Ervaringen met amazon.com

Films, series en documentaires over WOII
Plaats reactie
Leroy
Lid

Ervaringen met amazon.com

Bericht door Leroy »

Ik heb een vraagje (Mijn excuus als ik hier verkeerd zit).

Maar sommige DVDs kan ik niet in Nederland vinden zoals.

Stalingrad
To Hell And Back
Come and See
The Winter War

Maar nu zag ik dat je ze wel op http://www.amazon.com kon kopen mijn vraag is nu of iemand hier ervaring mee heeft. Met deze website. Dus is hij betrouwbaar? :)
mamartijn
Lid

Bericht door mamartijn »

tja bepaalde films zijn inderdaad lastig aan te komen, je komt dan al gauw in het circuit waarover we hier niet mogen praten. Bol.com heb je zeker al geprobeerd. Maar als je kijkt naar de prijzen van die dvdtjes lijkt het me wel een gokje waard....

gr. martijn
YPPY
Lid
Contacteer:

Bericht door YPPY »

Ik heb de topictitel wat duidelijker gemaakt, omdat je specifiek vraagt naar deze site.

Een paar jaar terug heb ik er boeken besteld, die zijn goed aangekomen. :)
Voor lieve berichtjes, schattige dieren of wat anders leuks kun je altijd mailen.

*Weer alleen*
pingwin
Lid

Bericht door pingwin »

Ik bestel voor zeker een goede 500-750 euro per jaar bij amazon.com (en .uk) en nooit problemen. Goed verpakt, snel afgeleverd en wat ik besteld heb. Duidelijke communicatie als zaken niet leverbaar zijn. Amazon is absoluut een van de meest professionele en betrouwbaarste webwinkels in de wereld.

Let wel op, DVD's die je bij amazon.com bestel zijn de US releases, regio US. Als je DVD speler niet regiovrij is gaat ie ze niet afspelen.

Bij de .uk variant kan je de UK releases bestellen, en die zijn wel regio Europa. En die werken dus wel prima zonder regiovrije DVD speler.

Stalingrad had ik zelf ook in de UK besteld en daarbij kreeg ik de onaangename verrassing dat ie Engels nagesproken is. (Behalve het stukje dat ze 'oh denneboom' zingen, want dat is wel orgineel.) Geen oorspronkelijke Duitse sound erop, dat is wel jammer.
Leroy
Lid

Bericht door Leroy »

pingwin schreef:Ik bestel voor zeker een goede 500-750 euro per jaar bij amazon.com (en .uk) en nooit problemen. Goed verpakt, snel afgeleverd en wat ik besteld heb. Duidelijke communicatie als zaken niet leverbaar zijn. Amazon is absoluut een van de meest professionele en betrouwbaarste webwinkels in de wereld.

Let wel op, DVD's die je bij amazon.com bestel zijn de US releases, regio US. Als je DVD speler niet regiovrij is gaat ie ze niet afspelen.

Bij de .uk variant kan je de UK releases bestellen, en die zijn wel regio Europa. En die werken dus wel prima zonder regiovrije DVD speler.

Stalingrad had ik zelf ook in de UK besteld en daarbij kreeg ik de onaangename verrassing dat ie Engels nagesproken is. (Behalve het stukje dat ze 'oh denneboom' zingen, want dat is wel orgineel.) Geen oorspronkelijke Duitse sound erop, dat is wel jammer.
Ik speel al mijn DVD's op mijn PC af (Met dikke 5.1 surround) dus dat is geen probleem. :)

Enkel wel jammer van Stalingrad ja...En ze zijn allemaal (bij .co.uk) niet ondertiteld?
pingwin
Lid

Bericht door pingwin »

Staat bij de info over de film, je kan zo nakijken welke audio en ondertiteling er bij zit. Soms hebben UK films bijna niets (enkel voor de UK bedoeld) en soms is het een algemene europese release met 2-3 talen audio en tig ondertitels. Bij Stalingrad wist ik het ook voor ik hem bestelde, mijn Duits is te slecht om de film in het Duits zonder ondertitels te kijken en de Nederlandse release is nergens meer te vinden... (als die er al ooit was.)

DVD's spelers in PC's zijn trouwens vaak óók regiogebonden, maar wel software matig met een firmware actie regiovrij te krijgen. Als je er al ervaring mee hebt overbodig, maar het is vervelend als je DVD's er zijn en je apparatuur niet mee wil werken...
vincent
Lid

Bericht door vincent »

(Met dikke 5.1 surround)
You are nothing if you aint got Martin-Logans! 8)
maar het is vervelend als je DVD's er zijn en je apparatuur niet mee wil werken...
Dan kan je altijd nog navraag doen bij een DVD-speler winkel, in sommige winkels doen 'm gratis regiovrij maken. :wink:
Ik heb er geen kracht meer voor
RLS
Lid

Bericht door RLS »

Ook ik heb goede ervaringen met Amazon.com...
Betrouwbaar, & snel.

Alleen een heel enkele keer dat er een boek wordt onderschept bij de douane, en dan moet je wat importheffing over betalen, maar daar kan Amazon.com niets aan doen natuurlijk.
76th Infantry Divsion ...::...ONAWAY...::...
glen666benton
Lid

Bericht door glen666benton »

Leroy schreef:
pingwin schreef:Ik bestel voor zeker een goede 500-750 euro per jaar bij amazon.com (en .uk) en nooit problemen. Goed verpakt, snel afgeleverd en wat ik besteld heb. Duidelijke communicatie als zaken niet leverbaar zijn. Amazon is absoluut een van de meest professionele en betrouwbaarste webwinkels in de wereld.

Ik speel al mijn DVD's op mijn PC af (Met dikke 5.1 surround) dus dat is geen probleem. :)

Enkel wel jammer van Stalingrad ja...En ze zijn allemaal (bij .co.uk) niet ondertiteld?
Je kan hem toch overzetten van videofilm naar dvd via den pc :)
Leroy
Lid

Bericht door Leroy »

glen666benton schreef:
Leroy schreef:

Je kan hem toch overzetten van videofilm naar dvd via den pc :)
Maar ik wil al mijn Oorlogfilms orgineel. :wink:
glen666benton
Lid

Yep dat is waar, gewoon eventjes vermelden moest men Stalingrad niet vinden op dvd :P
glen666benton
Lid

http://www.marktplaats.nl/index.php3?ur ... /c920.html

en stop ik ermee :P , succes ermee

grtz
Plaats reactie