Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Een tijdje terug heb ik een kort filmpje gemaakt over de tweede wereldoorlog.
Het gaat vooral over Hitler, de vorming van nazi Duitsland en het geweld wat daarop volgde. Hoe enkele leiders een gehele bevolking gereed maakt voor het voeren van oorlog.
Misschien vind iemand het wel interessant
Ik heb het filmpje op youtube gezet:
Interessant filmpje. Erg goed gedaan, met name ook de muziekkeuze. Alle beelden hebben betrekking op Duitsland.maar is die atoombom op het einde dan niet wat misplaatst?
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route" The Lorraine offensive 1944
Harro schreef:Alle beelden hebben betrekking op Duitsland.maar is die atoombom op het einde dan niet wat misplaatst?
Je hebt gelijk. Over het einde heb ik wel even moeten nadenken omdat ik mij inderdaad vooral geconcentreerd had op Duitsland en Europa.
Er zijn enkele gevechtsscenes uit de stille oceaan maar deze zijn ook nog eens moeilijk herkenbaar.
Het probleem was eigenlijk dat het onmogelijk was om alles te betrekken in 2 en een halve minuut
Maar uiteindelijk toch gekozen voor de atoombom omdat deze wel als duidelijk en verwoestende einde van de Tweede Wereldoorlog gezien wordt.
Knap gedaan, mijn complimenten. De muziekkeuze is inderdaad vrijwel perfect. Mischien had je op het laatst een stukje kunnen laten zien van de Russen die de vlag plaatsen op de Reichstag, en dan helemaal op het einde het bekende fragment waar een ronde swastika vaandel op de grond word gegooid vanaf een gebouw.