Jelle H. schreef:'Roke granaat' HAHA..

sorry.
Spellingsfoutje moet kunnen. Het was rond half 2 dat ik het poste
Never Forget Them schreef:Het zou logisch zijn geweest om een rook granaat te gooien ja. Maar wo2 bestaat bijna uit heel veel wonderlijke dingen
De maker van het monument voor deze actie die ik goed ken heeft heel veel gelezen en ook officiele documenten ingezien en hij krijgt nog steeds info uit Amerika over en nergens staat de rook granaat in beschreven
Het blijft natuurlijk de vraag of hij nou is gebruikt maar zeker zullen we het nooit weten.
Ja , steven Speilberg heeft ook zo zijn eigen inbreng..
johan willaert schreef:Tjeerd schreef:Het was trouwens een SS-compagnie van de Duitsers. Dus onproffesionele nazi jongens

Wederom weer een spellingsfouten. Onprofessioneel > professioneel
Het was toch een SS-compagnie die daar stond? Een de SS bestond vaak uit echt velle soldaten die rechtsreeks achter Hitler stonden. En vaak waren deze jongens moeilijk te verslaan en gingen toen het laatste door.
Easycompany506th schreef:Never Forget Them schreef:Maar wo2 bestaat bijna uit alleen maar wonderlijke dingen
Een beetje misplaatst...

Ik noem bijv: de holocaust geen 'wonderlijk iets' maar het zal wel een andere bedoeling hebben

De holocaust is wel degelijk een wonderlijk iets.
won•der•baar•lijk (bn.)
1 grote verwondering wekkend => de wonderen zijn de wereld nog niet uit, miraculeus, ongelofelijk, onwaarschijnlijk, wonder, wonderbaar, wonderlijk