Zomaar uit interesse hoor;
wat is jouw eigen referentiekader?
ben je WO2 deskundige? filmdeskundige? heb je die tijd zelf meegemaakt?
Zeer beslist niet bedoeld om af te zeiken hoor, maar uit gemeende belangstelling. Eigenlijk dus de vraag: wie is Marloes?
Zwartboek
- gvdbor
- Lid
- Contacteer:
-
- Lid
Na opleiding filmacademie ben ik advies gaan geven en research gaan doen voor film en tv , auteurs, musea etc op het gebied van 20e eeuwse geschiedenis.
Het gaat mij vooral om de grote fouten, niet alleen de details.
Ongeacht de historische achtergrond vind ik het verhaal, de karakters en de dialogen ook gewoon niet zo goed.
Ongeacht de historische achtergrond vind ik het verhaal, de karakters en de dialogen ook gewoon niet zo goed.
"Een volk dat voor tirannen zwicht zal meer dan lijf en goed verliezen... dan dooft het licht"
HM van Randwijk 1909-1966
- Sjoerd
- Lid
Heb je hem ook gekeken met het commentaar van Verhoeven Marloes?
Ik heb de special edition, die geeft die mogelijkheid. Daarin vertelt Verhoeven over de research en hoe ze de feiten soms wat hebben verdraaid voor hun verhaallijn. Hij geeft ook duidelijk aan dat sommige punten wel, en sommige punten niet echt gebeurd zijn. Als je de mogelijkheid krijgt moet je dat zeker eens doen!
Ik heb de special edition, die geeft die mogelijkheid. Daarin vertelt Verhoeven over de research en hoe ze de feiten soms wat hebben verdraaid voor hun verhaallijn. Hij geeft ook duidelijk aan dat sommige punten wel, en sommige punten niet echt gebeurd zijn. Als je de mogelijkheid krijgt moet je dat zeker eens doen!
'The past is a source of knowledge, and the future is a source of hope. Love of the past implies faith in the future. '
Stephen E. Ambrose
Stephen E. Ambrose
-
- Lid
Zal ik zeker doen, ik weet dat hij het in sommige gevallen gewoon niet belangrijk genoeg vond om het historisch correct neer te zetten.Sjoerd schreef:Heb je hem ook gekeken met het commentaar van Verhoeven Marloes?
In sommige gevallen kan ik er begrip voor opbrengen, in sommige gevallen slaat hij de plank echt mis en levert daarvoor geloofwaardigheid in.
Daarbij is het soms ook een kwestie van de juiste persoon inschakelen voor kleding, haar, decor, etc.
Maar het gaat echt niet om de details en alleen om de feiten die ze bewust hebben verdraaid of wat er echt gebeurt is.
Sommige dingen konden gewoon niet of zagen er niet uit.
Het verhaal is ook slecht, ongeacht de historische context, de karakters, de dialogen, de scenes, etc.
"Een volk dat voor tirannen zwicht zal meer dan lijf en goed verliezen... dan dooft het licht"
- gvdbor
- Lid
- Contacteer:
bedankt voor je uitleg. verklaart een en ander.marloes schreef:Na opleiding filmacademie ben ik advies gaan geven en research gaan doen voor film en tv , auteurs, musea etc op het gebied van 20e eeuwse geschiedenis.