A bridge too far, de film

Films, series en documentaires over WOII
Goof
Lid

Bericht door Goof »

Bij mij is het vrij eenvoudig. Ik heb een DVD-recorder met een Harddisk. Ik kan via een SCART of videokabel mijn VHS-machine daarop aansluiten. Dan neem ik de band op de harddisk. Tenslotte brandt de machine er CD's van.
Het kan ook via de PC. Dan heb je een geschikte videokaart nodig, genoeg ruimte op je HD, en een stuk software.
Ik heb dus al mijn VHS de deur uit gedaan :)
Wie uit de geschiedenis niets leert moet dulden dat deze zich steeds herhaalt.
rutger
Lid

Bericht door rutger »

Bedankt :D :!:
'' I learned that courage was not the absence of fear, but the triumph over it. The brave man is not he who does not feel afraid, but he who conquers that fear. ''

Nelson Mandela
Brian
Lid

Bericht door Brian »

patten schreef:het was idd in de tijd een hele mooie film ,nu een beetje achterhaald maar toch de geschiedenis blijft boeiend
In de tijd? Hij is nu nog steeds prachtig om te zien! Hierdoor is mijn interesse in wo2 begonnen, prachtige film, de neutrale kijker (niet wo2 fanaten :P ) boeit het óók en het geeft toch een goed beeld van de geschiedenis van September 1944...

Diegene die er meer over wil weten, en op de details in wil gaan, gaan dan vanzelf wel boeken lezen/research doen, ik vind dat een film (m.u.v Documantaires) niet vol van hoeft te zitten van details, als het het verhaal maar goed weergeeft...
"If you can read this, thank a teacher! If you are reading it in English, Thank a Veteran."
Cas
Lid

Bericht door Cas »

Ik vind deze films minder met hun tanks en halftracks op basis van landrovers en kevers dan bijvoorbeeld, the guns of navarone the battle of the bulge die gewoon of amerikaans materieel als duits materieel neerzetten of naoorlogse tanks gebruiken
Adoptant van:
T/5 Raymond Leon Miller 327th Glider Infantry Regiment 101st Airborn Division
Sgt Kurt Franzman 28th Inf. Reg 8th Infantry Division
John S. Williams 120th Inf. Reg 30th Infantry Division
Harrold Rogers 119th Inf. Reg 30th Infantry Division
Brian
Lid

Bericht door Brian »

Cas schreef:Ik vind deze films minder met hun tanks en halftracks op basis van landrovers en kevers dan bijvoorbeeld, the guns of navarone the battle of the bulge die gewoon of amerikaans materieel als duits materieel neerzetten of naoorlogse tanks gebruiken
Dit vind ik dus echt niet, ook al dat de tanks eigenlijk kevers waren en de halftracks landrovers is er toch een realistisch beeld neergezet, en geef toe, heb jij écht duidelijk kunnen zien dat dit kevers waren... nee, lijkt me...

Ik vind het erger dat bijvoorbeeld Duitsers Engels praten en in Amerikaanse halftracks rijden (Battle of the Bulge) en dan over de tanks in die film nog niet gesproken...

maarja ieder zijn mening zal ik maar zeggen :wink:
"If you can read this, thank a teacher! If you are reading it in English, Thank a Veteran."
Cas
Lid

Bericht door Cas »

Ja maar dat bedoel ik was het woordje erg vergeten te typen
Adoptant van:
T/5 Raymond Leon Miller 327th Glider Infantry Regiment 101st Airborn Division
Sgt Kurt Franzman 28th Inf. Reg 8th Infantry Division
John S. Williams 120th Inf. Reg 30th Infantry Division
Harrold Rogers 119th Inf. Reg 30th Infantry Division
carl1944
Lid
Contacteer:

Bericht door carl1944 »

Ik heb hier thuis ergens een "Then and Now" editie liggen die gaat over de film " A Bridge Too Far". Best interessant om te lezen hoe ze die film juist in elkaar gestoken hebben. Het schijnt dat er ook een stick Belgische para's gedropt werd samen met Britse para's voor het shot van de drop.

Mvg
Carl
"106: the hungry and the sick"
IN PRODUCTION<<<VISIT>>>
http://www.goldenlionsthemovie.be.tt
Jim
Lid
Ontvangen: 24 keer

Bericht door Jim »

Cas schreef:Ik vind deze films minder met hun tanks en halftracks op basis van landrovers en kevers dan bijvoorbeeld, the guns of navarone the battle of the bulge die gewoon of amerikaans materieel als duits materieel neerzetten of naoorlogse tanks gebruiken
Er is 1 scene waar je 100% zeker weet dat het een nep Sherman is met als basis een landrover. De rest is echt.
Er is een Sherman koepel nagemaakt voor een tank die er geen meer had.
Een aantal kevers zijn omgebouwd tot Kubelwagens. (De stunt op de brug met kantelende Kubel.)

De de geallieerde zijde valt wat voertuigen betreft op de details wat af te kraken.
Aan Duitse zijde is veel meer geknutseld. Om de simpele reden dat toen op Duits gebied er nog niet enorm veel aan spectaculaire voertuigen gerestaureerd waren / beschikbaar.
Een kettenkrad en nebelwerfer zijn niet gebruikt alsmede een aantal BMW/Zundap motoren. Ook aan geallieerde zijde zijn verschillende voertuigen ongebruikt gebleven.
Als je op voertuigen een film wil afkraken is dit niet de film. Zeg gewoon dat je de film niets vind.
HMS Renown
Lid

Bericht door HMS Renown »

Dat vind ik ook. Probeer jij maar eens als filmmaker zo grote aantallen authentieke voertuigen te vinden voor je film. Kijk naar the battle of Britain. Ze hadden geluk dat het Spaanse leger nog verschillende Duitse toestellen in dienst had anders moesten ze ook veel meer improviseren.

Bij SVPR hebben ze ook een omgebouwde T-34 als Tiger gebruikt. Daar merk je ook niet veel van maar de meeste makers doen altijd moeite om het zo echt mogelijk te maken.

Bij Patton hebben ze lang niet zoveel moeite gedaan daar hebben ze gewoon Amerikaanse tanks in woestijnkleuren gespoten en Duitse kentekens op gemaakt. En toch vind iedereen dat een goede film ondanks die tanks.
mark
Lid

Bericht door mark »

Een van de beste scenes uit 'brug te ver' is als een Leopard -ahum- Tijger de hoek van een gebouw omver rijdt. Deze scene stond niet in het script en ging per ongeluk, maar ze vonden het er zo mooi uitzien dat ze het erin hebben gelaten :roll:
'signatures are like assholes, everybody's got one'
Plaats reactie