Vraag over Band of Brothers episode

Films, series en documentaires over WOII
Jelle H.
Lid
Lid
Contacteer:

Bericht door Jelle H. »

carl1944 schreef:Volgens mij is de plot van die scene devolgende:

Winters gooit de rookgranaat denkende dat de compagnie hem zal volgen, mar Lt. Peacock, de nieuwe groene luitenant zegt de mannen te wachten op de rook, pietje precies... 8)
Nu het duurt even voor de rookwolk ontstaat en ondertussen is Winters al een flink stuk gevorderd :wink:
Than the company follows...

Mvg
Carl
Winters gaf aan te wachten tot er rook verscheen. Peacock zou zich juist als een groentje gedragen als hij direct was gaan lopen. Laat daar geen misverstand over verstaan.

Net zoals andere leden ook al zeggen, Winters is de leider. Hij gaat voorop.
I am unaware of any such activity or operation, nor would I be disposed to discuss such an operation if it did in fact exist.
Never Forget Them
Lid
Contacteer:

Bericht door Never Forget Them »

Webster is bij dit gevecht ook gewond geraakt. (en natuurlijk meerdere maar Webster was bekendste) En Dukeman werd 's nachts al geraakt voor de 'grote' aanval van de Amerikanen. Dus bij het 'grote gevecht waarbij Easy op 'crossroads' stond is van Easy niemand gesneuveld.

Dus ik denk meer aan dat de producers van Band of Brothers de scene zo ontwikkeld hebben om de clue van de aflevering goed naar voren te laten komen; Winters' motto: 'Follow me!'
De rook staat ook nergens dat die gebruikt is. Maar met de film proberen ze natuurlijk alles iets spectaculairder uit te beelden. :roll:

En waarom de Duitsers niks deden en wegvluchten? Dat zal niemand zeker weten. Welke ss Companien er nou zaten is ook nooit bekend geworden dus achter de gedachten van die Duitsers zullen we nooit komen en dat blijft gokken en nadenken wat jij in zo'n situatie zal doen. Maar de Duitsers hadden mss hele andere gedachten :?
Easycompany506th
Lid
Contacteer:

Bericht door Easycompany506th »

Never Forget Them schreef:En waarom de Duitsers niks deden en wegvluchten?

De Duitsers deden wel degelijk wat terug en vluchten zeker niet weg! De Duitsers trokken zich enkel terug om zich een paar honderd meter terug her te groeperen en nét toen E&F Compagniën een aanval wilden doen met slechts 40 man (1 peloton Fox en een groep van Easy) om het eiland schoon te vegen van de Duitsers in hun sector deden de Duitsers een tegenaanval waardoor Winters de mannen wel móest terug trekken anders was met Easy hetzelfde gebeurt als met de 2 Duitse Compagniën, dan waren ze weggevaagt want vergeet niet de Duitsers hadden toch nog zo'n 150 man weten terug te trekken naar de pontovergang met over de Neder- Rijn!
En de Artillerie vanaf het hogergelegen deel waarbij o.a Webster, Boyle e.a gewond raakten was eveneens een reactie!

Conclusie: De Duitsers waren in het begin (dat Winters de dijk op kwam rennen) verward en de 2e Duitse compagnie kwam over de dijk recht in het vuurgevecht terecht dus die vluchtten ook en hadden zo'n 150 man over toen ze bij de pontovergang kwamen en zich hergroepeerden en besloten een tegenaanval op te zetten tegen de Amerikanen.

Zoals Winters in het boek Band of Brothers ook zegt: "Toen de Duitsers hun tegenaanval begonnen besefte ik dat ik me maar beter terug kon trekken als ik de volgende dag nog zou willen vechten" (o.i.d ik doe dit nu uit het hoofd dus het zal wel niet letterlijk zo in het boek staan maar wel in grote lijnen :oops: :wink: )
"If you can read this, thank a teacher! If you are reading it in English, Thank a Veteran."

http://www.freewebs.com/easycompany506th
Never Forget Them
Lid
Contacteer:

Die 150 Duitsers zijn ook twijfels over :wink: In officiele documenten staat wel 150 maar historicie houden het op ongeveer 90 Duitsers. Dus hoeveel het er echt waren zullen we niet weten. :|
Maar ik ben net begonnen met het boek van bob dus ik zal het ook binenkort zo lezen. Maar ook raar dat ze in BoB gewoon rustig over 'crossroads' lopen na afloop van het gevecht :?
Tjeerd
Lid

Bericht door Tjeerd »

Je moet wel bedenken dat het een film is. Steven Speilberg heeft zijn opvulling gedaan hoor. (Zoals vele hier al zien) Zo denk ik dat de volgende punten anders waren/zijn:

- winters stelt zich veel minder op de dijk. Op een gegeven moment ging hij wel door zijn knieen. Maar als jij een peleton duitsers ziet blijf je niet staan.

- smoke granaat werd al lopend gegooit door Winters. Afstand van het gooien tot de greppel in het veld moest wel groter zijn.
Never Forget Them
Lid
Contacteer:

Tjeerd schreef:Je moet wel bedenken dat het een film is. Steven Speilberg heeft zijn opvulling gedaan hoor. (Zoals vele hier al zien) Zo denk ik dat de volgende punten anders waren/zijn:

- winters stelt zich veel minder op de dijk. Op een gegeven moment ging hij wel door zijn knieen. Maar als jij een peleton duitsers ziet blijf je niet staan.

- smoke granaat werd al lopend gegooit door Winters. Afstand van het gooien tot de greppel in het veld moest wel groter zijn.
zoals ik al eerder zei is het de vraag of er een smoke granaat is gebruikt. Dus misschien is er helemaal geen smoke granaat gegooid :wink:
Tjeerd
Lid

Bericht door Tjeerd »

Never Forget Them schreef:
Tjeerd schreef:Je moet wel bedenken dat het een film is. Steven Speilberg heeft zijn opvulling gedaan hoor. (Zoals vele hier al zien) Zo denk ik dat de volgende punten anders waren/zijn:

zoals ik al eerder zei is het de vraag of er een smoke granaat is gebruikt. Dus misschien is er helemaal geen smoke granaat gegooid :wink:
Ja dat betwijfel ik dan weer. Omdat het een open veld was natuurlijk er hoefde maar 1 duitsers op de dijk te staan en ze schoten ze allemaal dood. Een rookgranaat kan dan nog wel eens helpen.

Winters liep voorop natuurlijk dat hij een leider is en ze verantwoordelijkheid neemt op zijn compagnie/peleton , wat is het op dat moment? te lang geleden , heb de dvd's wel hier liggen. Dus als er toevallig een Duitse soldaat stond kon Winters zijn mannen terug schreeuwen. Als er geen roke granaat was was er een totaal zicht op het veld. Maar goed sommige dingen kan je gewoon niet weten.

Het was trouwens een SS-compagnie van de Duitsers. Dus onproffesionele nazi jongens
Never Forget Them
Lid
Contacteer:

Tjeerd schreef:Ja dat betwijfel ik dan weer. Omdat het een open veld was natuurlijk er hoefde maar 1 duitsers op de dijk te staan en ze schoten ze allemaal dood. Een rookgranaat kan dan nog wel eens helpen.

Winters liep voorop natuurlijk dat hij een leider is en ze verantwoordelijkheid neemt op zijn compagnie/peleton , wat is het op dat moment? te lang geleden , heb de dvd's wel hier liggen. Dus als er toevallig een Duitse soldaat stond kon Winters zijn mannen terug schreeuwen. Als er geen roke granaat was was er een totaal zicht op het veld. Maar goed sommige dingen kan je gewoon niet weten.

Het was trouwens een SS-compagnie van de Duitsers. Dus onproffesionele nazi jongens
Het zou logisch zijn geweest om een rook granaat te gooien ja. Maar wo2 bestaat bijna uit heel veel wonderlijke dingen :shock:
De maker van het monument voor deze actie die ik goed ken heeft heel veel gelezen en ook officiele documenten ingezien en hij krijgt nog steeds info uit Amerika over en nergens staat de rook granaat in beschreven :?
Het blijft natuurlijk de vraag of hij nou is gebruikt maar zeker zullen we het nooit weten.
Laatst gewijzigd door Never Forget Them op 07 jan 2006, 17:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Jelle H.
Lid
Lid
Contacteer:

Bericht door Jelle H. »

Tjeerd schreef:
Never Forget Them schreef:

Ja dat betwijfel ik dan weer. Omdat het een open veld was natuurlijk er hoefde maar 1 duitsers op de dijk te staan en ze schoten ze allemaal dood. Een rookgranaat kan dan nog wel eens helpen.

'Roke granaat' HAHA.. :D sorry.
I am unaware of any such activity or operation, nor would I be disposed to discuss such an operation if it did in fact exist.
Easycompany506th
Lid
Contacteer:

Bericht door Easycompany506th »

Never Forget Them schreef:Maar wo2 bestaat bijna uit alleen maar wonderlijke dingen :shock:
Een beetje misplaatst... :P Ik noem bijv: de holocaust geen 'wonderlijk iets' maar het zal wel een andere bedoeling hebben :)
"If you can read this, thank a teacher! If you are reading it in English, Thank a Veteran."

http://www.freewebs.com/easycompany506th
johan willaert
Lid
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 4 keer
Contacteer:

Bericht door johan willaert »

Tjeerd schreef:Het was trouwens een SS-compagnie van de Duitsers. Dus onproffesionele nazi jongens
:?: :roll:
29th Let's Go!!!!!
Never Forget Them
Lid
Contacteer:

Easycompany506th schreef:Een beetje misplaatst... :P Ik noem bijv: de holocaust geen 'wonderlijk iets' maar het zal wel een andere bedoeling hebben :)
Het is wonderlijk dat wo2 zo ver heeft kunnen komen en dat het zoveel onschuldige levens gekost heeft. En geen wonderlijk in positieve zin natuurlijk :|
Tjeerd
Lid

Bericht door Tjeerd »

Jelle H. schreef:'Roke granaat' HAHA.. :D sorry.
Spellingsfoutje moet kunnen. Het was rond half 2 dat ik het poste
Never Forget Them schreef:Het zou logisch zijn geweest om een rook granaat te gooien ja. Maar wo2 bestaat bijna uit heel veel wonderlijke dingen :shock:
De maker van het monument voor deze actie die ik goed ken heeft heel veel gelezen en ook officiele documenten ingezien en hij krijgt nog steeds info uit Amerika over en nergens staat de rook granaat in beschreven :?
Het blijft natuurlijk de vraag of hij nou is gebruikt maar zeker zullen we het nooit weten.
Ja , steven Speilberg heeft ook zo zijn eigen inbreng..
johan willaert schreef:
Tjeerd schreef:Het was trouwens een SS-compagnie van de Duitsers. Dus onproffesionele nazi jongens
:?: :roll:
Wederom weer een spellingsfouten. Onprofessioneel > professioneel

Het was toch een SS-compagnie die daar stond? Een de SS bestond vaak uit echt velle soldaten die rechtsreeks achter Hitler stonden. En vaak waren deze jongens moeilijk te verslaan en gingen toen het laatste door.
Easycompany506th schreef:
Never Forget Them schreef:Maar wo2 bestaat bijna uit alleen maar wonderlijke dingen :shock:
Een beetje misplaatst... :P Ik noem bijv: de holocaust geen 'wonderlijk iets' maar het zal wel een andere bedoeling hebben :)
De holocaust is wel degelijk een wonderlijk iets.

won•der•baar•lijk (bn.)
1 grote verwondering wekkend => de wonderen zijn de wereld nog niet uit, miraculeus, ongelofelijk, onwaarschijnlijk, wonder, wonderbaar, wonderlijk
Leroy
Lid

Bericht door Leroy »

Steven Spielberg....
Het was toch een SS-compagnie die daar stond? Een de SS bestond vaak uit echt velle soldaten die rechtsreeks achter Hitler stonden. En vaak waren deze jongens moeilijk te verslaan en gingen toen het laatste door.
Het is niet velle maar felle.

won•der•baar•lijk (bn.)
1 grote verwondering wekkend => de wonderen zijn de wereld nog niet uit, miraculeus, ongelofelijk, onwaarschijnlijk, wonder, wonderbaar, wonderlijk
Lekker wonderlijk....Zoiets is geen wonderlijk iets hoor. Een holocaust zou je zo even kunnen maken...En komt vaak zat voor.

Een wonder is meer iets dat iemand een schot door het hoofd heeft gehad en toch overleefd heeft...(Om even een voorbeeld te nemen)
Tjeerd
Lid

Bericht door Tjeerd »

Leroy schreef:
Steven Spielberg....
Het is niet velle maar felle.

won•der•baar•lijk (bn.)
Lekker wonderlijk....Zoiets is geen wonderlijk iets hoor. Een holocaust zou je zo even kunnen maken...En komt vaak zat voor.

Een wonder is meer iets dat iemand een schot door het hoofd heeft gehad en toch overleefd heeft...(Om even een voorbeeld te nemen)
Vind jij het niet wonderbaarlijk dat er 6.000.000 miljoen joden zijn vermoord. Dat noem ik tamelijk wonderbaarlijk

En wil je zo vriendelijk zijn om op te houden met het verbeterende van mijn spellingsfouten... a.u.b
Plaats reactie