Vraag over Band of Brothers episode

Films, series en documentaires over WOII
Leroy
Lid

Bericht door Leroy »

Wonderbaarlijk? Nee...niet echt.
Tjeerd
Lid

Bericht door Tjeerd »

Leroy schreef:Wonderbaarlijk? Nee...niet echt.
Het is maar van welke kant je het bekijkt.
Leroy
Lid

Bericht door Leroy »

Tjeerd schreef:
Leroy schreef:Wonderbaarlijk? Nee...niet echt.
Het is maar van welke kant je het bekijkt.
Of het is maar wat je wonderbaarlijk vind.

Even back on-topic. Waarom vragen ze het gewoon niet aan Winters zelf? Of er een rookgranaat gebruikt is of niet...Aangezien hij nog leeft zou dit een kleine moeite zijn.
Tjeerd
Lid

Bericht door Tjeerd »

Ik heb dan zelf nog een vraag over de Band Of Brothers serie. In aflevering 2 (landing op normandie) lopen soldaten over een spoorlijn. 1 soldaat loopt heel nadrukkelijk met zijn schoen over de rails. Waarom doet diegene dat?
Leroy
Lid

Bericht door Leroy »

Waarschijnlijk heeft dat niet echt een reden.
b2-t2
Lid

Bericht door b2-t2 »

Tjeerd schreef:Ik heb dan zelf nog een vraag over de Band Of Brothers serie. In aflevering 2 (landing op normandie) lopen soldaten over een spoorlijn. 1 soldaat loopt heel nadrukkelijk met zijn schoen over de rails. Waarom doet diegene dat?
Dat heeft naar mijn idee geen functie, hij loopt daar gewoon.
Maar ze vonden het waarschijnlijk mooi om de stappende schoen vanuit kikvorsperspectief te filmen.
Easycompany506th
Lid
Contacteer:

Bericht door Easycompany506th »

Ja inderdaad, volgens mij heeft het als reden dat het dan iets langer verstreken lijkt toen Winters' groepje en Guarneres groepje elkaar ontmoeten... Ten minste ik kreeg dat idee van zoals je in een verhaal leest van: 'Na een tijdje' ofzo :roll: :P :wink:
"If you can read this, thank a teacher! If you are reading it in English, Thank a Veteran."

http://www.freewebs.com/easycompany506th
aKoni
Lid
Ontvangen: 1 keer

Bericht door aKoni »

Leroy schreef:Even back on-topic. Waarom vragen ze het gewoon niet aan Winters zelf? Of er een rookgranaat gebruikt is of niet...Aangezien hij nog leeft zou dit een kleine moeite zijn.
Ik denk niet dat dhr. Winters zich dit kan herinneren na meer dan 60 jaar..
Never Forget Them
Lid
Contacteer:

Bericht door Never Forget Them »

aKoni schreef:
Leroy schreef:Even back on-topic. Waarom vragen ze het gewoon niet aan Winters zelf? Of er een rookgranaat gebruikt is of niet...Aangezien hij nog leeft zou dit een kleine moeite zijn.
Ik denk niet dat dhr. Winters zich dit kan herinneren na meer dan 60 jaar..
guarnere is hierover ook al gevraagt maar weet er ook niks meer van want de oorlog was zo groot en dit is 1 van de tientallen gevechten die ze hebben geleverd en die zullen ze niet tot in de detail allemaal kunnen onthouden.
Kadeeke
Lid

Bericht door Kadeeke »

Rookgranaat: de taktiek van de Amerikanen was de Duitsers te doen geloven dat ze door een overmacht aan Amerikanen werden aangevallen. Zoals bv. het innemen van de Duitse kanonnen op D-Day. Winters legt een vuurbasis met enkele soldaten aan, en laat de rest een een flankeerbeweging maken (in dat geval waren het o.a. Buck en Guarnere). Hierdoor dachten de Duitsers dat ze in de minderheid waren terwijl dat zeker niet zo was. In het geval van de crossroads denk ik dat de rook ervoor moest zorgen dat het lege veld achter de companie opgevuld werd, hierdoor zouden de Duitsers niet geweten hebben hoeveel soldaten er precies op hen afliepen. De Amerikanen gerbruiken niet voor niets kaartspelsymbolen in oorlogstijd, deze keer was het blufpoker). Het zou ook een signaal kunnen zijn voor H.Q., om te weten waar de linie nog niet begint, enzodoende veilig versterking te sturen. En volgens wat ik gelezen heb stond er geen Duitser op uitkijk (of toch niet zoals het moet). Volgens mij heeft men echt die rookgranaat gebruikt. En het feit dat Winters voorop liep, verwondert mij niet. Hij cijferde zichzelf altijd weg in het belang van zijn mannen. Voor hem was dat de normaalste zaak van de wereld.
Wat mij echter opviel is hoe hij eens op de dijk die eerste Duitser met zijn M1 vanuit de heup (hij richte zijn geweer dus niet op de gebruikelijke mannier) neerschoot, was het tijdwinst, is het echt zo gegaan, ik weet het niet.
Davon geht die Welt nicht unter
b2-t2
Lid

Bericht door b2-t2 »

In de serie schoot hij dat jochie vanuit de heup, want echt mikken was op die afstand niet nodig. Maar die andere Duitsers... Ik zou persoonlijk gelijk plat op m'n buik zijn gaan liggen.
Kadeeke
Lid

Bericht door Kadeeke »

b2-t2 schreef:In de serie schoot hij dat jochie vanuit de heup, want echt mikken was op die afstand niet nodig. Maar die andere Duitsers... Ik zou persoonlijk gelijk plat op m'n buik zijn gaan liggen.
Inderdaad als het omwille van de afstand was lijkt het mij wel ok om vanuit de heup te schieten, maar in beeld leek het naar mijn aanvoelen toch nog wat ver om het zo te doen. Indruk maakte hij alleszins door het zo te doen. Net Sylvester Stallone in Rambo, alleen in dit geval: the real thing
Tjeerd
Lid

Bericht door Tjeerd »

Kadeeke schreef:
b2-t2 schreef:In de serie schoot hij dat jochie vanuit de heup, want echt mikken was op die afstand niet nodig. Maar die andere Duitsers... Ik zou persoonlijk gelijk plat op m'n buik zijn gaan liggen.
Inderdaad als het omwille van de afstand was lijkt het mij wel ok om vanuit de heup te schieten, maar in beeld leek het naar mijn aanvoelen toch nog wat ver om het zo te doen. Indruk maakte hij alleszins door het zo te doen. Net Sylvester Stallone in Rambo, alleen in dit geval: the real thing
De anderen soldaten die later aan de dijk aankwamen gingen wel gelijk liggen...
Ervaringen met Polen en Auschwitz? Bezoek het topic: op weg naar ... Auschwitz
Kadeeke
Lid

Bericht door Kadeeke »

Een andere opmerking: die Stielhandgranaten moeten toch ook maar flauw geweest zijn als je ziet dat Joe Toye er zonder schrammetje vanaf kwam nadat er één haast onder zijn achterste ontplofte. Ik geloof dat hij twee granaten overleefde. Verder nog één van Buck die er één liet vallen toen hij werd aangelopen.
b2-t2
Lid

Bericht door b2-t2 »

Nee in totaal 2, een Stielgranate en een frag grenade.
Ja vin ik ook raar, want hij lag er naast. :?
Plaats reactie