Ja, dat begrijp ik best.YPPY schreef:Wat mij betreft mag iemand hier best een voorbeeld berichtje posten dat je zou kunnen sturen, maar oproepen om vooral zoveel mogelijk te sturen wil ik vermijden. Het is niet zo netjes om ze 'plat te bombarderen'. Maar ieder een berichtje moet best kunnen.
Maurice De Wilde
- Kadeeke
- Lid
Davon geht die Welt nicht unter
-
- Lid
- Contacteer:
- Kadeeke
- Lid
Weet je, misschien moeten we eerst de VRT is vragen of ze misschien niet van plan zijn om ze openbaar te maken, zoals jij als. Door ze op de website te zetten ofzo. Op mijn email hebben ze niet geantwoord, maar had dan ook 3 vragen gesteld. Die ambtenaren van de VRT Als dat niet lukt kunnen we beginnen met de tekst.
Davon geht die Welt nicht unter
-
- Lid
- Contacteer:
- Peter M
- Lid
Ik denk dat we veel ondertekenaars nodig ullen hebben. Niet alleen door de weinig hedendaagse stijl van Dewilde. Vooral omdat er in die documentaires ook uitsrpaken geweest die op het randje waren en nooit bewezen zijn geweest, integendeel. De VRT zal zichzelf (een tweede) commotie rond de serie willen besparen.
Misschien is het wel te doen kopiën van de serie rechtstreeks in het VRT-archief te bekomen? Ik denk dat men toen al bezig was met alles op VHS op te nemen.
Misschien is het wel te doen kopiën van de serie rechtstreeks in het VRT-archief te bekomen? Ik denk dat men toen al bezig was met alles op VHS op te nemen.
- Gerd
- Lid
- Contacteer:
Normaal is dat wel mogelijk, tegen betaling. Een collega van me heeft enige tijd geleden zo enkele kopies van één of andere serie gekregen. Dat was echter wel voor de schoolbib. Misschien heeft dat meegespeeld. Ik zal eens een mail sturen met de vraag of ik als leerkracht geschiedenis die afleveringen kan aankopen. Eventueel geïnteresseerden zou ik dan een kopie kunnen bezorgen (al is dat wsl ook wel illegaal).
Ik hou jullie op de hoogte.
Ik hou jullie op de hoogte.
-
- Lid
ik had nog niet zo lang geleden ook eens via e-mail gevraagd of de serie documentaires ooit zou worden heruitgezonden,........NJET, kreeg als antwoord dat de serie oubollig is, dat er niemand zit op te wachten, en dat De Wilde in vele gevallen niet eens de waarheid sprakMichael schreef:Ik heb al eens van mijn oren gemaakt via een e-mail aan canvas dat ze eens die documentaires van De Wilde nog eens moeste laten zien i.p.v. die rotzooi van tegenwoordig. Maar ze antwoorden dat die documentaire vandaag de dag zogezegd niet meer zou aanspreken door de weinige filmbeelden en de lange commentaar en interviews van De Wilde.Kadeeke schreef:Inderdaad, in Histories dacht ik (wil hier niet de komman*****r uithangen). Maar het is naar mijn gevoel toch al weer lang genoeg geleden om de hele reeks nog eens uit te zenden.
grtj
dagboeken en getuigenissen van kampoverlevenden
- Linda C.
- Lid
- Contacteer:
Hmm... ze zouden zich bij Canvas wel eens schromelijk kunnen vergissen! Er lopen nog heel wat fans van De Wilde rond (ik woon er bij zo ene ) Akkoord dat z'n programmas wat gedateerd zijn, maar als je ziet wat er soms voor andere ouwe brol uitgezonden wordt...
Denk dat ik ook maar eens ga mailen
Denk dat ik ook maar eens ga mailen
Hang Tough!
-
- Lid
- Contacteer:
Maurice de Wilde
Als er mensen zijn die de volledige reeks op VHS hebben EN er zijn liefhebbers is het dan geen goed idee om die VHS op DVD te zetten?
Ik gooi het maar in de groep
Vriendelijke greetz
Nos
Ik gooi het maar in de groep
Vriendelijke greetz
Nos
-
- Lid
De Wilde
ben nieuw op de site en kan heel wat aanbieden ivm WO1 en vooral 2
bezit zowat 500 video's ivm wo -hoofdzakelijk docs GEEN KOOPVIDEO'S!!
de meeste dateren vanaf 1985 tot 1995 > later alles op dvd
wat De Wilde betreft:
de twee laatse reeksen heb ik
-DE TIJD DER VERGELDING-
-DE REPRESSIE: "BELGIE BESTRAFT ZIJN ONTROUWEN"
Ik vermoed zowat 6 x 4 uur tesamen maar het kan meer zijn-
Ik zet zelf alles op dvd zetten indien gewenst-
Liefst heb ik te ruilen voor andere docs over wo 1 en 2 en indien geen alternatief kan ik ze verkopen tegen menselijke prijs- geef seintje
films over wo heb ik niet veel tenzij Le Train ned. ondertiteld -en La Bataille du Rail
Indien er iemand is die iets zoekt ivm met docs op titel of onderwerp geef seintje ik heb heel wat goede stuff liggen (ook Franse en Duitse, maar ook heel wat BRT materiaal) buiten de reeks ook alles ivm D-day opgenomen in 1994 (2004 natuurlijk ook)
een database publiceren zou hier te veel plaats innemen-neem contact op indien u iets zoekt-
bezit zowat 500 video's ivm wo -hoofdzakelijk docs GEEN KOOPVIDEO'S!!
de meeste dateren vanaf 1985 tot 1995 > later alles op dvd
wat De Wilde betreft:
de twee laatse reeksen heb ik
-DE TIJD DER VERGELDING-
-DE REPRESSIE: "BELGIE BESTRAFT ZIJN ONTROUWEN"
Ik vermoed zowat 6 x 4 uur tesamen maar het kan meer zijn-
Ik zet zelf alles op dvd zetten indien gewenst-
Liefst heb ik te ruilen voor andere docs over wo 1 en 2 en indien geen alternatief kan ik ze verkopen tegen menselijke prijs- geef seintje
films over wo heb ik niet veel tenzij Le Train ned. ondertiteld -en La Bataille du Rail
Indien er iemand is die iets zoekt ivm met docs op titel of onderwerp geef seintje ik heb heel wat goede stuff liggen (ook Franse en Duitse, maar ook heel wat BRT materiaal) buiten de reeks ook alles ivm D-day opgenomen in 1994 (2004 natuurlijk ook)
een database publiceren zou hier te veel plaats innemen-neem contact op indien u iets zoekt-
- YPPY
- Lid
- Contacteer:
Dat zijn veel films! Op sommige uitgaven zullen rechten rusten waardoor je ze niet zomaar mag kopieren. Helaas weten wij echter niet wat er via pb of mail wordt besproken door gebruikers onderling.
Wat je zou kunnen doen is een topic openen in marktplaats als je iets wilt ruilen, de banden ruilen mag wel denk ik. Of hier een topic met 'welke documentaries heb jij op video/dvd wel welke wil je nog' oid. Dan kun je mooi vergelijken, maar gaat het netjes via de regeltjes.
Wat je zou kunnen doen is een topic openen in marktplaats als je iets wilt ruilen, de banden ruilen mag wel denk ik. Of hier een topic met 'welke documentaries heb jij op video/dvd wel welke wil je nog' oid. Dan kun je mooi vergelijken, maar gaat het netjes via de regeltjes.
Voor lieve berichtjes, schattige dieren of wat anders leuks kun je altijd mailen.
*Weer alleen*
*Weer alleen*