de weer zijn om gewonde mensen te helpen, daar heb je heel veel moed voor nodig.

Winters, daar heb ik ook respect voor hoor, maar die vind ik zo heroisch opgesteld in BoB. In tegenstelling tot Eugene Roe, meestal op de achtergrond (behalve in aflevering "Bastogne") en voert toch wel een van de belangrijkste taken uit.

Afbeelding
At the going down of the sun and in the morning,
We will remember them.
779
Lid
Lid

Bericht door 779 »

Al degenen die stierven door te vechten voor onze vrijheid plus degenen die het overleefden.

Ik ben er een beetje moe van om telkens maar één mannetje te eren. Ze flikten het together.

779
Laatst gewijzigd door 779 op 10 sep 2005, 13:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Swiebertje
Lid
Lid
Contacteer:

Bericht door Swiebertje »

Al degenen die stierven door te vechten voor onze vrijheid plus degenen die het overleefden.

Ik ben er een beetje om telkens maar één mannetje te eren. Ze flikten het together.
Absoluut met je eens, maar dat is de diepere gedachte. Als ik enkel kijk naar de serie "Band of Brothers" dan denk ik dat (op humoristisch gebied) George Luz mijn favoriete personage is.

Op serieus gebied is Winters mijn favoriete personage. Het leiderschap springt er vanaf, zijn stem is meesterlijk en altijd die zuinige bek (altijd die standaard uitdrukking :)).
Klik dan als je durft !
http://home.wanadoo.nl/murck
Robin V
Lid

Bericht door Robin V »

Mja,... Men spreekt dan iig over acteurs in dit topic... De gelaatsuitdrukking van Winters was 60 jaar geleden ongetwijfeld anders dan die van de 'acteur' Winters in BoB...
De volgende zin is fout. De vorige zin is juist.
Robert
Lid
Contacteer:

Bericht door Robert »

de mijne zijn Dick Winters en Bill Gaurnere( als ik het goed spel)
Dick winters omdat ik nog nooit zo'n leider gezien of gekent heb.
en Bill Guarnere omdat hij een goede onder offiecier was.

MVG Robert
Verzamel gebied Arnhem-Nijmegen
Peter
Lid
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Bericht door Peter »

Ah! Heldenverering :lol: Ik vind BOB een goeie serie, ik begin alleen een beetje jeuk te krijgen.... Iedere soldaat die gevochten heeft voor onze vrijheid is een held! Mijn held is Clem McFarlaine, een Britse veteraan die ik ken en als jonge man van 18 geland op Sword Beach. Een Brit, dus. Nogmaals, BOB is een goeie serie, maar de oorlog is niet gewonnen door de 101 AB 506 PIR alleen! ;) Overigens vind ik het personage Randleman wel OK, rustig en beheerst.
Daar is 'ie weer!
Dean-
Lid
Contacteer:

Bericht door Dean- »

Jeeper704 schreef:Medic Eugene Roe.
Gewone kerel die z'n job deed en met z'n maten inzat.
Trotseerde ook rondvliegende kogels en scherven om z'n gewonde makkers te helpen.

Helm af voor deze (meestal) ongewapende mannen die (veel) hun leven riskeerden om hun makkers of onbekende en zelfs vijandelijke soldaten te helpen.
Niks aan toe te voegen :D
''Man hat uns zwar die welt genomen aber beim himmel hat man es nicht geschafft''
Jeeper704
Lid

Bericht door Jeeper704 »

De vraag was wel welk personage van de reeks BoB indruk op je maakte :roll:

Natuurlijk is elke soldaat te eren voor z'n bijdrage tot onze bevrijding en dan vooral de jongens die het niet gehaald hebben.

Ik ben er 34 nu en als ik in een bepaalde eenheid zou hebben gediend, lag ik 9 op de 10 ook onder zo'n wit kruisje toen ...... en stukken jonger dan dat ik nu ben.
Dat doet je wat, daar wordt je stil van .....
Dean-
Lid
Contacteer:

Bericht door Dean- »

Jeeper704 schreef:De vraag was wel welk personage van de reeks BoB indruk op je maakte :roll:

Natuurlijk is elke soldaat te eren voor z'n bijdrage tot onze bevrijding en dan vooral de jongens die het niet gehaald hebben.

Ik ben er 34 nu en als ik in een bepaalde eenheid zou hebben gediend, lag ik 9 op de 10 ook onder zo'n wit kruisje toen ...... en stukken jonger dan dat ik nu ben.
Dat doet je wat, daar wordt je stil van .....
Ik weet niet of je het tegen mij hebt. Maar ik bedoelde dus dat dat ook mijn favo persoon was in de serie, je had het zo duidelijk verwoord ;)
''Man hat uns zwar die welt genomen aber beim himmel hat man es nicht geschafft''
Jeeper704
Lid

Bericht door Jeeper704 »

Was tegen Bob en Peter.
Alhoewel zij wel gelijk hebben, gaat het hier wel degelijk om een personage van Easy.
YPPY
Lid
Contacteer:

Bericht door YPPY »

Die dokter vind ik ook wel leuk, maar die is ook positief in beeld gebracht, vooral tijdens die aflevering waar hij centraal stond.

Op zich vind ik het niet verkeerd dat deze groep nu als helden wordt gezien. Natuurlijk waren al die andere soldaten even dapper, maar je hebt nu eenmaal voorbeelden nodig en verhalen. Van deze groep waren er verhalen, dus dat maakt het niet zo vreemd dat juist zij verfilmd zijn. En ze zijn actief geweest op verschillende plekken, waardoor het ook weer beter verkoopt.
Voor lieve berichtjes, schattige dieren of wat anders leuks kun je altijd mailen.

*Weer alleen*
Shifty
Lid
Contacteer:

Bericht door Shifty »

George Luz - Ik vind zijn droge humor uitermate grappig !
779
Lid
Lid

Bericht door 779 »

Ja vooral als hij Sink na doet haha!

779
Gesloten