Personage's Band of Brothers

Films, series en documentaires over WOII
Gesloten
Leroy
Lid

Bericht door Leroy »

Shaft schreef:
101st Michiel schreef:
Shaft schreef: :?

Als je mis schiet niet, maar anders is de mogelijkheid toch aanwezig dat 1 kogel meer dan voldoende is.
Nou, dan moet je ze wel goed raken...

Kan me niet voorstellen dat iedere gevangene door één thompson kogel gedood was..
Mijn reactie was puur gericht op dat kleine zinnetje "ik denk niet dat je met 1 kogel dood bent".
Die Spiers is in mijn ogen gewoon een laffe vent. Als dit voorval echt gebeurt is, is hij er dan ook voor veroordeeld?
Laf? Ga jij dan maar eens ff dwars door de moffen linies heen rennen naar je maten en terug...Waarschijnlijk schijt je dan 7 kleuren stront. :roll:
Richard1976
Lid
Contacteer:

Bericht door Richard1976 »

Leroy schreef: Laf? Ga jij dan maar eens ff dwars door de moffen linies heen rennen naar je maten en terug...Waarschijnlijk schijt je dan 7 kleuren stront. :roll:
Haha ik wist wel dat ik zo'n reactie zou krijgen. :)
@Leroy: ja hoogstwaarschijnlijk wel, ligt er helemaal aan wat ik gegeten heb. Maar wil je hiermee deze onnodige slachtpartij goed praten? Voor mij is het nog steeds een laffe daad hoor. Maar ik krijg sterk de indruk dat men vergeet dat er nog meer soldaten in de oorlog gevochten hebben dan alleen het "heilige" E Company, 506th PIR, 101st Airborne. Begrijp me niet verkeerd. Ik vind het een mooie serie, maar het lijkt echt of deze mensen als goden aangezien worden.
Glenn Janssens
Lid

Bericht door Glenn Janssens »

Shaft schreef: Die Spiers is in mijn ogen gewoon een laffe vent. Als dit voorval echt gebeurt is, is hij er dan ook voor veroordeeld?
Wel heel gemakkelijk,om vanuit je luie stoel in je veilige kamer,andere mensen uitmaken voor laf.
Dit is geen playstation hé!!!
Als je zelf geen benul hebt van hoe het is om in zo'n omstandigheden te werken,heb je echt geen recht van spreken....al helemaal niet om zo iemand laf te noemen

Trouwens,dat voorvalletje is nooit bewezen dat het daadwerkelijk is gebeurt.
Guido
Lid

Bericht door Guido »

Inderdaad Glenn, hier kunnen wij echt geen oordeel over vellen!
Richard1976
Lid
Contacteer:

@Glenn. Het gaat mij alleen om dit voorval (gebeurt of niet gebeurt). Dat vind ik gewoon een laffe daad en iemand die zoiets flikt vind ik laf. Klaar. Maakt niet uit wie het gedaan heeft.
Michiel M.
Lid
Contacteer:

Bericht door Michiel M. »

Shaft schreef:@Glenn. Het gaat mij alleen om dit voorval (gebeurt of niet gebeurt). Dat vind ik gewoon een laffe daad en iemand die zoiets flikt vind ik laf. Klaar. Maakt niet uit wie het gedaan heeft.
Gebeurde echt niet alleen aan de US zijde, zeker niet.
At the going down of the sun and in the morning,
We will remember them.
Richard1976
Lid
Contacteer:

101st Michiel schreef:Gebeurde echt niet alleen aan de US zijde, zeker niet.
Dat beweer ik ook niet.
Guido
Lid

Bericht door Guido »

Wat beweer je wel? Dat het laf is om krijgsgevangen doelloos neer te schieten? Want ik zelf volg het echt niet meer! Maar ga je nu iemand oordelen voor iets wat niet eens zeker is en nooit echt bewezen?
Dan zeg je wel dat je het over het algemeen bedoeld, maar je zegt toch echt "Die Spiers is in mijn ogen gewoon een laffe vent".. niet echt algemeen.
johan willaert
Lid
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Bericht door johan willaert »

Misschien is Speirs wel een toonbeeld van 'Leadership'.....

Ik weet hoegenaamd niet of het voorval daadwerkelijk gebeurd is en de hele BoB gekte kan mij gestolen worden....
Maar ik weet wel dat ik in bijna 25 jaar bij Defensie graag wat meer Compagniecommandanten had gehad met de kwaliteiten zoals die van Speirs in BoB naar voor gebracht worden...... :)

Johan
29th Let's Go!!!!!
Glenn Janssens
Lid

Bericht door Glenn Janssens »

johan willaert schreef:Misschien is Speirs wel een toonbeeld van 'Leadership'.....

Maar ik weet wel dat ik in bijna 25 jaar bij Defensie graag wat meer Compagniecommandanten had gehad met de kwaliteiten zoals die van Speirs in BoB naar voor gebracht worden...... :)

Johan
Volmondig akkoord.
Wacht maar totdat je zwaar in de shit zit en je leven afhangt van anderen.
Dan zou je maar wat blij zijn als je op zo'n "lafaard" kunt rekenen.
Daarmee bedoel ik niet in een playstation spelleke....nee the real deal.
Nogmaals,achter de pc is het makkelijk om anderen te bekritiseren.
Ik heb ook voor hete vuren gestaan en zou wat graag mannen van zijn kaliber bij of rond mij hebben. (verder wil ik daar niet over uitweiden)
Richard1976
Lid
Contacteer:

Guido schreef:Wat beweer je wel? Dat het laf is om krijgsgevangen doelloos neer te schieten? Want ik zelf volg het echt niet meer! Maar ga je nu iemand oordelen voor iets wat niet eens zeker is en nooit echt bewezen?
Dan zeg je wel dat je het over het algemeen bedoeld, maar je zegt toch echt "Die Spiers is in mijn ogen gewoon een laffe vent".. niet echt algemeen.
101stMichiel schreef dat het niet alleen aan de us zijde gebeurde. Hierop reageer ik dat ik dat ook niet beweer. Zal zeker bij de andere partijen ook gebeurd zijn. Zo duidelijk?
Het neerschieten van personen die niet bewapend zijn (burgers, krijgsgevangenen e.d.) vind ik laf. En heel zeker in een non combat situation, wat in BoB het geval is.
Aangezien dit voorval een onderdeel is in de serie BoB ga ik ervanuit dat dit werkelijk gebeurd is en zeg daarom dat ik hem laf vind (had ook iemand anders kunnen zijn).
Vraag me af waarom men dit in de serie opneemt als het niet gebeurt zou zijn.
Mag men geen kritiek tonen op de serie BoB of een van de soldaten van E Company, 506th PIR, 101st Airborne?
Richard1976
Lid
Contacteer:

Glenn Janssens schreef:
johan willaert schreef:Misschien is Speirs wel een toonbeeld van 'Leadership'.....

Johan
Volmondig akkoord.
Wacht maar totdat je zwaar in de shit zit en je leven afhangt van anderen.
Dan zou je maar wat blij zijn als je op zo'n "lafaard" kunt rekenen.
Daarmee bedoel ik niet in een playstation spelleke....nee the real deal.
Nogmaals,achter de pc is het makkelijk om anderen te bekritiseren.
Ik heb ook voor hete vuren gestaan en zou wat graag mannen van zijn kaliber bij of rond mij hebben. (verder wil ik daar niet over uitweiden)
Mijn mening/opmerking heeft niets met zijn leiderschap of verder functioneren te maken alleen met dit voorval (neerschieten van krijgsgevangenen). Als pietje of klaasje dit doet vind ik dat ook laf. Niemand hoeft mijn mening te delen, maar ik vind wel dat dit iets te zwaar opgenomen wordt. Peace
koos24
Lid

Ronald Speirs

Bericht door koos24 »

Ik heb het boek BOB er op nagekeken maar volgens mij is die executie van Duitse gevangen een niet bewezen gerucht.
In ieder geval kan ik niet terugvinden of het werkelijk is gebeurd.

Wat het betreft de executie van "weigerachtige" Amerikaanse soldaten kan ik ook weinig vinden.
In een interview zegt Speirs het volgende:
"Over een standrechtelijke executie heb ik me nooit erg druk gemaakt"
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
johan willaert
Lid
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Bericht door johan willaert »

Shaft schreef:Aangezien dit voorval een onderdeel is in de serie BoB ga ik ervanuit dat dit werkelijk gebeurd is
Ja, BoB is DE bijbel.... :roll:

Komaan, zeg er zitten 100'den fouten en onwaarheden in het boek en de serie.....

Johan
29th Let's Go!!!!!
Thunderdome
Lid
Contacteer:

Bericht door Thunderdome »

er zitten altijd er overal fouten in boeken en VOORAL in films om dat meestal de regisseur het nog wat spanender wil maken omdat het anders misschien niet verkoopt. Ik zeg niet dat dat hier het geval is maar dat zou wel kunnen.
biertje?
Gesloten