filmtitel gezocht

Films, series en documentaires over WOII
Mr Mojo Risin
Lid
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 8 keer

Bericht door Mr Mojo Risin »

johan willaert schreef:
Justin schreef:die schijtbroek heet Upham... :roll:
Als het goed is ligt er ook nog zo'n andere Amerikaan te creperen met een kogel door z'n nek...
Justin schreef:Misschien bedoelt 'ie daar die schijtbeer Upham mee die munitie komt brengen??
Voel je jezelf nu stoer? Ik ben onder de indruk.... Twee maal het woord schijt in een samenstelling en zelfs zonder fouten....

Heb je wel al eens nagedacht wat de filmmaker met het personage 'Upham' naar voor wou brengen? Of denk je dat daar geen boodschap achter zat? Dat is waarschijnlijk te simpel voor een vechtmachine als jij.... 8)
Ik lees hier ergens dat je Officier bij Defensie wil worden.....Ik geloof dat ze nu al spijt hebben dat je er in Srebrenica niet bij was.... Jij had die Mladic het daar wel even uitgelegd....

Kleuter :roll:
Helemaal mee een Johan. En Justin, jij kan misschien ook zo reageren als de kogels beginnen te fluiten om je oren, ik misschien ook. Ik vind dat dit van niet al te veel respect getuigd.
Steeds op zoek naar items gerelateerd aan Vilvoorde tijdens beide wereldoorlogen.
Tevens gezocht: een losse schede voor de Belgische Mod. 16 bajonet.
Justin
Lid

Bericht door Justin »

johan willaert schreef:
Justin schreef:die schijtbroek heet Upham... :roll:
Als het goed is ligt er ook nog zo'n andere Amerikaan te creperen met een kogel door z'n nek...
Justin schreef:Misschien bedoelt 'ie daar die schijtbeer Upham mee die munitie komt brengen??
Voel je jezelf nu stoer? Ik ben onder de indruk.... Twee maal het woord schijt in een samenstelling en zelfs zonder fouten....

Heb je wel al eens nagedacht wat de filmmaker met het personage 'Upham' naar voor wou brengen? Of denk je dat daar geen boodschap achter zat? Dat is waarschijnlijk te simpel voor een vechtmachine als jij.... 8)
Ik lees hier ergens dat je Officier bij Defensie wil worden.....Ik geloof dat ze nu al spijt hebben dat je er in Srebrenica niet bij was.... Jij had die Mladic het daar wel even uitgelegd....

Kleuter :roll:
Dat is een film... nagespeeld.. en Malarkey heeft idd gelijk met wat ik bedoelde.... :roll: Ik heb echt wel respect voor die mannen hoor, laat me daar even duidelijk over zijn, (@ Paratrooper), maar toch zie ik een film heel anders...

En wat heeft dat van dat Srebrenica er nou mee te maken??
Meer dan 330 jaar,
Staat hij al met zijn leven klaar
Van poolcirkel, tot evenaar
De marinier, de marinier…
Omhoog omlaag, door berg en dal
Het interesseert hem echt geen bal
Hij vecht op zee en aan de wal
De marinier, de marinier
sobel
Lid

Bericht door sobel »

Je noemt iemand een ''schijtbroek'', in de film word een soldaat weerspiegeld zoals deze er zat waren in de oorlog (de door jou zogenaamde ''schijtbroeken'').. ik vind het niet het juiste woord daarvoor..
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
Justin
Lid

Bericht door Justin »

sobel schreef:Je noemt iemand een ''schijtbroek'', in de film word een soldaat weerspiegeld zoals deze er zat waren in de oorlog (de door jou zogenaamde ''schijtbroeken'').. ik vind het niet het juiste woord daarvoor..
Ik weet niet (en zal waarschijnlijk ook nooit weten) of dat ook zo was, maar ik zie dit toch gewoon als een film. Er zullen wel dingen veranderd zijn (bijv. de karaktereigenschappen van de personen), zodat het misschien interessanter wordt om te kijken (of meer aandacht trekt ofzo), daarom zie ik dit gewoon als een personage in een film, niet er aan denkend dat diezelfde persoon vroeger misschien ook zo geweest is...
Meer dan 330 jaar,
De marinier, de marinier
sobel
Lid

Bericht door sobel »

Maar je kijkt toch de film (lijkt mij logisch) om te kijken hoe het ongeveer is geweest? of kijk je met de gedachte dat het een verzonnen verhaal is..
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
Justin
Lid

Bericht door Justin »

sobel schreef:Maar je kijkt toch de film (lijkt mij logisch) om te kijken hoe het ongeveer is geweest? of kijk je met de gedachte dat het een verzonnen verhaal is..
Nee, ik kijk een film om me te amuseren.. en (meestal) is het met een film zo, dat het nog wat geromantiseerd is. (ofzoiets, in ieder geval aangepast, om de kijker meer te amuseren). Ik kijk een documentaire om te kijken hoe het geweest is...
Meer dan 330 jaar,
De marinier, de marinier
sobel
Lid

Bericht door sobel »

A, oke, maar dan nog, je weet duidelijk dat de film op waarheden is gebaseerd... en oke dat het is geromantiseerd.. maar wil dat zeggen dat een bange soldaat direct een schijtbroek is...?
Justin
Lid

Bericht door Justin »

sobel schreef:A, oke, maar dan nog, je weet duidelijk dat de film op waarheden is gebaseerd... en oke dat het is geromantiseerd.. maar wil dat zeggen dat een bange soldaat direct een schijtbroek is...?
Ik denk (denk!!) dat 'ie eigenlijk nooit zo bang is geweest, maar dat is maar een domme gok (kan ook gewoon echt zo geweest zijn), en daar heb ik dus niet aan gedacht toen ik dat postte.. Sorry daarvoor.. maar toch blijf ik erbij dat ik het als een film zie (met het idee dat de personages anders zijn als ze in het echt geweest zijn)
Meer dan 330 jaar,
De marinier, de marinier
sobel
Lid

Bericht door sobel »

Ik snap het, maar het hoeft niet persé exact die persoon zijn, die persoon in die film laat alleen zien hoe Sommige Soldaten zich tijdens wo2 voelden, het is dus waarschijnlijk symbolisch voor de emoties van andere soldaten, maargoed, het is kinderbedtijd en ik ga maar slapen :)
leieboordbewoner
Lid
Contacteer:

Bericht door leieboordbewoner »

Ik ben geen psycholoog of dokter, maar de situatie die de fictieve persoon speelt in SPR noemt met shellshock. Veel voorkomend bij soldaten die lang aan de frontlinie zaten. Shellshock werd vaak vergeleken met oorlogmoeheid. Een bron vind ik er niet direct van.
Meer hierover vind je hier
De tekst is wel in het Engels.
For King & Country
Plaats reactie