Zwartboek
- Harro
- Lid
Was die scene met die fiets (copie van een scene uit Turks Fruit) niet voordat ze voor de Duitsers ging werken?
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
- Ajacied8989
- Lid
- Contacteer:
Uhh... ik denk dat ik hem nog maar eens een keer moet gaan kijkenHarro schreef:Was die scene met die fiets (copie van een scene uit Turks Fruit) niet voordat ze voor de Duitsers ging werken?

Er zijn wel meerdere scenes met een fiets dus ik heb geen idee meer welke de eerste was...
*Wordt opeens wakker* Nu weet ik het weer! Het was die scene dat ze naar die notaris ging. Dan is het inderdaad een fout.
Goddam it, you'll never get the Purple Heart hiding in a foxhole! Follow me! - Captain Henry P. Jim Crowe
- Kleine Feldmaus
- Lid
- Harro
- Lid
Oei, allerlei kleine en grote foutjes en fouten. En dan bedoel ik zaken die historisch gezien niet kunnen. Dus niet of de broek van een soldaat wel groen genoeg was, dat er Schützenpanzerwagen rondrijden van na de oorlog en al dat soort geneuzel van militaria freaks. Dat zijn geen belangrijke zaken. Ik ga hem in het weekeinde nogeens zien en dan zal ik er speciaal op letten en het even op een rijtje zetten.
- Ajacied8989
- Lid
- Contacteer:
- Harro
- Lid
Klopt, maar ook over dat soort zaken zijn op dit forum al topics volgeschreven. In tegenstelling tot anderen kan ik mij niet storen aan een naoorlogs Tsjechische pantserwagen die veel op een Duitse uit de oorlog lijkt. Simpelweg omdat dit geen fout. De makers van de film weten ook wel dat het geen originele is maar de echte zijn er nu eenmaal niet zoveel dus dan moet je een alternatief zoeken. Als iemand bijvoorbeeld zou zeggen dat het een fiets is uit 1948 dan maakt mij dat echt niet uit. Maar dat ze übverhaupt in 1944 op een fiets door de stad rijdt is essentieel voor een scene en daar stoor ik mij dan wel aan.
-
- Lid
- dannywireless
- Lid
- Contacteer:
-
- Lid
- Pauli
- Lid
Ik ben benieuwd. Je standpunt over wat wel en niet fout is bevalt me ook. Ik was van plan er vanavond heen te gaan maar is natuurlijk weer iets tussenin gekomen. Soon!Harro schreef:Oei, allerlei kleine en grote foutjes en fouten. En dan bedoel ik zaken die historisch gezien niet kunnen. Dus niet of de broek van een soldaat wel groen genoeg was, dat er Schützenpanzerwagen rondrijden van na de oorlog en al dat soort geneuzel van militaria freaks. Dat zijn geen belangrijke zaken. Ik ga hem in het weekeinde nogeens zien en dan zal ik er speciaal op letten en het even op een rijtje zetten.
"Even a fool is thought wise when he keeps his mouth shut"
-
- Lid
Ach kom nou. Van zo'n korte afstand. En er stond een gigantische lamp op. Dan zie je heus wel beweging. En ze sprong nota bene in het water toen iedereen al neer lag, dan valt het extra op. En bovendien, ze gaat te water aan de kant van de schietende Duitsers. Als het nou aan de andere kant was geweest, ok, dan zou het eventueel heel misschien gekund hebben.dannywireless schreef:ze lag achter een geraakte man (haar broer?) en ze liet zich vanachter hem het water inrollen.b2-t2 schreef:Dat er een jodin kan ontsnappen van een boot waarvan op vijf meter afstand een 6 tal MP40s wordt leeggeschoten...
Kennie he?
Zo.

- Harro
- Lid
- Ajacied8989
- Lid
- Contacteer:
Het loopt al aardig 100.000 (!) bezoekers in 4 dagen.Harro schreef:Hij draait net een week in de bioscooprutger schreef:Wanneer komt de DVD uit?

http://www.ad.nl/cultuurenshow/article636554.ece
Goddam it, you'll never get the Purple Heart hiding in a foxhole! Follow me! - Captain Henry P. Jim Crowe