Personage's Band of Brothers

Films, series en documentaires over WOII
Gesloten
johan willaert
Lid
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Bericht door johan willaert »

Tjeerd schreef:Hij komt er natuurlijk ook niet in voor
Allee.....?????

Afbeelding

Tom Hanks, the director of Part 5 of Band of Brothers, "Crossroads", makes a cameo as a member of the Red Devils. I have been looking for this for awhile but only recently discovered it after purchasing the 6-disc DVD set.
To find it, fast forward to about the 31:50 time mark on disc 3. This is the scene of the Red Devils and the 101st Airborne Division celebrating. You will see the large group of men "here here-ing" to a speech being made. At this timeframe, look at the upper left hand side of the screen. You will see Hanks, wearing a Red beret, very close to the back of the scene. He does look over and becomes obscured by the soldier in front of him.
29th Let's Go!!!!!
Tjeerd
Lid

Bericht door Tjeerd »

Oke je hebt gelijk....
Ervaringen met Polen en Auschwitz? Bezoek het topic: op weg naar ... Auschwitz
Kadeeke
Lid

Bericht door Kadeeke »

Zalig Johan. Ik wist dat hij een cameo deed in BoB. Had dat gelezen in Humo voor de reeks hier op tv kwam. Wist niet over welke scene het ging. Leuk om weten!
Davon geht die Welt nicht unter
oldcontemptible
Lid

Bericht door oldcontemptible »

Geen enkele,
lullige serie die vanonder in de kast ligt, stof te vergaren.
Amerikaanse onzin, die er bij iedere ingaat als zoete koek.
Geschreven door een plagiaat auteur, maar die goed verkoopt.
the american dream

MG
"you know what worse than Dragons?"
"No"
"americans"
Leidenwo2
Lid

Bericht door Leidenwo2 »

johan willaert schreef:
Tjeerd schreef:Hij komt er natuurlijk ook niet in voor
Allee.....?????

Afbeelding

Tom Hanks, the director of Part 5 of Band of Brothers, "Crossroads", makes a cameo as a member of the Red Devils. I have been looking for this for awhile but only recently discovered it after purchasing the 6-disc DVD set.
To find it, fast forward to about the 31:50 time mark on disc 3. This is the scene of the Red Devils and the 101st Airborne Division celebrating. You will see the large group of men "here here-ing" to a speech being made. At this timeframe, look at the upper left hand side of the screen. You will see Hanks, wearing a Red beret, very close to the back of the scene. He does look over and becomes obscured by the soldier in front of him.
Deel 2 als ze zegmaar in die trein zitten opweg naar de haven zie je tom hanks zitten een paar stoelen achter winters
leiden wo2 spullen gezocht
sobel
Lid

Bericht door sobel »

Leidenwo2 schreef:
Deel 2 als ze zegmaar in die trein zitten opweg naar de haven zie je tom hanks zitten een paar stoelen achter winters
reeds bekeken maar niet gevonden... het is trouwens deel 1 in de trein naar de haven en heb je mss een printscrn van dat stukje?
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
Tjeerd
Lid

Bericht door Tjeerd »

Leidenwo2 schreef:Deel 2 als ze zegmaar in die trein zitten opweg naar de haven zie je tom hanks zitten een paar stoelen achter winters
Achter Winters zit Nixon en daar achter zitten 3 mensen... Degene die het meest om T. Hanks lijkt is die rechts achter hem..

Afbeelding
Ervaringen met Polen en Auschwitz? Bezoek het topic: op weg naar ... Auschwitz
Kadeeke
Lid

Bericht door Kadeeke »

oldcontemptible schreef:Geen enkele,
the american dream

MG
En toch aangekocht? Als er nu één WO2-reeks is die iets of wat ontsnapt aan Hollywood-invloed is het deze toch wel. En zo lang er geen tijdmachine bestaat kan ik deze zoete koek best smaken. Maar ieder zijn mening natuurlijk.
YPPY
Lid
Contacteer:

Bericht door YPPY »

Wat vind je dan zo slecht aan de personages in de serie oldcontemptible? Kloppen ze volgens jou niet? Hebben ze niet bestaan? Hebben ze ergens anders gevochten? Is het slecht geacteerd?
Voor lieve berichtjes, schattige dieren of wat anders leuks kun je altijd mailen.

*Weer alleen*
oldcontemptible
Lid

Bericht door oldcontemptible »

Kadeeke schreef:
the american dream

MG
En toch aangekocht? Als er nu één WO2-reeks is die iets of wat ontsnapt aan Hollywood-invloed is het deze toch wel. En zo lang er geen tijdmachine bestaat kan ik deze zoete koek best smaken. Maar ieder zijn mening natuurlijk.
Ik heb niets aangekocht. heb dat gekregen van een brave man, snel bekeken en de kast in gesodemietert. trouwens zoete koek is slecht voor de gezondheid volgens de consumentenbond.
Waarom ik die serie slecht vind?
daar kan ik hier niet behoorlijk op in gaan zonder behoorlijk off-topic te gaan, maar in het kort:
Misschien dat de serie buiten de Hollywood inloed is gegaan, maar het blijft wel AMERIKAANS, en dat is het 'em nu juist !
iedereen, vriend en vijand, is dom en slecht, maar oh, Dear America, WIJ zijn de goede ...... die mentaliteit druipt zo van je scherm.
Braak neigingen komen nu al boven............
Trouwens die mentaliteit komt naar boven in al de Hollywood crap van de laatste jaren (SPR,Pearl Harbour, Windtalkers noem maar op)
Maar ja, dat is dan ook mijn mening..........

6 Augustus 1945

MG
"you know what worse than Dragons?"
"No"
"americans"
Charly1975
Lid

Bericht door Charly1975 »

Heeft Oldcontemptible misschien goede tips voor een film die volgens hem wel goed is ?

Er zijn bij mijn weten maar twee goede oorlogsfilms gemaakt door Duitsland; Das Boot en Der Untergang.

De reden waarom Amerika wel 'goede' oorlogsfilms maakt ligt 'm in het feit dat er in Hollywood geld genoeg is voor zulke films en elders niet.

Andere vraag: weet iemand al iets meer over de nieuwe serie 'The Pacific War' ?? Dit is zeg maar BoB maar dan over een groep Amerikanen die tegen de Japanners vecht.
We're fools to make war
On our brothers in arms

(Mark Knopfler/Dire Straits - Brothers in Arms)
Leidenwo2
Lid

Bericht door Leidenwo2 »

Tjeerd schreef:
Leidenwo2 schreef:Deel 2 als ze zegmaar in die trein zitten opweg naar de haven zie je tom hanks zitten een paar stoelen achter winters
Achter Winters zit Nixon en daar achter zitten 3 mensen... Degene die het meest om T. Hanks lijkt is die rechts achter hem..

Afbeelding
de andere kant

winters oogpunt naar voren!
leiden wo2 spullen gezocht
Kadeeke
Lid

Bericht door Kadeeke »

oldcontemptible schreef:
Kadeeke schreef:
the american dream

MG
Ik heb niets aangekocht. heb dat gekregen van een brave man, snel bekeken en de kast in gesodemietert. trouwens zoete koek is slecht voor de gezondheid volgens de consumentenbond.
Waarom ik die serie slecht vind?
daar kan ik hier niet behoorlijk op in gaan zonder behoorlijk off-topic te gaan, maar in het kort:
Misschien dat de serie buiten de Hollywood inloed is gegaan, maar het blijft wel AMERIKAANS, en dat is het 'em nu juist !
iedereen, vriend en vijand, is dom en slecht, maar oh, Dear America, WIJ zijn de goede ...... die mentaliteit druipt zo van je scherm.
Braak neigingen komen nu al boven............
Trouwens die mentaliteit komt naar boven in al de Hollywood crap van de laatste jaren (SPR,Pearl Harbour, Windtalkers noem maar op)
Maar ja, dat is dan ook mijn mening..........

6 Augustus 1945

MG
Ik volg je in je redenering wat betreft je mening over de crap van de laatste jaren, en dan vooral Pearl Harbour en Windtalkers. Maar anderszijds zeggen de makers hiervan niet: "the true story about...". Je moet die films in hun context zien.
Ik volg je helemaal niet in je redenering waar je zegt: "iedereen, vriend en vijand, is dom en slecht, maar oh, Dear America, WIJ zijn de goede ...... die mentaliteit druipt zo van je scherm". Ik vind net dat ze in de serie ook de zwakke plekken laten zien: angst (denk maar aan Blithe), battlefatigue (Buck), respect voor vijandelijke militairen (de scene waar de Duitse officier zijn manschappen toespreekt), in één van de voorstukjes met de eigenlijke para's van toen zei er iemand: had ik die jongens onder andere omstandigheden leren kennen dan hadden we best goede vrienden kunnen wezen, enz.
Ik vind dit een vrij neutrale weergave van wat die companie meegemaakt heeft.
YPPY
Lid
Contacteer:

Bericht door YPPY »

Charly: daarover staat meer in een ander topic: http://forum.wo2.nl/viewtopic.php?t=5380
Voor lieve berichtjes, schattige dieren of wat anders leuks kun je altijd mailen.

*Weer alleen*
Charly1975
Lid

Bericht door Charly1975 »

Dank je YPPY !

Mijn favo personage is Denver "Bull" Randleman.
We're fools to make war
On our brothers in arms

(Mark Knopfler/Dire Straits - Brothers in Arms)
Gesloten