Personage's Band of Brothers

Films, series en documentaires over WOII
Gesloten
roy westenbroek
Lid

Bericht door roy westenbroek »

Ik vind Bill Guarnere goed in de serie en als je hem hoort praten in een van de korte stukje waar de veteranen iets zeggen,zegt hij .Ik heb maar een klein stukje verloren in de oorlog,veel makkers hebben hun leven verloren. Daar heb ik respect voor voor dat soort mannen
Easycompany506th
Lid
Contacteer:

Bericht door Easycompany506th »

779 schreef:Ja vooral als hij Sink na doet haha!

779
Je bedoeld Majoor Horton? In deel 1 van BoB?!?

Maar mijn favo character uit BoB is Bill Guarnere, maar dan ook puur om hoe zijn personage is gespeeld door Frank John Hughes...
"If you can read this, thank a teacher! If you are reading it in English, Thank a Veteran."

http://www.freewebs.com/easycompany506th
sobel
Lid

Bericht door sobel »

winters, omdat ik de voorgaande films met damian lewis ook tegek vond
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
Gino
Lid

Bericht door Gino »

Ik vind dat alle personage's iets unieks over zich heen hebben gekregen,
maar Harry Welsh vind ik wel een erg droog ventje.
En Darrel (Shify) Powers die in Foy (deel7) dwars door de enemy lines heenrent om Item Company te waarschuwen en dan weer terugrent vind ik ook echt gaaf! :lol: Dat is wel waar gebeurt toch? maar eigenlijk kan ik geen favoriet kiezen..
Laatst gewijzigd door Gino op 20 sep 2005, 17:19, 2 keer totaal gewijzigd.
"Een atoomoorlog heeft ook zijn voordelen. Volgens deskundigen zou die maar acht uur duren. 's Avonds zijn we dus terug thuis.
Shifty
Lid
Contacteer:

Bericht door Shifty »

Gino schreef:Ik vind dat alle personage's iets unieks over zich heen hebben gekregen,
maar Harry Welsh vind ik wel een erg droog ventje.
En Darrel (Shify) Powers die in Foy (deel7) dwars door de enemy lines heenrent om Idle te waarschuwen en dan weer terugrent vind ik ook echt gaaf! :lol: Dat is wel waar gebeurt toch? maar eigenlijk kan ik geen favoriet kiezen..
In Foy was dat Speirs :) en ik geloof dat I-Company staat voor Item.
Gino
Lid

Bericht door Gino »

Toch? Ja want dat las ik wel overal dat het Speirs was maar Lipton zegt aan het einde van die aflevering toch van eeh "als shifty daar niet heen was gerend dan.. nog iets" toch? Of heb ik 't helemaal verkeerd :? Ja kheb die nog maar een 1 gezien deel 7 maar k ga de hele set kopen. :P
"Een atoomoorlog heeft ook zijn voordelen. Volgens deskundigen zou die maar acht uur duren. 's Avonds zijn we dus terug thuis.
vincent
Lid

Bericht door vincent »

Shifty schoot een scherpschutter neer die voor het raam stond.
Ik heb er geen kracht meer voor
Gino
Lid

Bericht door Gino »

Ooowh ja dat was het, thnx.
Damn ik ben al te veel kwijt :shock:
xwemiel
Lid

Bericht door xwemiel »

ik weet niet meer hoe die heet. maar het is die lompe grote, die een zo "veranderd". eerst word ie neergeschoten, en als hij dan weer terug komt, worden 2 van zijn beste vrienden dodelijk geraakt door een granaat. dit was in die aflevering in de sneeuw, dat ze dat stadje moeten veroveren.

weten jullie wie ik bedoel en hoe die heet?
Gino
Lid

Bericht door Gino »

Buck Compton bedoel je, ja dat is eigenlijk ook mijn favoriet! Zijn uitstraling beviel me al vanaf de 1e keer dat hij in beeld kwam.
Hij heeft niet de opleiding meegemaakt met Easy maar was er vanaf D-Day wel bij. In Nederland tijden OMG wordt ie geraakt door een kogel waarna 3 anderen(weetniet precies meer wie) een deur kapottrappen om hem mee te slepen. Tijdens de strijd om de ardennen worden Joe Toye en Bill Guarnere geraakt door een explosief. Bill Guarnerre verliest zijn been, en ze zijn beide niet meer in staat om te vechten. Buck Compton ziet dit alles en daarna was hij niet meer dezelfde. Sindsdien bleef hij maar tegen zijn mannen zeggen dat ze zo verzichtig en serieus moesten blijven, en goed uit moesten kijken. Ik heb de laatste 2 delen niet gezien maar ik geloof wel dat Compton op een gegeven moment een tijdje met verlof gaat, omdat hij het niet meer aankan.
Laatst gewijzigd door Gino op 02 okt 2005, 21:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Michiel M.
Lid
Contacteer:

Bericht door Michiel M. »

Gino schreef:...waarna 3 anderen(weetniet precies meer wie) een deur kapottrappen om hem mee te slepen...
Malarky, Bill Guarnere, en ?
At the going down of the sun and in the morning,
We will remember them.
Dean-
Lid
Contacteer:

Bericht door Dean- »

101st Michiel schreef:
Gino schreef:...waarna 3 anderen(weetniet precies meer wie) een deur kapottrappen om hem mee te slepen...
Malarky, Bill Guarnere, en ?
Blithe toch?
''Man hat uns zwar die welt genomen aber beim himmel hat man es nicht geschafft''
Gino
Lid

Bericht door Gino »

Nee niet Blithe, die was toen dood of ernstig gewond, ik weet niet precies wanneer hij stierf. Ik geloof in 1984(nog aan z'n verwondingen van Normandie, door een sniper).

Nee het waren Malarky, Guarnere en Babe Heffron geloof ik, weet het bijna zeker. :)
Shifty
Lid
Contacteer:

Bericht door Shifty »

Gino schreef:Nee niet Blithe, die was toen dood of ernstig gewond, ik weet niet precies wanneer hij stierf. Ik geloof in 1984(nog aan z'n verwondingen van Normandie, door een sniper).

Nee het waren Malarky, Guarnere en Babe Heffron geloof ik, weet het bijna zeker. :)
Hij stierf in 1948 volgens de Serie.
Ik heb nochtans ergens gelezen dat hij in totaal ong 100 jumps op zijn naam had staan zelfs nog in Korea..
Glenn Janssens
Lid

Bericht door Glenn Janssens »

Shifty schreef:
Gino schreef:
Hij stierf in 1948 volgens de Serie.
..
Nee dat is een fout in de serie.
Blithe heeft zelfs nog in Korea gevochten.
Gesloten