Zwartboek

Films, series en documentaires over WOII
Plaats reactie
Harro
Lid
Lid

Bericht door Harro »

Was die scene met die fiets (copie van een scene uit Turks Fruit) niet voordat ze voor de Duitsers ging werken?
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Ajacied8989
Lid
Contacteer:

Bericht door Ajacied8989 »

Harro schreef:Was die scene met die fiets (copie van een scene uit Turks Fruit) niet voordat ze voor de Duitsers ging werken?
Uhh... ik denk dat ik hem nog maar eens een keer moet gaan kijken :lol:
Er zijn wel meerdere scenes met een fiets dus ik heb geen idee meer welke de eerste was...

*Wordt opeens wakker* Nu weet ik het weer! Het was die scene dat ze naar die notaris ging. Dan is het inderdaad een fout.
Goddam it, you'll never get the Purple Heart hiding in a foxhole! Follow me! - Captain Henry P. Jim Crowe
Kleine Feldmaus
Lid

Bericht door Kleine Feldmaus »

Harro schreef:Het is maar één simpel voorbeeld van de vele vreemde zaken in de film.
Wat voor vreemde zaken zijn je nog meer opgevallen?
*nieuwsgierig*
"The greatness of a nation and its moral progress can be judged by the way its animals are treated." - Mahatma Gandhi
b2-t2
Lid

Bericht door b2-t2 »

Dat er een jodin kan ontsnappen van een boot waarvan op vijf meter afstand een 6 tal MP40s wordt leeggeschoten...

Kennie he? :roll:
Harro
Lid
Lid

Bericht door Harro »

Oei, allerlei kleine en grote foutjes en fouten. En dan bedoel ik zaken die historisch gezien niet kunnen. Dus niet of de broek van een soldaat wel groen genoeg was, dat er Schützenpanzerwagen rondrijden van na de oorlog en al dat soort geneuzel van militaria freaks. Dat zijn geen belangrijke zaken. Ik ga hem in het weekeinde nogeens zien en dan zal ik er speciaal op letten en het even op een rijtje zetten.
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Ajacied8989
Lid
Contacteer:

De meeste mensen zullen geen eens weten of dit wel klopt of niet.

Er zitten meer fouten in zoals een wapendropping achter een gebouw.
Goddam it, you'll never get the Purple Heart hiding in a foxhole! Follow me! - Captain Henry P. Jim Crowe
Harro
Lid
Lid

Bericht door Harro »

Klopt, maar ook over dat soort zaken zijn op dit forum al topics volgeschreven. In tegenstelling tot anderen kan ik mij niet storen aan een naoorlogs Tsjechische pantserwagen die veel op een Duitse uit de oorlog lijkt. Simpelweg omdat dit geen fout. De makers van de film weten ook wel dat het geen originele is maar de echte zijn er nu eenmaal niet zoveel dus dan moet je een alternatief zoeken. Als iemand bijvoorbeeld zou zeggen dat het een fiets is uit 1948 dan maakt mij dat echt niet uit. Maar dat ze übverhaupt in 1944 op een fiets door de stad rijdt is essentieel voor een scene en daar stoor ik mij dan wel aan.
MARKET GARDEN
Lid

Bericht door MARKET GARDEN »

b2-t2 schreef:Dat er een jodin kan ontsnappen van een boot waarvan op vijf meter afstand een 6 tal MP40s wordt leeggeschoten...

Erg waarschijnlijk is het niet maar ook niet onmogelijk.
De waarheid komt met de jaren
dannywireless
Lid
Contacteer:

Bericht door dannywireless »

b2-t2 schreef:Dat er een jodin kan ontsnappen van een boot waarvan op vijf meter afstand een 6 tal MP40s wordt leeggeschoten...

ze lag achter een geraakte man (haar broer?) en ze liet zich vanachter hem het water inrollen.
malarkey
Lid

Bericht door malarkey »

Ben vanplan er van weekend heen te gaan met een vriend.. :)
Hij had een check gekregen voor gratis naarde film van de docent, omdat hij het klassenboek had gedragen een heel jaar ik dacht verdomme nog had ik dat maar gedaan. :P :wink:
Pauli
Lid

Bericht door Pauli »

Harro schreef:Oei, allerlei kleine en grote foutjes en fouten. En dan bedoel ik zaken die historisch gezien niet kunnen. Dus niet of de broek van een soldaat wel groen genoeg was, dat er Schützenpanzerwagen rondrijden van na de oorlog en al dat soort geneuzel van militaria freaks. Dat zijn geen belangrijke zaken. Ik ga hem in het weekeinde nogeens zien en dan zal ik er speciaal op letten en het even op een rijtje zetten.
Ik ben benieuwd. Je standpunt over wat wel en niet fout is bevalt me ook. Ik was van plan er vanavond heen te gaan maar is natuurlijk weer iets tussenin gekomen. Soon!
"Even a fool is thought wise when he keeps his mouth shut"
rutger
Lid

Bericht door rutger »

Wanneer komt de DVD uit?
'' I learned that courage was not the absence of fear, but the triumph over it. The brave man is not he who does not feel afraid, but he who conquers that fear. ''

Nelson Mandela
b2-t2
Lid

Bericht door b2-t2 »

dannywireless schreef:

ze lag achter een geraakte man (haar broer?) en ze liet zich vanachter hem het water inrollen.
Ach kom nou. Van zo'n korte afstand. En er stond een gigantische lamp op. Dan zie je heus wel beweging. En ze sprong nota bene in het water toen iedereen al neer lag, dan valt het extra op. En bovendien, ze gaat te water aan de kant van de schietende Duitsers. Als het nou aan de andere kant was geweest, ok, dan zou het eventueel heel misschien gekund hebben.

Zo. :roll:
Harro
Lid
Lid

Bericht door Harro »

rutger schreef:Wanneer komt de DVD uit?
Hij draait net een week in de bioscoop :roll:
Ajacied8989
Lid
Contacteer:

Harro schreef:
rutger schreef:Wanneer komt de DVD uit?
Hij draait net een week in de bioscoop :roll:
Het loopt al aardig 100.000 (!) bezoekers in 4 dagen. :shock:

http://www.ad.nl/cultuurenshow/article636554.ece
Plaats reactie