[Gezocht] Titel van Film.

Films, series en documentaires over WOII
Gebruikersavatar
Leroy
Lid
Berichten: 783
Lid geworden op: 18 aug 2004, 11:25

[Gezocht] Titel van Film.

Bericht door Leroy »

Ik zoek een titel van een film.

Het gaat over een waargebeurd verhaal die zich afspeelt in Noorwegen. Waar een fabriek staat voor atoombommen. (Halen ze speciaal iets vandaan)

Op een gegeven moment hebben ze fotos ofzoiets en gaan sturen ze Commandos maar er stort 1 vliegtuig neer. Later sturen ze opnieuw commandos. En dan gaan ze de fabriek opblazen.


Als ik het me goed heug blazen ze later ook nog een pont op. (Maar dit weet ik niet zeker)
Gebruikersavatar
Leroy
Lid
Berichten: 783
Lid geworden op: 18 aug 2004, 11:25

Bericht door Leroy »

Gevonden:

Telemark raid.
Gebruikersavatar
carl1944
Lid
Berichten: 431
Lid geworden op: 24 jul 2005, 15:20

Bericht door carl1944 »

Noemt ie niet "the heroes of Telemark"?
met Kirk Douglas

Mvg
Carl
"106: the hungry and the sick"
IN PRODUCTION<<<VISIT>>>
http://www.goldenlionsthemovie.be.tt
Gebruikersavatar
Leroy
Lid
Berichten: 783
Lid geworden op: 18 aug 2004, 11:25

Bericht door Leroy »

Die is inderdaad wel wat beter. Als ik nl. op die titel zoek vind hij hem gelijk en bij die andere niet (Wel iets maar niet zo snel/soepel). Bedankt!!
Easycompany506th
Lid
Berichten: 61
Lid geworden op: 01 sep 2005, 11:17
Locatie: Deventer

Re: [Gezocht] Titel van Film.

Bericht door Easycompany506th »

Leroy schreef:Ik zoek een titel van een film.

Het gaat over een waargebeurd verhaal die zich afspeelt in Noorwegen. Waar een fabriek staat voor atoombommen. (Halen ze speciaal iets vandaan)

Op een gegeven moment hebben ze fotos ofzoiets en gaan sturen ze Commandos maar er stort 1 vliegtuig neer. Later sturen ze opnieuw commandos. En dan gaan ze de fabriek opblazen.


Als ik het me goed heug blazen ze later ook nog een pont op. (Maar dit weet ik niet zeker)
Dit verhaal komt me heel bekend voor, maar niet van een film maar een documantaire die ik tijdens 'ww2 day' op National Geographic heb opgenomen. Gaat dit niet over zo'n installatie in Noorwegen waar ze het zogenoemde 'Zware Water' naarboven halen uit de bodem van zo'n meer en daar atoomwapens mee kunnen maken?

Maar in die docu. word niet gesproken over Commando's die de fabriek opblazen,volgens mij maar dit doet de locale verzetsgroep die blaast een pont op waar vermeend zwaar water mee vervoerd zou worden. Wat 60 jaar na dato word bevestigd als een expeditiegroep een paar vaten van de bodem pikt daar en metingen uitvoerd dat in die vaten Zwaar water zit.

De verzetsgroep had de gegevens doorgegeven en toen hadden de Britten hún opdracht gegeven de pont op te blazen...

grt Brian
"If you can read this, thank a teacher! If you are reading it in English, Thank a Veteran."

http://www.freewebs.com/easycompany506th
Gebruikersavatar
Bert-Jan
Lid
Berichten: 2032
Lid geworden op: 04 nov 2004, 23:51
Locatie: Diepenheim
Gegeven: 6 keer
Ontvangen: 14 keer

Bericht door Bert-Jan »

heb die docu nu ook al een keer of 30 zien langs komen of discovery
Gebruikersavatar
Leroy
Lid
Berichten: 783
Lid geworden op: 18 aug 2004, 11:25

Re: [Gezocht] Titel van Film.

Bericht door Leroy »

Easycompany506th schreef:
Leroy schreef:Ik zoek een titel van een film.

Het gaat over een waargebeurd verhaal die zich afspeelt in Noorwegen. Waar een fabriek staat voor atoombommen. (Halen ze speciaal iets vandaan)

Op een gegeven moment hebben ze fotos ofzoiets en gaan sturen ze Commandos maar er stort 1 vliegtuig neer. Later sturen ze opnieuw commandos. En dan gaan ze de fabriek opblazen.


Als ik het me goed heug blazen ze later ook nog een pont op. (Maar dit weet ik niet zeker)
Dit verhaal komt me heel bekend voor, maar niet van een film maar een documantaire die ik tijdens 'ww2 day' op National Geographic heb opgenomen. Gaat dit niet over zo'n installatie in Noorwegen waar ze het zogenoemde 'Zware Water' naarboven halen uit de bodem van zo'n meer en daar atoomwapens mee kunnen maken?

Maar in die docu. word niet gesproken over Commando's die de fabriek opblazen,volgens mij maar dit doet de locale verzetsgroep die blaast een pont op waar vermeend zwaar water mee vervoerd zou worden. Wat 60 jaar na dato word bevestigd als een expeditiegroep een paar vaten van de bodem pikt daar en metingen uitvoerd dat in die vaten Zwaar water zit.

De verzetsgroep had de gegevens doorgegeven en toen hadden de Britten hún opdracht gegeven de pont op te blazen...

grt Brian
Maar ik zocht de film en die heb ik gevonden. :wink: :)

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: ClaudeBot en 2 gasten