The last drop

Films, series en documentaires over WOII
YPPY
Lid
Contacteer:

Bericht door YPPY »

Niet echt een aanrader dus, al zal een verkeerde helm me toch niet opvallen.

Monco, wil je in het vervolg hoofdletters gebruiken aan heb begin van je zinnen? Dat staat wat verzorgder. :)
Voor lieve berichtjes, schattige dieren of wat anders leuks kun je altijd mailen.

*Weer alleen*
Jurrie
Moderator
Moderator

Bericht door Jurrie »

Ik heb de DVD van mn zusje gehad (had ze gekocht bij 2de DVD voor de helft bij de FRS).

Laat ik het zo zeggen: voor 3 euro is het wel een aardige film voor op de zondagmiddag. Maar geen cent meer uitgeven, in principe is het een baggerfilm.

BTW, @Jim:

Die computeranimaties zijn ERG slecht. Nog slechter dan soms in games bij voor/tussenstukjes enzo. Echt dra-ma-tisch.

Greetz,

Jurrie
Forrest Guth 506th P.I.R
Lid

Bericht door Forrest Guth 506th P.I.R »

Heb hem net gezien, is geen zak aan man! en Indd klopt van geen kant. wat wilje als een Colonel van de 101st een brug in neemt die er nooit geweest is en ook nog eens soldaten van de 82nd bij zich heeft :?
we jump together we, we all come home together!

het gaat er niet om te sterven uit de naam van je land... het gaat er om je vijand te laten uit naam van het zijne.
Haplo
Lid
Ontvangen: 1 keer

Bericht door Haplo »

Forrest Guth 506th P.I.R schreef:Heb hem net gezien, is geen zak aan man! en Indd klopt van geen kant. wat wilje als een Colonel van de 101st een brug in neemt die er nooit geweest is en ook nog eens soldaten van de 82nd bij zich heeft :?
Wat is daar zo vreemd aan?
Ze landen echt niet naast elkaar.
Men kan verspreid raken en bij de verkeerde groep terecht komen.
In normandie was dit ook wel het geval.
Mvg/Best regards, Sipke
wessel
Lid

Bericht door wessel »

Ik kraak deze fim niet af. Teneerste vind ik het wel origineel
.De filmmakers creeren hier duidelijk een fictief verhaal in de sfeer van de tweede wereldoorlog. Deze film is duidelijk low budget en daarom kan men ook niet altijd de middelen hebben om aan de perfecte uniformen te geraken en dergelijke. Het is een low budget ,maar de film is toch goed in elkaar gestoken. De beelden zijn mooi, de voice overs zijn ook goed gelukt (hiermee bedoel ik dus ook de geweerschoten,bominslagen enzo) en de acteerprestaties vallen ook heel goed mee.Ik heb wel niet zo goed gelet op asfouten en continuiteitsfouten.
Het was ook de bedoeling van de filmmakers om een verhaal te creeren dat op de rand lag van fictie en non-fictie.Dat is nog redelijk goed gelukt vind ik. De computer animaties zijn idd zwak,maar je kan niet alles hebben. Een film hoeft geen spectaculaire effects te hebben om goed te zijn.
Er zijn nog andere goede low budget wo2 films zoals 'Saints & Soldier' en 'When trumpets Fade' ,die ook de moeite waard zijn. In saints en soldiers zijn de uniformen wel grotendeels in orde(echt iets voor jullie dus).
Ik vind het niet juist dat men films afkraakt onwille van uniformen die niet juist zijn en special effects die op niets trekken.Niemand van jullie kan het beter.
Roel
Lid
Contacteer:

Bericht door Roel »

Ik heb de film onlangs kado gekregen. Los van de historische en/of militaire onjuistheden vind ik het, zoals door vorige bezoekers reeds eerder gezegd, een slechte film. De gepresenteerde verhaallijn is zeer chaotisch; van de hak op de tak. De film mist daarbij een opbouw en komt daardoor fragmentarisch over.

Het feit dat de kwaliteit van de beelden en voice-overs goed tot redelijk zijn, verandert daar niets aan. Bij een film moet allereerst het verhaal goed zijn, en dan niet alleen de rode lijn, maar ook de gehele opbouw in de film.

Het argument dat ikzelf zo'n film niet kan maken en daardoor geen recht heb om te spreken, schuif ik opzij: als men iets gaat maken voor het publiek, dan is het publiek ook degene die mag oordelen. Bovendien mag je verwachten dat iemand een bepaald niveau heeft in datgene wat hij doet. Ik kan niet timmeren, maar als ik een stoel koop van een meubelmaker en ik zak daar door heen, kan ik met recht zeggen dat het geen goede stoel is.

Over die 101st AB officier met 82nd AB soldaten wil ik toch nog iets zeggen: ik ken voorzover geen situatie in Market Garden waarbij dit voorgekomen is. En natuurlijk kun je zeggen dat het in theorie wel kan, omdat ze ook bij elkaar terecht kunnen komen, zoals in Normandië. Echter, als men toch niet de pretentie heeft een historisch correcte weerspiegeling te maken van de geschiedenis, houdt het dan logisch. Zoals het nu weergegeven is, is het alleen maar verwarrend (en roept het ook bij degene die wel op details letten, alleen maar vragen op).
Erik S.
Lid

Bericht door Erik S. »

Is niemand opgevallen hoe "amerikaans" die officier was toen ze de duitsers aanvielen? LOL die colt slaat 3 keer nergens op.

De film heeft ook bij de britse emblemen voor para's maar 1 kant aangeschaft.. Je ziet aan een arm de pegasus naar voren en aan de andere kant naar achteren.

In ieder geval dus een goedkope produktie.

Er zat wel 1 goeie grap in overigens. Je ziet de dame in de soep p*ss*n. Waarna de duitser het opeet :lol:
Master of Puppets - Custom Mannequins
https://www.facebook.com/FJM44" onclick="window.open(this.href);return false;
wessel
Lid

Bericht door wessel »

ieder zijn mening ..
Grindustry
Lid

Bericht door Grindustry »

Low budget WO2 films als When Trumpets Fade en Saint & soldiers vind ik wel oke (maar volgens mij waren er geen 101st lui betrokken bij Malmedy Massacre) maar de The Last Drop moet je vanuit een historisch punt echt niet kijken. Het is gewoon een avondvuller...
Shifty
Lid
Contacteer:

Bericht door Shifty »

Grindustry schreef:(maar volgens mij waren er geen 101st lui betrokken bij Malmedy Massacre)
Saints and Soldiers is eerst van al geen Low Budget productie. Qua materiaal zijn alle acteurs in figuranten helemaal in orde. Dat is iets wat je bij Low Budget films zelden of nooit ziet.

Over de aanwezigheid van de 101st AB troops : goed luisteren en dan weet je van waar die plots komen.
Grindustry
Lid

Bericht door Grindustry »

TV films dan en Low budget betekent niet altijd "slechte film". Het waren trouwens 125 G.I's van de B Battery van de 285ste Artilleriemeetalfdeling bij Malmedy en de 101st waren op dat bewuste moment nog niet vrijgegeven door Eisenhouwer en ze waren nou ook niet bepaald in de buurt..
teknozin
Lid
Contacteer:

Re: The last drop

Bericht door teknozin »

En als ik jullie allemaal nou eens ging vertellen dat deze film bewust zo gemaakt is en
dat je hem eigenlijk gewoon met een knipoog moet bekijken...
Afbeelding
Dan is hij ineens best wel grappig, niet?
You can give your heart to Jesus, but your ass belongs to the Core...
2e Morcie Korps Mariniers IFOR1 Bosnia and Herzegovina (1996)
A Wise man does not fear, A Man afraid does not think...
112 (NL/BUL) Pagncie SFOR4 Bosnia and Herzegovina (1998)
panzer lehr
Lid

Bericht door panzer lehr »

Man je opent een topic van 4 jaar oud.
Jan Klaassen
Lid

Bericht door Jan Klaassen »

Hallo :O Grijs x)
Niemand hat die Absicht, eine Mauer zu errichten! - 1961
teknozin
Lid
Contacteer:

Bericht door teknozin »

panzer lehr schreef:Man je opent een topic van 4 jaar oud.
Nou en?
You can give your heart to Jesus, but your ass belongs to the Core...
2e Morcie Korps Mariniers IFOR1 Bosnia and Herzegovina (1996)
A Wise man does not fear, A Man afraid does not think...
112 (NL/BUL) Pagncie SFOR4 Bosnia and Herzegovina (1998)
Plaats reactie