Welke mis ik volgens jou?

Films, series en documentaires over WOII
leieboordbewoner
Lid
Contacteer:

Bericht door leieboordbewoner »

braaf manneke schreef:waarom de longest day niet is ook een prachtige film :)
Heb ik ook in het rek staan! Vind het wel lekker! Een old-school film van formaat. And you have to see the famous "John Wayne"!
For King & Country
karell
Lid

Bericht door karell »

Hamburger Hill...een 'zware' film maar wel goed (voor zover ik me nog kan herinneren)
Nick
Lid

Bericht door Nick »

Hamburger Hill gaat wel over de Vietnam oorlog.
Infanterie: Königin aller Waffen!
karell
Lid

Bericht door karell »

ja klopt...was ut onderwerp aant lezen...en toen ging ut ook ineens over we were soldiers enz...dus toen moest ik aan deze denken...en verder niet meer gedacht da ut niet over vietnam ging..
sorry mijn foutjee hehe
Nick
Lid

Bericht door Nick »

Maakt niks :wink:
Infanterie: Königin aller Waffen!
YPPY
Lid
Contacteer:

Bericht door YPPY »

Karell, wil je wat meer aandacht besteden aan je spelling? Dan zijn je berichten voor anderen wat makkelijker te lezen. :)
Voor lieve berichtjes, schattige dieren of wat anders leuks kun je altijd mailen.

*Weer alleen*
karell
Lid

Bericht door karell »

ja hoor :D
littlebelgiansoldier
Lid

Bericht door littlebelgiansoldier »

the iron cross.
het is niet zo een bekende film maar erg goed
Cas
Lid

Bericht door Cas »

Kelly's Heroes, over een peleton amerikanen die een bank gaan overvallen 50 km achter de vijandelijke linies, vol met humor

met oa Clint Eastwood, meneer Savalas, Donald Sutherland

When Trumpets Fade, over de slag om het Hurtgenwald

Out of the Ashes over de opstand in Auswitch

Hitler the Rise of Evil
Adoptant van:
T/5 Raymond Leon Miller 327th Glider Infantry Regiment 101st Airborn Division
Sgt Kurt Franzman 28th Inf. Reg 8th Infantry Division
John S. Williams 120th Inf. Reg 30th Infantry Division
Harrold Rogers 119th Inf. Reg 30th Infantry Division
Pauli
Lid

Bericht door Pauli »

The Grey Zone
"Even a fool is thought wise when he keeps his mouth shut"
Mr Mojo Risin
Lid
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 8 keer

Bericht door Mr Mojo Risin »

Ik zie dat je ook Pearl Harbor nog niet hebt maar die trekt egt op niks. Ik zie 'Were Eagles Dare' er ook niet tussen staan dit is ook een film over een geheime operatie door de Britten, best wel een leuke film.
Steeds op zoek naar items gerelateerd aan Vilvoorde tijdens beide wereldoorlogen.
Tevens gezocht: een losse schede voor de Belgische Mod. 16 bajonet.
Jim
Lid
Ontvangen: 25 keer

Bericht door Jim »

Mijn voorkeur gaat voornamelijk uit naar op waarheid gebaseerde films. Maar er zijn vanzelfsprekend ook goede bedachte films.

-The lost battalion (1e wereldoorlog) Een Amerikaans batalion raakt "vermist" in een aanval.
Hoewel ik niet zo'n 1e wereld oorlog geintereseerde ben kan ik deze van harte aanraden. Kan zich wat actie scenes betreft meten met SPR.
Op waarheid gebasseerd 2001 Kleur 92 min

- De Bunker ( Nederlandse film) verzets film met Thom Hoffman over verzets man Gerrit Kleinveld. Opgesloten en vastgeketend in een cellencomlex in concentratiekamp Amersfoort probeerd hij te ontsnappen.
op waarheid gebaseerd. 1992 kleur 100 min

- Escape from Sobibor Met o.a. Rutger Hauer. Opstand en ontsnapping uit het vernietigingskamp Sobibor. Op waarheid gebasseerd.
kleur 144min

-Battle ground. Glider soldaten van het 101e airborne tijdens Bastogne.
schijnt gemaakt te zijn met echte 101 soldaten als figuranten.
2 oscars 1949 zwart/wit 114 min

- Ojective Burma Met Errol Flynn Deze film noemde hij een van de weinige films waar hij echt trots op is. Iets voor de US airborne liefhebber. Een operatie van u.s. para's in Burma. Mooi gemaakt 1942 jumpsuits, m1c helmen, T5 parachutes, Dakota's, en op het eind ook Waco gliders in actie.
Een paar kleinende storende dingen: De witte T5 harnassen zijn na de landing ineens groen! Majoor Nelson draagt Captain bars!
Majoor Nelson zijn M1a1 folding carabine veranderd een enkele keer in een Thompson! De 0.30 cal machinegeweren verschillen geregeld van uiterlijk in verschillende shots! (loop langer/korter, monding loop ziet er inees iets anders uit e.d.) TNT blokjes hebben houtnerf!
Kan deze film desondanks zeker aanraden.
DVD bonus: een propaganda filmpje over rear gunners met o.a. Ronald Regean voormalig president. (Ook als acteur blonk hij naar mijn mening niet echt uit.) Een Kleuren speelfilmpje genaamd The tanks are comming. Best leuk. Propaganda straald er wel vanaf.
1945 zwart / wit 136 min

-Dark blue world. 2 Chechische piloten vluchten naar Groot Britannie en vliegen in een Chechische squadron. Het romantische verhaal erbij past uitstekend in de film! Is weer eens wat anders. Zeer leuke extra's als je geintereseerd bent in film trucages. Veel RAF uniformen, zeer aan te raden voor RAF liefhebbers. Wel jammer dat de Me-109 Spaanse Buchons zijn (In Spanje gebouwde 109's met Rolls Royce motoren) Terwijl in Duitsland en in Engeland 109's vlogen met authentieke motoren.
Maar was ongetwijfeld niet te passen in het budget.
Het orginele Chechische liedje dat veel gespeeld wordt blijft nogal lang in het geheugen hangen. Kan ook in de Chechische taal afgespeeld worden.
Iets wat mij opviel een: een Britse NCO uniform met officier rang en later dezelfde acteur met een sergeant rang.
Allen Engelse ondertiteling. Heeft ook een website. 2001 kleur 108 min
Naar mijn mening had deze film een bioscoop hit kunnen worden als hij maar in meerdere landen en filmzalen was vertoont met de juiste reclame campagne.

DEZE KAN IK ALLEEN MAAR AFRADEN:

-Killing Hitler BBC miniserie. Een documentaire/speelfilm. Was een Britse aanslag op Hitler mogelijk? Dit wordt door experts beredeneerd en door acteurs nagespeeld. Aardige fluf. Zien vergeten en als onderzetter gebruiken. (De RAF had een echt plan gemaakt om Hitler te ontvoeren)

- Colditz miniserie met o.a. Damien Lewis, Jaston Priestley (Beverly Hills 90210!) Fantasie verhaal met een aantal bestaande figuren en gebeurtenissen. Ik heb mijn geld besteed aan 2 luxe uitziende onderzetters. Begint leuk maar het ongeloofwaardige verhaal gaat ontzettend op de zenuwen werken.
Dan is Where eagles dare vergeleken een totaal geloofwaardige documentaire! Het verhaal en plot is nog enigzins te geloven van die film.
Jurrie
Moderator
Moderator

Bericht door Jurrie »

Jammer dat Dark Blue World niet gewoon ff bij een standaard FRS te halen is ofzo, want ik zou em ook wel willen zien :(

Wat die Colditz serie betreft: meningen verschillen, ik vond het best leuk :). In tegenstelling tot where eagles dare :shock:....alhoewel sommigen dat ook een topfilm vinden (en dat mag, maar ik hoef em niet meer te zien:D)

Greetz,

Jurrie
Jim
Lid
Ontvangen: 25 keer

Bericht door Jim »

Afbeelding

We hebben het toch over dezelfde Colditz serie? Bovenstaande mag je voor een zacht prijsje van mij overnemen! :lol:

Dark blue world valt via internet gewoon te bestellen.
http://www.amazon.com/gp/product/B00006 ... ance&n=130

Ik heb hem in een import DVD theek gekocht.
leieboordbewoner
Lid
Contacteer:

Bericht door leieboordbewoner »

Ik vond Colditz toch ook niet mis hoor.. Wel even wennen aan Damian Lewis die een zwaar Schots accent had!
For King & Country
Plaats reactie