Zwartboek

Films, series en documentaires over WOII
Dean-
Lid
Contacteer:

Bericht door Dean- »

the_king88 schreef:Echt tof zo'n rol. :)
Dit is toch ook nederlandse duurste speelfilm als die af is of heb ik dat verkeerd :?: :roll:
Klopt ;)
''Man hat uns zwar die welt genomen aber beim himmel hat man es nicht geschafft''
Loek D.
Lid

Bericht door Loek D. »

Ik ben bienieuwd wanneer de film uitkomt!!!
Ik ga hem zeker kopen!
the_king88
Lid
Contacteer:

Bericht door the_king88 »

C. Works schreef:Ik ben bienieuwd wanneer de film uitkomt!!!
Ik ga hem zeker kopen!
Uhuh ikke ook zeker weten. :D
Me pa wil zelfs naar de bioscoop om te film te zien. :lol:
~~~ Vliegende hollander pamflet dubbel/over?! PB even, misschien heb ik interesse :) ~~~
b2-t2
Lid

Bericht door b2-t2 »

Ik ga um zeker in de bios bekijken en dan zoeken of ik mezelf zie! 8)
Loek D.
Lid

Bericht door Loek D. »

b2-t2, krijg je de DVD niet gratis als je hebt meegewerkt aan de film? Krijg je trouwens betaald als je meedoet?

Ik zou best een jonge SSer willen spelen. Ik ben ook nog eens een Arier :D . Blond haar, blauwe ogen... :lol:
the_king88
Lid
Contacteer:

Bericht door the_king88 »

C. Works schreef:b2-t2, krijg je de DVD niet gratis als je hebt meegewerkt aan de film? Krijg je trouwens betaald als je meedoet?

Ik zou best een jonge SSer willen spelen. Ik ben ook nog eens een Arier :D . Blond haar, blauwe ogen... :lol:
Misschien beetje te jongen als je leeftijd hier opzij klopt :wink:
Tenzij je oud lijkt :) En anders is een rol als HJ jongen ook een optie toch ? :D
~~~ Vliegende hollander pamflet dubbel/over?! PB even, misschien heb ik interesse :) ~~~
Loek D.
Lid

Bericht door Loek D. »

Inderdaad! Ik heb eens in een boek een soldaat gezien, compleet in SS pea camo uniform. De jongen was 15/16 en droeg zelfs een MG34! Ook was hij kleiner dan mij.
b2-t2
Lid

Bericht door b2-t2 »

the_king88 schreef:
C. Works schreef:b2-t2, krijg je de DVD niet gratis als je hebt meegewerkt aan de film? Krijg je trouwens betaald als je meedoet?

Misschien beetje te jongen als je leeftijd hier opzij klopt :wink:
Tenzij je oud lijkt :) En anders is een rol als HJ jongen ook een optie toch ? :D
Ik verwacht niet dat ik de DVD gratis krijg, zo wel leuk zijn, maar bijna zeker van niet. Alle figuranten willen de DVD kopen, dus waarom zouden ze ze weggeven? Daar gaat je markt.

Voor het figureren kreeg je betaald en het bedrag was afhankelijk van het aantal figuranten dat meewerkte op die dag. Voor de intocht van de Canadezen (met zo'n 1600 figuranten) kreeg ik een tientje. Op wat rustigere dagen zoals de Waalsdorpervlakte en de colonne in Oss kreeg ik 25 euro. Je kon ook 100 euro verdienen, maar dan moest je je broek laten zakken voor de camera. Ik was er die dag ook als Duitse krijgsgevangene, maar stond helemaal achteraan, dus kon m'n broek gewoon aanhouden. Ben al blij als m'n petje in beeld kwam. Bij deze gevangenis-scene werden de Duitsers en collaborateurs vernederd, vandaar die broeken uit en de vrouwen topless. Voor deze dag kreeg ik ook 25 euro, omdat ik m'n broek aan had gehouden.
Een paar meter naast mij stond een vieze wat oudere vent die dacht dat het laten zakken van je broek gerelateerd was aan het ontvangen van 100 euro. Gatverdamme, zoiets zie je toch vanuit je ooghoek! Uiteindelijk kwam de crew hem vertellen dat hij z'n broek weer op kon hijsen omdat hij (en het :wink: ) toch niet in beeld zouden komen. Godzijdank!

Maar wel gelachen :D
Loek D.
Lid

Bericht door Loek D. »

Hier nog een leuke pic:

Afbeelding
Loek D.
Lid

Bericht door Loek D. »

Hier nog wat foto's van de mannen die als SSers moesten figureren:

Afbeelding

Afbeelding
Nekaf
Lid

Bericht door Nekaf »

Hier alvast wat trailers cq voorbereidingen

http://home.planet.nl/~mhoogerdijk/ZwartboekdeFilm.htm
Nico Roelofs
Lid
Contacteer:

Bericht door Nico Roelofs »

Die dag van de grote shoot was ik er ook bij. We waren met onze club uitgenodigd door de KL om de voertuigen te bemannen. Zie ook dit topic:
http://forum.wo2.nl/viewtopic.php?t=105 ... sc&start=0

Hier zit ik op de Sexton met de grote schep achter op me rug.
Afbeelding

Is wel leuk om een keer mee te maken.

Dit is nog een foto waar ik te zien ben bij de perspresentatie van de film. We waren ook hier door de KL gevraagd om ook hier de voertuigen te bemannen. We moesten toen met die hoofdrol spelers door Den Haag rijden en ze naar een loaktie brengen waar de pers ze vragen kon stellen. OP de site van zwartboek staan deze foto's ook.
Afbeelding
Nico Roelofs
Lid
Contacteer:

Bericht door Nico Roelofs »

Nekaf schreef:Hier alvast wat trailers cq voorbereidingen

http://home.planet.nl/~mhoogerdijk/ZwartboekdeFilm.htm
Leuke filmpjes! Op het eerste filmpje zie je mij al gelijk! :lol: Er komt een brencarrier aangereden en dan zie je mij gelijk al links voorop zitten. En later zie je mij ook weer op de carrier maar dan met de acteurs erbij.

En op het fimpje "De intocht" zie ik ook erg veel bekenden!
Foxley
Lid

Bericht door Foxley »

Ik wil ook een .50 bemannen 8)
Better to fight for something than live for nothing.
Shifty
Lid
Contacteer:

Bericht door Shifty »

Wanneer is de film beschikbaar voor het publiek ?
Plaats reactie