Maurice De Wilde

Films, series en documentaires over WOII
Kadeeke
Lid

Maurice De Wilde

Bericht door Kadeeke »

Weet er soms iemand of je de documentaires van Maurice De Wilde kan kopen of ergens kan bekijken. Totnogtoe heb ik niets kunnen vinden. Alvast bedankt.
Davon geht die Welt nicht unter
glen666benton
Lid

Bericht door glen666benton »

vroeger nog opgenomen met vcr
Michael
Lid
Contacteer:

Bericht door Michael »

Ik ben er al een hele tijd achter aan het zoeken. De BRT heeft ze jammergenoeg nooit uitgegeven.
Kadeeke
Lid

Bericht door Kadeeke »

Daar vreesde ik al voor. Was nogthans een zeer geladen serie. De Wilde heeft toen serieus 'in't potteken geroerd'. En het is al van in de jaren '90's ofzo geleden dat ze ze nog hebben uitgezonden denk ik.
Michael
Lid
Contacteer:

Bericht door Michael »

Kadeeke schreef:Daar vreesde ik al voor. Was nogthans een zeer geladen serie. De Wilde heeft toen serieus 'in't potteken geroerd'. En het is al van in de jaren '90's ofzo geleden dat ze ze nog hebben uitgezonden denk ik.
Op canvas, in het programma 'Historisch' laten ze nog regelmatig beelden zien van De Wildes intervieuw's.
Kadeeke
Lid

Bericht door Kadeeke »

Inderdaad, in Histories dacht ik (wil hier niet de komman*****r uithangen). Maar het is naar mijn gevoel toch al weer lang genoeg geleden om de hele reeks nog eens uit te zenden.
Michael
Lid
Contacteer:

Bericht door Michael »

Kadeeke schreef:Inderdaad, in Histories dacht ik (wil hier niet de komman*****r uithangen). Maar het is naar mijn gevoel toch al weer lang genoeg geleden om de hele reeks nog eens uit te zenden.
Ik heb al eens van mijn oren gemaakt via een e-mail aan canvas dat ze eens die documentaires van De Wilde nog eens moeste laten zien i.p.v. die rotzooi van tegenwoordig. Maar ze antwoorden dat die documentaire vandaag de dag zogezegd niet meer zou aanspreken door de weinige filmbeelden en de lange commentaar en interviews van De Wilde.
Kadeeke
Lid

Bericht door Kadeeke »

Dat zijn toch wel 'kiekens' daar op de VRT. Ik heb meer aan de verhalen en getuigenissen (en dan nog uit Vlaanderen) dan aan telkens hetzelfde beeldmateriaal die in meerdere documentaires gebruikt wordt.
Als je zag in het kader van 50 jaar TV zenden ze de belachelijkste reeksen eerst uit, daar waar ik graag eens 'Klein Londen, klein Berlijn' had terug gezien, want in de jaren '80 was ik nog te jong om dat te begrijpen. Terwijl het toen al wel indruk op me maakte.

Voilà, heb ook een mailtje gestuurd met de vragen rond Maurice De Wilde, Klein Londen Klein Berlijn en een eventuele herhaling van Embedded '45.
glen666benton
Lid

Bericht door glen666benton »

waarom heb je die afleveringen dan niet opgenomen vroeger, ik heb ze allemaal(van de jaren '90, de heruitzending). Het is wel op video maar toch nog bekijkbaar 8)
Kadeeke
Lid

Bericht door Kadeeke »

glen666benton schreef:waarom heb je die afleveringen dan niet opgenomen vroeger, ik heb ze allemaal(van de jaren '90, de heruitzending). Het is wel op video maar toch nog bekijkbaar 8)
Zeer simpel eigenlijk: ikzelf was toen nog een tiener. Ik had wel tv op m'n kamer, maar geen recorder. En beneden regeerde m'n moeder als een despoot over de tv en recorder. Ge kent da, naar Familie kijken en terwijl Thuis opnemen. Heb die reeksen dus gezien toen, en er kwam ook een stuk over mijn dorp in. Daarom alleen al zou ik ze nog eens terug willen zien. En als ze ze nu zouden uitzenden kan ik ze op dvd opnemen. Met digitale gegevens kun je later meer doen, wat ook de nieuwe gegevensdragers mogen worden.
Koen[B]
Lid
Contacteer:

Bericht door Koen[B] »

Misschien moeten we's een email versturen met een hoop mensen als afzender? Maakt misschien iets meer indruk!
Al zenden ze't nu uit om middernacht, dat zou zelfs nog niet erg zijn!
Of online plaatsen in archief?

Koen
Kadeeke
Lid

Bericht door Kadeeke »

Lijkt me een goed idee. We betalen tenslotte belastingen voor de staatszender! Op mijn e-mail hebben ze niet geantwoord. How rude is that, huh?
Koen[B]
Lid
Contacteer:

Bericht door Koen[B] »

Anders moet er iemand een topic starten:

Maurice De Wilde-petitie-Canvas

verzamelen we namen/woonplaats en dan mailen!!!

Koen
Kadeeke
Lid

Bericht door Kadeeke »

Het zou misschien wel meer effect hebben om een standaardberichtje te plaatsen met de wens tot opnieuw uitzenden van die documentaires, en de mensen deze te laten copy/pasten in de Canvas-contactservice. Weet nu niet of ik de mensen hiertoe mag aanzetten, en hoe de mods daar over zouden denken.
YPPY
Lid
Contacteer:

Bericht door YPPY »

Wat mij betreft mag iemand hier best een voorbeeld berichtje posten dat je zou kunnen sturen, maar oproepen om vooral zoveel mogelijk te sturen wil ik vermijden. Het is niet zo netjes om ze 'plat te bombarderen'. Maar ieder een berichtje moet best kunnen.
Voor lieve berichtjes, schattige dieren of wat anders leuks kun je altijd mailen.

*Weer alleen*
Plaats reactie