Flags Of Our Fathers

Films, series en documentaires over WOII
Miichel
Lid

Flags Of Our Fathers

Bericht door Miichel »

Hieronder de poster voor Flags Of Our Fathers, Clint Eastwoods film (geproduceerd door Steven Spielberg) over de slag bij Iwo Jima waarbij in de Tweede Wereldoorlog binnen één maand zo'n 22.000 Japanners en 7.000 Amerikanen de dood vonden. De gevechten leverden een van de meest bekende beelden uit de Tweede Wereldoorlog op.

Eastwood vertelt de film vanuit Amerikaans perspectief, en komt later nog met Red Sun, Black Sand , waarin hij de Japanse kant van het verhaal belicht.

Afbeelding

Ik ben benieuwd..
Miichel
Lid

Bericht door Miichel »

de Japanse site van filmmaatschappij Warner Brothers is de, eveneens Japanse, trailer verschenen van Clint Eastwoods dubbelproject over de slag bij Iwo Jima, waarbij in de Tweede Wereldoorlog binnen één maand zo'n 22.000 Japanners en 7.000 Amerikanen de dood vonden.

Eastwood brengt twee films uit, die beide werden geschreven door Paul Haggis (Crash) en geproduceerd door Steven Spielberg: Flags of our Fathers vertelt de film vanuit Amerikaans perspectief, Red Sun, Black Sand belicht de Japanse kant van het verhaal. De trailer bestaat uit fragmenten uit beide films.

Check hier de trailer...:

http://wwws.warnerbros.co.jp/iwojima-movies/trailer/
Shifty
Lid
Contacteer:

Bericht door Shifty »

Dat ziet er inderdaad veelbelovend uit ...
Mr Mojo Risin
Lid
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 8 keer

Bericht door Mr Mojo Risin »

Ik kan niet wachten, wanneer komt deze 2-delige reeks uit? Is deze bedoeld voor de grote zalen of als TV-films?
Steeds op zoek naar items gerelateerd aan Vilvoorde tijdens beide wereldoorlogen.
Tevens gezocht: een losse schede voor de Belgische Mod. 16 bajonet.
Miichel
Lid

Bericht door Miichel »

Ik denk voor de bios, maar weet het niet zeker.

En ik weet het ook niet met het filmpje, er staat iets met 2006 12 9, misschien 9 december :? Zo goed is me chinees :P
Pauli
Lid

Bericht door Pauli »

Trailer nogmaals.

http://www.youtube.com/watch?v=s2miabOXFtU

Zag ik daar trouwens onze oude vertrouwe broederband meneer "Buck Compton" niet?
"Even a fool is thought wise when he keeps his mouth shut"
Linda C.
Lid
Contacteer:

Bericht door Linda C. »

Inderdaad, Neil "Compton" Mc Donough speelt mee, je ziet ( en hoort) hem in de trailer op de 11e seconde :wink:
Hang Tough!
Mr Mojo Risin
Lid

Heb ik ook opgemerkt.
Steeds op zoek naar items gerelateerd aan Vilvoorde tijdens beide wereldoorlogen.
Charly1975
Lid

Bericht door Charly1975 »

Zeer interessant project, ben ook erg benieuwd.
We're fools to make war
On our brothers in arms

(Mark Knopfler/Dire Straits - Brothers in Arms)
Miichel
Lid

Bericht door Miichel »

DreamWorks Pictures heeft de nieuwe trailer van Clint Eastwoods Flags Of Our Fathers gelanceerd, en die is te zien via de site Military.com. De film, over de slag bij Iwo Jima, werd geschreven door Paul Haggis (Crash) en verschijnt 30 november in de Nederlandse bioscopen. Letters from Iwo Jima, die dezelfde gebeurtenis beschrijft vanuit Japans perspectief, staat ingeroosterd voor 15 februari.

http://www.military.com/
Mr Mojo Risin
Lid

Mooie trailer, kijk er naar uit.
Cas
Lid

Bericht door Cas »

Moet dit dan gezien worden als de opvolger van Band of Brothers ?
Adoptant van:
T/5 Raymond Leon Miller 327th Glider Infantry Regiment 101st Airborn Division
Sgt Kurt Franzman 28th Inf. Reg 8th Infantry Division
John S. Williams 120th Inf. Reg 30th Infantry Division
Harrold Rogers 119th Inf. Reg 30th Infantry Division
asjemenou
Moderator & Beste Avatar 2009
Gegeven: 59 keer
Ontvangen: 103 keer

Bioscoopfilm

Bericht door asjemenou »

Ziet er weer veelbelovend uit. Hopelijk wordt de film niet alleen vanuit een Amerikaans oogpunt bekeken.
Charly1975
Lid

Re: Bioscoopfilm

Bericht door Charly1975 »

asjemenou schreef:Ziet er weer veelbelovend uit. Hopelijk wordt de film niet alleen vanuit een Amerikaans oogpunt bekeken.
Je volgt dit topic heel goed zo te lezen :wink:
We're fools to make war
On our brothers in arms

(Mark Knopfler/Dire Straits - Brothers in Arms)
asjemenou
Gegeven: 59 keer
Ontvangen: 103 keer

Amerikaanse film

Bericht door asjemenou »

Charly1975 schreef:
asjemenou schreef:Ziet er weer veelbelovend uit. Hopelijk wordt de film niet alleen vanuit een Amerikaans oogpunt bekeken.
Je volgt dit topic heel goed zo te lezen :wink:
Dat er ook naar de Japanse kant is bekeken dat heb ik wel gelezen maar tot in hoeverre is dat? Dat de film spectaculair zal zijn dat geloof ik ook graag. De moraal in dit soort Amerikaanse oorlogsfilms is toch weer "America did the job". Dit hebben ze ook wel gedaan en dank zij hen is de oorlog ook gelukkig gewonnen maar het gaat weer over een Amerikaanse overwinning. Uiteraard zijn het toch Amerikaanse filmproductie's en heeft de Amerikaanse vizie op het verhaal toch weer de overhand.
Sorry voor mijn wat negatieve uitlatingen over deze film maar ik vind dat veel grote Amerikaanse oorlogsfilms vooral de kant van de Amerikanen laat zien.
Vanwege mijn interesse voor de Russische militaria kom ik nogal eens met mensen uit Rusland of uit voormalige Sovjet staten in aanraking. Veel van deze mensen keuren een film zoals "Enemy at the gates" dan ook af. Deze film zou teveel vanuit een Amerikaans standpunt zijn bekeken. Leuk dat je 500 mensen in een Russisch uniform kan steken maar geef ze ook de karaktereigenschappen van Russen.
Met een film zoals "Pearl Harbor" ook. Leuke film met mooie opnamen en effecten maar geschiedkundig schort er nogal wat aan de film.
Maar goed we wachten de nieuwe Hollywood film wel af.
Plaats reactie