Personage's Band of Brothers

Films, series en documentaires over WOII
Gesloten
Richard1976
Lid
Contacteer:

Bericht door Richard1976 »

johan willaert schreef: Ja, BoB is DE bijbel.... :roll:
Wie zegt nu weer dat BoB de bijbel is? Je bent echt iets aan het zoeken. Behoorlijk kinderachtig van je.
johan willaert
Lid
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Bericht door johan willaert »

Shaft schreef:Wie zegt nu weer dat BoB de bijbel is?
Jij gaat ervan uit dat alles in BoB waarheid is!!!!
Shaft schreef:Aangezien dit voorval een onderdeel is in de serie BoB ga ik ervanuit dat dit werkelijk gebeurd is ......Vraag me af waarom men dit in de serie opneemt als het niet gebeurd zou zijn. Mag men geen kritiek tonen op de serie BoB of een van de soldaten van E Company, 506th PIR, 101st Airborne?
Jij kan blijkbaar niet verdragen dat men de fouten die massaal in BoB voorkomen bekritiseerd!!

Lees trouwens ook eens Night Drop, Parachute Infantry, Vanguard, Rendez Vous with Destiny, The 101AB in Normandy, Currahee...

Johan
29th Let's Go!!!!!
LEO
Lid
Contacteer:

Bericht door LEO »

Johan, het verbaasd me dat je hierop nog wil antwoorden.

Velen weten dat niet, maar in gevechtsomstandigheden moet al eens de druk van de ketel. En als gevechtsoldaat wordt je ingeprent dat de andere de vijand zijn. De anderen verkrachten vrouwen en misbruiken kinderen, Zo wordt het voorgesteld.

Alhoewel ik het niet geloof, acht ik het goed mogelijk dat die Speirs krijgsgevangenen doodschoot. Het was een ontlading.

Hetzelfde geldt voor zijn "run" nabij het dorpje Foy. Dit was ook een ontlading van zijn gevoelens, een" nu of nooit".

U weet dat zoiets bestaat.

Leo
MARKET GARDEN
Lid

Bericht door MARKET GARDEN »

Shaft schreef:
johan willaert schreef: Ja, BoB is DE bijbel.... :roll:
Wie zegt nu weer dat BoB de bijbel is? Je bent echt iets aan het zoeken. Behoorlijk kinderachtig van je.

Je hebt 2 soorten "oorlogsboeken" de wetenschappelijke en de populaire.

De wetenschappelijke zijn vaak saai en redelijk betrouwbaar omdat ze zich voornamelijk baseren op gevechtsverslagen, cijfermateriaal e.d.

De populaire boeken, o.a. BOB, zijn boeken die voornamelijk ooggetuigen aan het woord laten die vaak jaren later hun verslag doen en daarbij uiteraard niet meer nauwkeurig zijn.

Alleen al in de boeken over Market Garden zijn tientallen voorbeelden te vinden van onnauwkeurigheden door ooggetuigen.
Een para wist b.v. te melden dat hij een Tiger had uitgeschakeld voor dat deze in Oosterbeek geariveerd waren.
De waarheid komt met de jaren
Richard1976
Lid
Contacteer:

Bericht door Richard1976 »

johan willaert schreef:
Shaft schreef:Wie zegt nu weer dat BoB de bijbel is?
Jij gaat ervan uit dat alles in BoB waarheid is!!!!
Daar ga ik helemaal niet vanuit. Ik heb het alleen maar over de scene waarin krijgsgevangenen worden neergeschoten en verder over niets anders. Wat ik me wel afvraag is waarom deze scene dan in de serie opgenomen wordt? Dat mag ik me toch afvragen? Maar blijkbaar wordt je dan al gelijk bestempeld alsof je denkt dat alles in BoB waar is. Ik vind dat je door het plaatsen van onwaarheden in je boek/serie, je de veteranen/slachtoffers/gesneuvelden te kort doet. Maar misschien dacht de schrijver van BoB hier anders over.
Dit geldt natuurlijk voor alle boeken en films.
johan willaert schreef:
Shaft schreef:Aangezien dit voorval een onderdeel is in de serie BoB ga ik ervanuit dat dit werkelijk gebeurd is ......Vraag me af waarom men dit in de serie opneemt als het niet gebeurd zou zijn. Mag men geen kritiek tonen op de serie BoB of een van de soldaten van E Company, 506th PIR, 101st Airborne?
Jij kan blijkbaar niet verdragen dat men de fouten die massaal in BoB voorkomen bekritiseerd!!
Waarom zou ik het niet kunnen verdragen? Ik zou niet weten waarom. BoB is echt geen bijbel voor mij, zoals jij beweerd. In tegendeel.

Hier een paar quotes van mij.
Shaft schreef:Mag men geen kritiek tonen op de serie BoB of een van de soldaten van E Company, 506th PIR, 101st Airborne?
Shaft schreef:Maar ik krijg sterk de indruk dat men vergeet dat er nog meer soldaten in de oorlog gevochten hebben dan alleen het "heilige" E Company, 506th PIR, 101st Airborne. Begrijp me niet verkeerd. Ik vind het een mooie serie, maar het lijkt echt of deze mensen als goden aangezien worden.

Ik heb namelijk het gevoel, dat als ik de begin pagina's van dit topic lees, dat men denkt dat deze soldaten de oorlog alleen gewonnen hebben. En ik weet ook dat dit topic alleen over BoB gaat en verder over niemand. Maar toch.

Ik vind het niet erg om een discussie met mensen aan te gaan, maar mijn uitspraken/mening moeten niet uit het verband gerukt worden zoals in deze discussie wel het geval is. Ik wil jullie dan ook vriendelijk vragen om niet meer op deze discussie te reageren en door te gaan met datgene waarvoor dit topic geopend is.
johan willaert
Lid
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Bericht door johan willaert »

Shaft schreef:Ik heb namelijk het gevoel, dat als ik de begin pagina's van dit topic lees, dat men denkt dat deze soldaten de oorlog alleen gewonnen hebben.
Allee, dan is er toch iets waar we het over eens zijn....

Discussie afgelopen..... :wink:

Johan
29th Let's Go!!!!!
Michiel M.
Lid
Contacteer:

Bericht door Michiel M. »

Even off-topic:

Afbeelding

Winters en Speirs, 1e weerzien na '45
At the going down of the sun and in the morning,
We will remember them.
Oberschütze
Lid
Contacteer:

Bericht door Oberschütze »

Beste personage uit BoB? Ken z'n naam zo 1,2,3 niet..

Die Duitse generaal, die op het einde een speech houd aan zijn mannen bij de capitulatie. Een Pracht stuk van de serie!

Overigens heeft die acteur ook nog een rol in de film; The Lost Battalion.
Das Feuer liebt mich!
MARKET GARDEN
Lid

Bericht door MARKET GARDEN »

Oberschütze schreef:Beste personage uit BoB? Ken z'n naam zo 1,2,3 niet..

Die Duitse generaal, die op het einde een speech houd aan zijn mannen bij de capitulatie. Een Pracht stuk van de serie!

Overigens heeft die acteur ook nog een rol in de film; The Lost Battalion.
Inderdaad, een boeiende scene.
Ook mooi, een Duitse militair op wacht samen met een Amerikaanse para.
Een jaar ervoor nog aardsvijanden, nu gebroederlijk samen op wacht.
De waarheid komt met de jaren
Kadeeke
Lid

Bericht door Kadeeke »

Dat met die Duitse overste vond ik ook prachtig. De mannier hoe militairen, het politieke gedachtengoed waar ze voor vechten opzij zetten en mekaar als militair respecteren.

Mijn favoriete personage is Buck Compton. Of hoe een uitstekend gevechtsleider geveld kan worden door battlefatigue. Ik vond het ook knap dat niemand hem dat verweet.

Ook wil ik wel even zeggen dat Ambrose nooit de pretentie heeft gehad om te zeggen dat al wat in het boek staat daadwerkelijk zo gebeurd is, maar dat men gepropeerd heeft om dat waarheid zo nauwkeurig mogelijk te benaderen.
Davon geht die Welt nicht unter
symen
Lid

Bericht door symen »

Ik vind Winters: Zijn doen van handelen en het respect wat zijn soldaten voor hem hadden vind ik gewoon prachtig om te zien.
symen
Lid

Bericht door symen »

Speelt Tom Hanks nou ook mee in de film, Of was hij allen maar regiseur?
YPPY
Lid
Contacteer:

Bericht door YPPY »

Hij speelt een Engelse officier. In welke aflevering weet ik zo niet meer.
Voor lieve berichtjes, schattige dieren of wat anders leuks kun je altijd mailen.

*Weer alleen*
b2-t2
Lid

Bericht door b2-t2 »

Ik heb hem niet voorbij zien komen. :?
Tjeerd
Lid

Bericht door Tjeerd »

Hij komt er natuurlijk ook niet in voor
Ervaringen met Polen en Auschwitz? Bezoek het topic: op weg naar ... Auschwitz
Gesloten