Zwartboek

Films, series en documentaires over WOII
Bert-Jan
Lid
Gegeven: 6 keer
Ontvangen: 14 keer

Bericht door Bert-Jan »

Ik ga er zondag heen.

zal wel even melden hoe die was.
pionier
Lid

Bericht door pionier »

Ik denk dat ik donderdag ga, maar weet het nog niet.
Ajacied8989
Lid
Contacteer:

Bericht door Ajacied8989 »

Ik ga er voor 17 september heen want dan lopen de filmbonnen van AH af :lol:
Goddam it, you'll never get the Purple Heart hiding in a foxhole! Follow me! - Captain Henry P. Jim Crowe
b2-t2
Lid

Bericht door b2-t2 »

Ik ben al 2x geweest.
En ik ben in beeld! :D Bij het opgraven van lijken in de duinen sta ik bovenaan de kuil in Canadees uniform moffen te bewaken. Met Lee Enfield.

Ik sta rechts. En ook als er een jeep komt aanrijden sta ik rechts.
rutger
Lid

Bericht door rutger »

SUPERFILM :D :shock:
'' I learned that courage was not the absence of fear, but the triumph over it. The brave man is not he who does not feel afraid, but he who conquers that fear. ''

Nelson Mandela
Ajacied8989
Lid
Contacteer:

Zwartboek is echt een geweldige en aangrijpende film die iedereen een keer gezien moet hebben. Ik denk dat de film ook erg veel kans zal maken bij de Oscars.
Goddam it, you'll never get the Purple Heart hiding in a foxhole! Follow me! - Captain Henry P. Jim Crowe
roy westenbroek
Lid

Bericht door roy westenbroek »

[quote="Ajacied8989"]Zw
Ajacied8989
Lid
Contacteer:

roy westenbroek schreef:
Ajacied8989 schreef:Zw
:?
Laatst gewijzigd door Ajacied8989 op 22 sep 2006, 21:30, 1 keer totaal gewijzigd.
roy westenbroek
Lid

Bericht door roy westenbroek »

Ajacied8989 schreef:
roy westenbroek schreef:
Ajacied8989 schreef:Zw
sorry er ging iets mis ik dacht dat ik hem gewist had.

Ik ben er ook geweest ik vond het een super film.
Ik hoop dat er nog meer van dit soort films worden gemaakt.
Harro
Lid
Lid

Bericht door Harro »

Er zitten toch wel vreemde dingen in die film. Hoe kan bijvoorbeeld een Joods meisje in het laatste oorlogsjaar door de stad rijden op een fiets? Als mensen al een fiets hadden dan hielden ze die verborgen omdat de Duitsers iedere fiets vorderden die ze konden krijgen. Gewoon door de berijder te commanderen af te stappen, vaak met een boete omdat ze de algemene oproep hun fiets in te leveren hadden ontdoken. En wil een Joods meisje het risico lopen dat ze haar papieren controleren omdat ze aangehouden wordt met een fiets? Het is maar één simpel voorbeeld van de vele vreemde zaken in de film.

Die Oscar gaat niet lukken denk ik. Het buitenland heeft aanzienlijk minder lovende woorden over de film. Zie daarvoor ook het filmfestival van Venetië waar Verhoeven, volgens de Nederlandse pers, de hoofdprijs toch enkel even moest ophalen. Maar de Gouden Leeuw ging naar een mooie Chinese film over het verzet tegen de drie stromen dam.. Ook "beste acteur", "beste actrice" en "aanstormend talent" gingen naar andere films.
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Ajacied8989
Lid
Contacteer:

Maar de Amerikaanse pers vindt het juist een goeie film. :)
Er kloppen sommige dingen niet in de film maar in de meeste films zit wel iets wat niet klopt.
Dodo
Lid

Bericht door Dodo »

Ajacied8989 schreef:Maar de Amerikaanse pers vindt het juist een goeie film. :)
Er kloppen sommige dingen niet in de film maar in de meeste films zit wel iets wat niet klopt.
Harro's voorbeeld is een grove fout in de film. Ik heb de film zelf nog niet gezien, maar ik geloof wel dat deze film vermakelijk zal zijn.
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
The Lorraine offensive 1944
Ajacied8989
Lid
Contacteer:

Misschien heeft ze gewoon de fiets van de Duitsers gekregen? Kan ik mij niet herinneren maar misschien was dat wel zo... :)
Harro
Lid
Lid

Bericht door Harro »

De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Ajacied8989
Lid
Contacteer:

Harro schreef::?
Wat ik bedoelde kan het niet gewoon zijn dat ze van de Duitsers een fiets had gekregen? Ze werkte voor de Duitsers...
Plaats reactie