Personage's Band of Brothers
- Charly1975
- Lid
-
- Lid
De BOB-serie is natuurlijk een prachtserie, roept veel emoties op, eindelijk eens iets mooi's van de oorlog, want ze hebben ook al een paar cowboy films gemaakt, (zie windtalkers)
Een echte held van BOB heb ik niet , maar ik vind toch dat we de duitsers niet mogen vergeten, zij hebben ook gevochten en er zaten ook veel jonge mannen tussen ( en ook veel kinderen en bejaarden!) iedereen moest daar gaan vechten. Ik wil dit gewoon even ertussen smijten omdat ik vind dat de Amerikanen veel Duitsland kelderen, maar Duitsland is toch een deel van de Europese Unie, en Amerika niet...
Een echte held van BOB heb ik niet , maar ik vind toch dat we de duitsers niet mogen vergeten, zij hebben ook gevochten en er zaten ook veel jonge mannen tussen ( en ook veel kinderen en bejaarden!) iedereen moest daar gaan vechten. Ik wil dit gewoon even ertussen smijten omdat ik vind dat de Amerikanen veel Duitsland kelderen, maar Duitsland is toch een deel van de Europese Unie, en Amerika niet...
-
- Lid
- Contacteer:
Inderdaad, tuurlijk mogen de Duitsers ook niet vergeten worden, maar ik denk dat het toch voor een film over Duitse troepen (zeker SS troepen e.d) alles nog té vers in de geschiedenis ligt. Ik zal er persoonlijk geen problemen mee hebben, maar je hebt bijvoorbeeld wel kunnen zien in de media toen er bekend werd dat 'der Untergang' bijna uitkwam er vaak de vraag werd gesteld of zo'n film wel kan...Red schreef:Een echte held van BOB heb ik niet , maar ik vind toch dat we de duitsers niet mogen vergeten, zij hebben ook gevochten en er zaten ook veel jonge mannen tussen ( en ook veel kinderen en bejaarden!) iedereen moest daar gaan vechten.
Bedoel je tegenwoordig, of in hun oorlogs films zoals BoB???Red schreef:Ik wil dit gewoon even ertussen smijten omdat ik vind dat de Amerikanen veel Duitsland kelderen, maar Duitsland is toch een deel van de Europese Unie, en Amerika niet...
"If you can read this, thank a teacher! If you are reading it in English, Thank a Veteran."
http://www.freewebs.com/easycompany506th
http://www.freewebs.com/easycompany506th
- Hauptman Raymond
- Lid
- Charly1975
- Lid
Hoezo 'in principe' ? Zij waren toch ook de "Bad-Guys".C. Works schreef:Maar in principe zijn de Duitsers uit Wo2 nog altijd de "Bad-Guys".
Het is uiteraard zo dat het grootste gedeelte van de (jonge) Duitse mannen ook gewoon maar naar het front gestuurd werden en er ook niet om gevraagd hadden om ff lekker te gaan vechten en te sneuvelen voor de idealen van een partij.
Ik denk dat de meerderheid van de mannen die vochten het niet eens eens waren met de ideeën van de Nazi's. Maar dankzij hen (Nazi's) ging het wel beter met Duitsland en hadden velen mannen werk en waren 'gelukkig' Op welke manier de partij het voorelkaar heeft gekregen zal de meesten niets uitgemaakt hebben zolang er maar welvaart was.
Maar goed....dit gaat een flink eind van het topic af volgens mij.
Dus weer ff on topic: Randleman vind ik dus het beste personage. Ik zag ergens een foto van de echte Randleman en moet een klein beetje erkennen dat ik de acteur een beetje te dik vond om op de echte te lijken.
Ik weet helaas niet waar ik die foto heb gezien...
We're fools to make war
On our brothers in arms
(Mark Knopfler/Dire Straits - Brothers in Arms)
On our brothers in arms
(Mark Knopfler/Dire Straits - Brothers in Arms)
JO,:P daar was ik ook al achter:PHauptman Raymond schreef:Daarom noemen ze het ook der Untergang, ze waren van plan om de laatste dagen in beeld brengen daarom laat het niks zien van het rijke duitsland
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
- Linda C.
- Lid
- Contacteer:
Ik heb de eer gehad 2 échte Band of Brothers personages te ontmoeten. Ik was erbij in september 2004 toen Bill Guarnere en Babe Heffron, Bastogne aandeden tijdens een privé tour en een eremedaille kregen op het stadhuis.
Ik heb die dag een paar uurtjes in hun gezelschap mogen vertoeven, met hen kunnen praten, hen een welgemeende "Thank you" gezegd , hen overladen met bier en chocolade...en tegen een paar dikke kussen zeiden die 2 ouwe taaie ook niet nee
Damian Lewis, de acteur die de rol van Dick Winters speelt heb ik in december vorig jaar ontmoet. Een crème van een vent
Ik heb die dag een paar uurtjes in hun gezelschap mogen vertoeven, met hen kunnen praten, hen een welgemeende "Thank you" gezegd , hen overladen met bier en chocolade...en tegen een paar dikke kussen zeiden die 2 ouwe taaie ook niet nee
Damian Lewis, de acteur die de rol van Dick Winters speelt heb ik in december vorig jaar ontmoet. Een crème van een vent
Hang Tough!
- Charly1975
- Lid