Weet iemand nog een paar goede films?

Films, series en documentaires over WOII
malarkey
Lid

Bericht door malarkey »

Ook Windtalkers vind ik een hele goede film..
HMS Renown
Lid

Bericht door HMS Renown »

Enemy at the gates ook niet slecht :)
Reihim
Lid

Bericht door Reihim »

Stalingrad is uit 1993 en is erg goed.
Een aanrader dus.
Robbert M
Lid

Bericht door Robbert M »

The Longest day ook leuk
Mobilisatie 1939
Forrest Guth 506th P.I.R
Lid

Bericht door Forrest Guth 506th P.I.R »

Ik vint toch ``A Brige to far`` een van de best films wort echt precies uit gelecht wat er bij Market Garden gebeurde, en ook nog een mooie film op tezien :)
we jump together we, we all come home together!

het gaat er niet om te sterven uit de naam van je land... het gaat er om je vijand te laten uit naam van het zijne.
leieboordbewoner
Lid
Contacteer:

Bericht door leieboordbewoner »

Forrest Guth 506th P.I.R schreef:Ik vind toch ``A Brige to far`` een van de best films. Daar word echt precies uit gelegd wat er bij Market Garden gebeurde, en ook nog een mooie film op tezien :)
For King & Country
malarkey
Lid

Bericht door malarkey »

Zon mooie film vind ik het niet??
Er klopt volgensmij niet zoveel van de uniformen en als je goed kijkt is hij ook niet afgespeeld bij de brug in Arhnem, ook staat er een lantaarnpaal.
779
Lid
Lid

Bericht door 779 »

leieboordbewoner schreef:
Forrest Guth 506th P.I.R schreef:Ik vind toch ``A Brige to far`` een van de best films. Daar word echt precies uit gelegd wat er bij Market Garden gebeurde, en ook nog een mooie film op tezien :)
Verbeter dan op zijn minst de A Bridge too Far fout... :lol:

779
Leroy
Lid

Bericht door Leroy »

779 schreef:
leieboordbewoner schreef:
Forrest Guth 506th P.I.R schreef:Ik vind toch "A Brige too far" één van de beste films. Daar word echt precies uitgelegd wat er bij Market Garden gebeurde, en ook nog een mooie film om tezien. :)
Verbeter dan op zijn minst de A Bridge too Far fout... :lol:

779
Verbeter dan ook echt alles... :wink: :P

@ 779 onder mij,
Een komma is dan ook bedoeld om even "adem" te halen anders worden de zinnen te lang, voor en mag dus gewoon een komma hoor.
Mijn excuus voor het off-topic.

Ook al wil je geen films van voor 1990, Battleground is en blijft een "must"!
Laatst gewijzigd door Leroy op 20 nov 2006, 18:44, 2 keer totaal gewijzigd.
779
Lid
Lid

Bericht door 779 »

De komma tussen 'gebeurde' en 'en' moet er ook tussenuit, want na 'en' mag geen komma :P

779
Richard1976
Lid
Contacteer:

Bericht door Richard1976 »

malarkey schreef:Zon mooie film vind ik het niet??
Er klopt volgensmij niet zoveel van de uniformen en als je goed kijkt is hij ook niet afgespeeld bij de brug in Arhnem, ook staat er een lantaarnpaal.
Niet vreemd, aangezien het gebied in Arnhem rondom de brug er na de oorlog anders uitzag dan voor 1944. Soms is het onmogelijk om op de historische plaatsen te filmen. De scene's met de brug zijn overigens in Deventer opgenomen.
Forrest Guth 506th P.I.R
Lid

Bericht door Forrest Guth 506th P.I.R »

Jullie leten wel erg veel op schrijf fouten zie ik wel :P
we jump together we, we all come home together!

het gaat er niet om te sterven uit de naam van je land... het gaat er om je vijand te laten uit naam van het zijne.
Dodo
Lid

Bericht door Dodo »

Forrest Guth 506th P.I.R schreef:Jullie letten wel erg veel op schrijffouten zie ik wel :P
Dat klopt. Lees de forumregels maar eens door. Het is van belang dat je je bericht goed nakijkt er ervoor zorgt dat onnodige spel- en taalfouten vermeden worden. Je bericht ziet er dan netter uit en het komt wat beschaafter over.
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
The Lorraine offensive 1944
The_Watcher87
Lid

Bericht door The_Watcher87 »

Dodo schreef:
Forrest Guth 506th P.I.R schreef:Jullie letten wel erg veel op schrijffouten zie ik wel :P
Dat klopt. Lees de forumregels maar eens door. Het is van belang dat je je bericht goed nakijkt er ervoor zorgt dat onnodige spel- en taalfouten vermeden worden. Je bericht ziet er dan netter uit en het komt wat beschaafter over.
Om ook maar eens mee te doen:
Dat klopt. Lees de forumregels maar eens door. Het is van belang dat je je bericht goed nakijkt en ervoor zorgt dat onnodige spel- en taalfouten vermeden worden. Je bericht ziet er dan netter uit en het komt wat beschaafder over.
Ironisch genoeg voor je, dat net in het woord 'beschaafder', je een geweldige blunder maakt. :P

En grappig genoeg, ben je nu verbeterd door een Belg. :P Wat toch iets is, wat Nederlanders niet zo leuk vinden. Ik zit namelijk in Nederland op school nu, en heb dat al vaker ondervonden. :wink:
Dodo
Lid

Bericht door Dodo »

Wauw, daar zeg je wat. "Beschaafter"
Daarvoor verdien ik wel een draai om mijn oren. :oops:
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
The Lorraine offensive 1944
Plaats reactie