Beste film(s)

Films, series en documentaires over WOII
AtroX
Lid
Contacteer:

Bericht door AtroX »

Dodo schreef:
AtroX schreef:Voor diegenen die TRL goed vonden, "Warriors" is ook een film in die genre ongeveer. Gaat over de Blauwhelmen in Kosovo, en net zoals TRL eerder psychologisch gericht (bv wnneer ze trugkeren naar huis, dat ze zich niet meer kunnen aanpassen ...)
Dat is inderdaad een goede film!
Idd op het einde, in die supermarkt ...
Laat u wel ff denke hoe goed we het hier wel nie hebbe
"Hier liggen hun lijken als zaden in 't zand, hoop op den oogst o vlaanderland"
30th Infantry Division verzamelaar. Altijd geïnteresseerd in voorwerpen uit Belgisch Limburg tijdens de oorlogsjaren.
Julian
Lid

Bericht door Julian »

Dodo schreef:Precies, het is niet even 2 en een half uur knallen... :)
Dat is ook niet wat ik goed vind aan een film hoor, als er alleen maar geknal inzit! :P

maargoed, zoals ik al zij, dat is wat ik me ervan kon herinnernen.
Ik zal hem morgen wel weer ff gaan kijken (ik heb hem op DVD :) ), kijke hoe ik em dan vind... :)

Gr. Julian
Dodo
Lid

Bericht door Dodo »

Hehe oke! Ben benieuwd

@Atrox: dat stuk in de supermarkt is inderdaad erg sterk, maar ook het stuk waarin de luitenant het gras aan het maaien is en even zijn "bewustzijn" verliest en dan zijn zwangere vrouw neerslaat.
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
The Lorraine offensive 1944
Julian
Lid

Bericht door Julian »

Ik heb net een stukje gekeken (heb geen tijd gehad om hem helemaal te kijken ivm leren voor de proefwerk week :( ) en ik vond het toch eigenlijk wel een goede film...nog niet de beste, maar in iedergeval een stuk beter dan dat ik er eerst over dacht... :roll:

Julian
Jelle
Lid
Contacteer:

Bericht door Jelle »

'A clear midnight' !! zeer mooie film
NUTS !
symen
Lid

Bericht door symen »

Khad pas de Band of Brothers gekocht maar vind het echt een mooie film
DB
Lid

Bericht door DB »

Je hebt een hoop goed films, maar Band of Brothers steekt er overal een stukje boven uit vind ik.
glen666benton
Lid

Bericht door glen666benton »

Ik weet niet of het al eerder vermeld is maar Stalag(3 films geloof ik) is ook zeer de moeite waard. Deze zijn gemaakt in de jaren 50 als ik het mij goed voorheb, goeie films en voornamelijk over het leven aan het oostfront
Jim
Lid
Ontvangen: 24 keer

Bericht door Jim »

Heeft iemand the film. Dark blue world gezien?

Gaat over 2 Tsjechische piloten die dienst doen bij de RAF.
Er zijn een aantal film en uniform technische foutjes maar dat zag ik ook niet overal meteen.

Helaas nooit in Nederland in de bioscoop geweest (wel in Belgie) maar als je hem te pakken kan krijgen zeker doen. Het is wel even doorbijten door het kleffe stukje romantiek maar het is wel relevant in het film verhaal. Er is ook ooit een website over gemaakt.

O ja de film vond ik vrij goed zo mogen er wel meer gemaakt worden
Jim
Lid

Bericht door Jim »

http://www.darkblueworld.com

Oja het is ook mogelijk ergens op de website om een WAAF of piloot te strippen zodat je alle uniform stukken beter kan bekijken. :shock:
Drs. S.
Lid

Bericht door Drs. S. »

Ik ben van mening dat wo2 nauwelijks goede films heeft opgeleverd, wel een aantal leuke films, maar dat is wat anders. 'BoB' is wel goed, maar geen film :wink:.
Er zijn wel een aantal goede Vietnam films. Mijn keus voor beste films zijn dan ook,
op 1: 'Apocalypse Now (redux)'
op 2: 'Platoon'
"Earth provides enough to satisfy every man's need, but not every man's greed." M. Gandhi

Zin in discussies? Surf naar het Odeon discussie forum.
@lfred
Lid

Bericht door @lfred »

Ik ga The Thin Red Line zeker kopen of huren.

Band of Brothers is nog steeds nummer 1 in mijn lijst, met deze film heb ik nog steeds moeite. Daar deze de spijker op zijn kopslaat. Zeer ingrijpend.

Grt Alfred
Jefke*
Lid

Bericht door Jefke* »

Ik heb juist Saints and Soldiers bekeken en die is ook wel goed.
b2-t2
Lid

Bericht door b2-t2 »

Saints & Soldiers vond ik mwoah.

Er heeft trouwens wel een soldaat bestaan die Deacon werd genoemd. Erg rustig, vloekte nooit en kon heel goed schieten. Alleen ten tijde van het Ardennenoffensief was hij al gesneuveld.
(The Victors - SE Ambrose)

Wat ik jammer vind aan BoB is dat ik toch een beetje de sfeer van de jaren 40 mis. Bij SPR had je die sfeer wel toen ze Edith Piaf aan het draaien waren. Dat gaf mij echt het 'antieke' gevoel, dat ze toen naar zulke muziek afkomstig van krakende grammofoonplaten luisterden.
Bij BoB heb ik het idee dat de acteurs elk moment hun mp3 speler uit hun jas kunnen halen.
De enige momenten dat ik echt het gevoel kreeg dat het de jaren 40 waren is toen dat nonnenkoor aan het zingen was na Foy en toen er Beethoven werd gespeeld op de viool in Duitsland.
Zulke momenten hadden er meer in mogen zitten. Het taalgebruik is ook te modern.
Jim
Lid

Bericht door Jim »

b2-t2 schreef: Het taalgebruik is ook te modern.
Het schijnt dat er van veteranen zijde veel comentaar is gegeven op het gevloek. Het werd niet ontkend dat al die woorden wel eens gebruikt werden maar veel minder. En de keer dat er flink gevloekt mocht worden heeft men zich ingehouden. Deel 2 waar tijdens de aanval op die dat Duitse geschut wordt er 1 in zijn achterste getroffen. In de serie blijft hij redelijk beschaafd terwijl hij in een intervieuw vertelde dat hij behoorlijk flink gevloekt heeft. :)
Plaats reactie