Glenn Janssens schreef:=Shifty schreef:Nee dat is een fout in de serie.Gino schreef:
Hij stierf in 1948 volgens de Serie.
..
Blithe heeft zelfs nog in Korea gevochten.
Shifty schreef:Hij stierf in 1948 volgens de Serie.
Ik heb nochtans ergens gelezen dat hij in totaal ong 100 jumps op zijn naam had staan zelfs nog in Korea..
Personage's Band of Brothers
- Shifty
- Lid
- Contacteer:
-
- Lid
die bedoelde ik jaGino schreef:Buck Compton bedoel je, ja dat is eigenlijk ook mijn favoriet! Zijn uitstraling beviel me al vanaf de 1e keer dat hij in beeld kwam.
Hij heeft niet de opleiding meegemaakt met Easy maar was er vanaf D-Day wel bij. In Nederland tijden OMG wordt ie geraakt door een kogel waarna 3 anderen(weetniet precies meer wie) een deur kapottrappen om hem mee te slepen. Tijdens de strijd om de ardennen worden Joe Toye en Bill Guarnere geraakt door een explosief. Bill Guarnerre verliest zijn been, en ze zijn beide niet meer in staat om te vechten. Buck Compton ziet dit alles en daarna was hij niet meer dezelfde. Sindsdien bleef hij maar tegen zijn mannen zeggen dat ze zo verzichtig en serieus moesten blijven, en goed uit moesten kijken. Ik heb de laatste 2 delen niet gezien maar ik geloof wel dat Compton op een gegeven moment een tijdje met verlof gaat, omdat hij het niet meer aankan.

dankje

- Gino
- Lid
-
- Lid
Ik vind de personages Joseph Liebgott en Ronald Speirs goed neergezet, de rest trouwens ook hoor knap vertolkt door de acteurs.
Weet iemand nou of die verhalen over Speirs waar zijn ???
Weet iemand nou of die verhalen over Speirs waar zijn ???
Adoptant van:
T/5 Raymond Leon Miller 327th Glider Infantry Regiment 101st Airborn Division
Sgt Kurt Franzman 28th Inf. Reg 8th Infantry Division
John S. Williams 120th Inf. Reg 30th Infantry Division
Harrold Rogers 119th Inf. Reg 30th Infantry Division
T/5 Raymond Leon Miller 327th Glider Infantry Regiment 101st Airborn Division
Sgt Kurt Franzman 28th Inf. Reg 8th Infantry Division
John S. Williams 120th Inf. Reg 30th Infantry Division
Harrold Rogers 119th Inf. Reg 30th Infantry Division
- Gino
- Lid
Van die duitse gevangenen weet ik nog steeds niet 100% zeker.
Maar ik weet wel dat Speirs een van zijn soldaten dood heeft geschoten die tot 2 keer toe weigerde zijn bevel op te volgen. Maar in die tijd was het nog niet officieel verboden om iemand dood te schieten de je bevelen niet opvolgde.
Speirs was iemand met een eigen manier van leiding geven, hij wilde dat zijn mannen bang voor hem waren, zo ging hij te werk.
Wat je een paar berichten terug ziet is ook waar, dat hij in Foy dwarsdoor de vijandelijke linies heensprintte.
Maar dat van die Duitse gevangenen, volgens mij wel waar, maar ik weet niet hoe het precies is gegaan, in de serie heeft iedereen ook zijn eigen verhaal..
Maar ik weet wel dat Speirs een van zijn soldaten dood heeft geschoten die tot 2 keer toe weigerde zijn bevel op te volgen. Maar in die tijd was het nog niet officieel verboden om iemand dood te schieten de je bevelen niet opvolgde.
Speirs was iemand met een eigen manier van leiding geven, hij wilde dat zijn mannen bang voor hem waren, zo ging hij te werk.
Wat je een paar berichten terug ziet is ook waar, dat hij in Foy dwarsdoor de vijandelijke linies heensprintte.
Maar dat van die Duitse gevangenen, volgens mij wel waar, maar ik weet niet hoe het precies is gegaan, in de serie heeft iedereen ook zijn eigen verhaal..
"Een atoomoorlog heeft ook zijn voordelen. Volgens deskundigen zou die maar acht uur duren. 's Avonds zijn we dus terug thuis.
-
- Lid
Er stonden toch ongeveer 20 gevangenen in die kuil daar te graven als ik me goed herinner heeft een thompson 30 kogels ik denk niet dat je met 1 kogel dood bent
maar terug naar het topic mijn grootste helden is
lt. col Speirs (in korea tot lt.kol geworden)...Speirs omdat hij een eigen manier van leiding geven had en niet bang voor de dood was
maar terug naar het topic mijn grootste helden is
lt. col Speirs (in korea tot lt.kol geworden)...Speirs omdat hij een eigen manier van leiding geven had en niet bang voor de dood was
- Gino
- Lid
Haha,
nee hij is niet bang voor de dood klopt, dat vind ik wel gaaf op zich. Maar zijn manier van leiding geven vind ik maar niks..
Die acteur die hem speelt ziet er trouwens zo lief uit..
Volgens mij waren het er wel een stuk minder dan 20 hoor, die gevangenen. Maar ja, wie kan het bevestigen?
nee hij is niet bang voor de dood klopt, dat vind ik wel gaaf op zich. Maar zijn manier van leiding geven vind ik maar niks..
Die acteur die hem speelt ziet er trouwens zo lief uit..

Volgens mij waren het er wel een stuk minder dan 20 hoor, die gevangenen. Maar ja, wie kan het bevestigen?
"Een atoomoorlog heeft ook zijn voordelen. Volgens deskundigen zou die maar acht uur duren. 's Avonds zijn we dus terug thuis.
- Richard1976
- Lid
- Contacteer:
-
- Lid
- Contacteer:
Mijn favoriete character is Joseph Liebgott, omdat hij heel waarheidsgetrouw met het boek BoB is neergezet. Zoals Shifty Powers vind ik goed gespeeld maar er zitten toch onwaarheden in het verhaal wat ik betreur. Neem als voorbeeld de loting van wie uit Zell am See naar Amerika, naar huis mocht. Dit was niet Shifty Powers maar Forrest Guth. Ook jammer dat deze veteraan (met overigens een heeeeeel mooie persoonlijkheid voor in een film) helemaal niet in de film aan bod komt. Maja dat is de keuze van Spielberg geweest
Maar BoB is hoe dan ook een van mijn favorieten :p

"If you can read this, thank a teacher! If you are reading it in English, Thank a Veteran."
http://www.freewebs.com/easycompany506th
http://www.freewebs.com/easycompany506th
- Michiel M.
- Lid
- Contacteer:
Nou, dan moet je ze wel goed raken...Shaft schreef:micky schreef:ik denk niet dat je met 1 kogel dood bent
Als je mis schiet niet, maar anders is de mogelijkheid toch aanwezig dat 1 kogel meer dan voldoende is.
Kan me niet voorstellen dat iedere gevangene door één thompson kogel gedood was..
At the going down of the sun and in the morning,
We will remember them.
We will remember them.
- Richard1976
- Lid
- Contacteer:
Mijn reactie was puur gericht op dat kleine zinnetje "ik denk niet dat je met 1 kogel dood bent".101st Michiel schreef:Nou, dan moet je ze wel goed raken...Shaft schreef:micky schreef:ik denk niet dat je met 1 kogel dood bent
Als je mis schiet niet, maar anders is de mogelijkheid toch aanwezig dat 1 kogel meer dan voldoende is.
Kan me niet voorstellen dat iedere gevangene door één thompson kogel gedood was..
Die Spiers is in mijn ogen gewoon een laffe vent. Als dit voorval echt gebeurt is, is hij er dan ook voor veroordeeld?
-
- Lid
- Gegeven: 4 keer
- Ontvangen: 4 keer
- Contacteer: