Beste film(s)

Films, series en documentaires over WOII
YPPY
Lid
Contacteer:

Beste film(s)

Bericht door YPPY »

Michael_Wittmann schreef:Ik heb verschillende Oolorgsfilms gezien ik vroeg me af wat jullie nou mooie films vonden dus niet zoals The Bunker waar spoken in voorkomen en dat het decal los laat of dat het decal aan de verkeerde kant zit maar zo orgineel mogenlijk!
Het vorige topic werd erg groot, dus we gaan verder in een nieuw topic.

Mijn favoriet wisselt toch wel. Op het moment ben ik Shoah aan het kijken. Geen echte oorlogsfilm, maar de interviews maken behoorlijke indruk.
Voor lieve berichtjes, schattige dieren of wat anders leuks kun je altijd mailen.

*Weer alleen*
Dodo
Lid

Bericht door Dodo »

Ik heb net The Thin Red Line afgekeken..
Indrukwekkend, dat is alles wat ik kan zeggen.
Mocht je hem nog niet gezien hebben, huur, of beter, koop hem!!!
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
The Lorraine offensive 1944
Shifty
Lid
Contacteer:

Bericht door Shifty »

Vind het niet echt een groot licht .. the tin red line :(
Julian
Lid

Bericht door Julian »

The Thin Red Line...

Nee, vind ik niet echt goede film... :|
Het doed me een beetje denken aan Godsdienst = School = niet bepaald leuk... :P

Tenminste, dat is wat ik me ervan kan herinnenren... :P

Wél een goede film vond ik Stalingrad!

Gr. Julian
Dodo
Lid

Bericht door Dodo »

Julian schreef:The Thin Red Line...

Gr. Julian
Ik weet niet precies hoe jij op godsdienst komt als je het over The Thin Red Line hebt..
Oké, er zijn mannen die bidden tot god voor een behouden campagne en dat ze het overleven, maar zo groot is de rol die godsdienst heeft in The Thin Red Line nou ook weer niet.

Wat wel een grote rol heeft is de invloed van oorlog op de soldaten. Er zitten scene's tussen die meer dieper op de mens in gaan en scene's die puur de strijd om Guadalcanal in 1942 laten zien.

Je ziet hoe soldaten in een oorlog fysiek en psychologisch aftakelen.
Dat is nu net het sterke punt van The Thin Red Line.
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
Shifty
Lid
Contacteer:

Bericht door Shifty »

Wat wel een grote rol heeft is de invloed van oorlog op de soldaten. Er zitten scene's tussen die meer dieper op de mens in gaan en scene's die puur de strijd om Guadalcanal in 1942 laten zien.
Naar mijn mening gaat men dieper in op het psychologische dan op strijd zelf . Daardoor verliest de film bij mij een groot deel van de aandacht en wordt hij al gauw saai en langdraadig.
Dodo
Lid

Bericht door Dodo »

Shifty schreef:
Naar mijn mening gaat men dieper in op het psychologische dan op strijd zelf . Daardoor verliest de film bij mij een groot deel van de aandacht en wordt hij al gauw saai en langdraadig.
Zo heeft natuurlijk iedereen zijn mening!
Ik heb de film in stukken gekeken, hij was erg lang en kom 'm dus niet in 1 keer kijken. Ik moet wel zeggen dat ik wel diep in de film zat, en dan ook iedere keer erg graag meekeek!
pingwin
Lid

Bericht door pingwin »

Hmm, zal ik the Tin Red Line nog eens gaan bekijken. Ik heb hem gezien maar aan de beschrijving dacht ik een soort saving private ryan in de pacific te krijgen. Dat was het dus niet en om de een of andere reden sloeg het verder ook niet echt over. Maar ik hoor er van meer kanten positieve dingen over.

Zelf vind ik Stalingrad erg goed.
DoD - source
Lid

Bericht door DoD - source »

ik kan nooit kiezen wat nou echt op nummer 1 staat bij mij, naar ik ken wel een paar goede zoals band of brothers, en eentje met een sniper in rusland. ben ff de naam kwijt 8)

Edit enemy of the gate!!!
Gertos45
Lid

Bericht door Gertos45 »

Enemy at the gates, zul je bedoelen...
DoD - source
Lid

Bericht door DoD - source »

Gertos45 schreef:Enemy at the gates, zul je bedoelen...
ja precies :o sorry
AtroX
Lid
Contacteer:

Bericht door AtroX »

Dodo schreef:
Julian schreef:The Thin Red Line...

Gr. Julian
Ik weet niet precies hoe jij op godsdienst komt als je het over The Thin Red Line hebt..
Oké, er zijn mannen die bidden tot god voor een behouden campagne en dat ze het overleven, maar zo groot is de rol die godsdienst heeft in The Thin Red Line nou ook weer niet.

Je ziet hoe soldaten in een oorlog fysiek en psychologisch aftakelen.
Dat is nu net het sterke punt van The Thin Red Line.
Idd, kon het niet beter verwoorden.
Tevens ook één van men favoriete filmen. Prachtige omgevingen, goede acteerprestaties, prachtige natuurvergelijkingen, psychologisch sterk, ...

Spijtig dat veel mensen hem bekijken met de bedoeling actie te zien, en hem hierdoor slecht vinden ... :|
En dat ze er niet bij stilstaan waar het eigelijk ECHT over gaat (eigelijk is het een oorlogsfilm, maar ook weer niet :P)
"Hier liggen hun lijken als zaden in 't zand, hoop op den oogst o vlaanderland"
30th Infantry Division verzamelaar. Altijd geïnteresseerd in voorwerpen uit Belgisch Limburg tijdens de oorlogsjaren.
Dodo
Lid

Bericht door Dodo »

Precies, het is niet even 2 en een half uur knallen... :)
AtroX
Lid
Contacteer:

Bericht door AtroX »

Voor diegenen die TRL goed vonden, "Warriors" is ook een film in die genre ongeveer. Gaat over de Blauwhelmen in Kosovo, en net zoals TRL eerder psychologisch gericht (bv wnneer ze trugkeren naar huis, dat ze zich niet meer kunnen aanpassen ...)
"Hier liggen hun lijken als zaden in 't zand, hoop op den oogst o vlaanderland"
30th Infantry Division verzamelaar. Altijd geïnteresseerd in voorwerpen uit Belgisch Limburg tijdens de oorlogsjaren.
Dodo
Lid

Bericht door Dodo »

AtroX schreef:Voor diegenen die TRL goed vonden, "Warriors" is ook een film in die genre ongeveer. Gaat over de Blauwhelmen in Kosovo, en net zoals TRL eerder psychologisch gericht (bv wnneer ze trugkeren naar huis, dat ze zich niet meer kunnen aanpassen ...)
Dat is inderdaad een goede film!
Plaats reactie