Figureren in de nieuwe film van Paul Verhoeve

Films, series en documentaires over WOII
Nico Roelofs
Lid
Contacteer:

Bericht door Nico Roelofs »

Zaterdag morgen werd het materiaal naar buiten gereden voor rijlessen voor de bestuurders die de dag erop mee zouden rijden.

Afbeelding

Afbeelding

Zondag morgen vroeg het materiaal op plein 1813 in Den Haag.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De Sexton waar ik later die dag op mee zou rijden.

Afbeelding

Ik had me emblemen al zeer snel op me jasje zitten. Maar de rest nog niet. Kijk ze eens druk bezig zijn in het ochtend zonnetje.

Afbeelding

De voertuigen klaar opgesteld om zo over de set te rijden. Foto is genomen vanaf de Sexton.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
sobel
Lid

Bericht door sobel »

zeer mooie foto's! jammer dat ik er niet van wist.
en wat is dat op de motorkap op de onderste foto?

chocolade :P?
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
Nico Roelofs
Lid
Contacteer:

sobel schreef:zeer mooie foto's! jammer dat ik er niet van wist.
en wat is dat op de motorkap op de onderste foto?

chocolade :P?
Het is niet de motorkap. Maar de toren van de Sexton de motor ligt achterin het voertuig en een stuk lager als ik me niet vergis. Maar dat zijn blokjes hout die door moeten gaan als chocolade reep. :P
Gino
Lid

Bericht door Gino »

NEEEE WAAROM NOU!?
Ik woon hier om de hoek en ik wist nergens vanaf!? Waarom kon ik er niet bij zijn ik rij elke dag door die straten verdomme! Wat zonde :cry:

Wel hele mooie foto's, t lijkt mij echt vet om een hoofdrol te spelen in een kraker van een wo2 film met personage die het meeste blijft hangen bij de kijkers. Maar als figurant op een tank daar zou ik ook al een giga groot gat voor in de lucht springen haha :wink:
"Een atoomoorlog heeft ook zijn voordelen. Volgens deskundigen zou die maar acht uur duren. 's Avonds zijn we dus terug thuis.
Gino
Lid

Bericht door Gino »

Het een - na laatste weekend, waar was ik toen? Ik weet het niet meer! bah! :(
"Een atoomoorlog heeft ook zijn voordelen. Volgens deskundigen zou die maar acht uur duren. 's Avonds zijn we dus terug thuis.
Nico Roelofs
Lid
Contacteer:

Jammer dat je het gemist heb Gino. Er stond een hoop schitterend materiaal bij elkaar.

Het was inderdaad erg leuk om als figurant boven op die Sexton mee te rijden. Maak je niet vaak mee dat je kan figureren en nog eens bovenop een zeldzaam voertuig mee te rijden. :lol:
dvdhoven
Lid

Bericht door dvdhoven »

Mooie foto's!
Ik verbaas me elke keer als ik zie wat er allemaal nog rijdbaar is. Vooral het in rijvaardige staat houden van rupsvoertuigen lijkt me een kostbare en tijdrovende zaak.
Maar ook zo'n compleet kanon (25 pounder??) met trekker en voorwagen. Duur speelgoed.
Dick van den Hoven
Nico Roelofs
Lid
Contacteer:

dvdhoven schreef:Mooie foto's!
Ik verbaas me elke keer als ik zie wat er allemaal nog rijdbaar is. Vooral het in rijvaardige staat houden van rupsvoertuigen lijkt me een kostbare en tijdrovende zaak.
Maar ook zo'n compleet kanon (25 pounder??) met trekker en voorwagen. Duur speelgoed.
Inderdaad en er reden 2 of 3 van die combinaties met een 25 pdr kanon. :lol:

Ze hebben echt uit alle winstreken wel materiaal gehaald. Echt super om te zien wat er voor mooi spul stond. Ik heb vaker veel mooi rijdend spul bij elkaar gezien, maar denk dat dit voor mij toch wel hoogte punt was. :)
Gino
Lid

Bericht door Gino »

Ja dit is echt speciaal! Ik schaam me dan ook erg, heb ik in een hol geleeft ofzo? Hoe kan het ook dat niemand er in m'n omgeving over heeft gehad :(
Simon
Lid

Bericht door Simon »

Ziet er goed uit nico! zoiets zou ik ook nog wel willen doen 8)
You can bomb the world in to pieces, but you can't bomb it into peace
Nico Roelofs
Lid
Contacteer:

Gino schreef:Ja dit is echt speciaal! Ik schaam me dan ook erg, heb ik in een hol geleeft ofzo? Hoe kan het ook dat niemand er in m'n omgeving over heeft gehad :(
Ja is inderdaad erg jammer dat je dit gemist heb, zeker dat je zo in de buurt woont.
Simon schreef:Ziet er goed uit nico! zoiets zou ik ook nog wel willen doen
Bedankt! Maar het lijkt mooier dan het is. Je bent erg lang aan het wachten voordat je in actie moet komen. Je bent uren lang aan het wachten en met 30 minuten was het spektakel voorbij. Maar het is wel een leuke ervaring om het in ieder geval 1x mee te maken. :)
WDRob
Lid
Contacteer:

Bericht door WDRob »

Dingo's: lees Ford Lynx!
Foei Nico
Nico Roelofs
Lid
Contacteer:

WDRob schreef:Dingo's: lees Ford Lynx!
Foei Nico
Sorry Staff Sergeant, it won't happen again! :oops: :lol:
mark
Lid

Bericht door mark »

Meegefietst in 'race to the bridge'? dan fietste je aan t begin van de colonne en heb ik je vast op de foto staan. Ik stond op in het midden van de rotonde aan t einde van de Telefoonweg, tegenover snackbar 'airborne' (hoe toepasselijk)
[/img]
Nico Roelofs
Lid
Contacteer:

mark schreef:Meegefietst in 'race to the bridge'? dan fietste je aan t begin van de colonne en heb ik je vast op de foto staan. Ik stond op in het midden van de rotonde aan t einde van de Telefoonweg, tegenover snackbar 'airborne' (hoe toepasselijk)
[/img]
Als je een gek ziet met een grote schep op zijn rug dan ben ik dat. Was in ieder geval de enige die met zo'n schep op de fiets. Graag zou ik wel wat foto's willen zien van de fietsers. Wellicht sta ik erop of bekenden van mij. Dus als je die zou willen plaatsen heel graag. :lol:
Plaats reactie