Filmfouten

Films, series en documentaires over WOII
Charly1975
Lid

Bericht door Charly1975 »

sobel schreef:tja, wat is dan het nut van dit gehele topic..
Daarom vroeg ik het me ook af :wink:

Niet om het één of ander maar als je fouten van een andere site gaat halen is het toch niet leuk meer ? Als je een fout ontdekt die nog door geen ander ontdekt is (en die dus nog niet op een andere site staat vermeld) dan ben ik het er mee eens dat je het hier plaatst maar anders is het maar een slap topic.
We're fools to make war
On our brothers in arms

(Mark Knopfler/Dire Straits - Brothers in Arms)
HMS Renown
Lid

Bericht door HMS Renown »

Mike.H schreef:Hmm Battle of Britain heb je een moderne bel terwijl je die toen nog niet had en je ziet soms wel 2x hetzelfde toestel neerstortten..
Pf als ik op een deurbel moet letten en op al die andere details geniet ik zelfs al niet meer van de film omdat ik bezig ben met al die details te bestuderen. :?
Shifty
Lid
Contacteer:

Bericht door Shifty »

HMS Renown schreef:
Mike.H schreef:Hmm Battle of Britain heb je een moderne bel terwijl je die toen nog niet had en je ziet soms wel 2x hetzelfde toestel neerstortten..
Pf als ik op een deurbel moet letten en op al die andere details geniet ik zelfs al niet meer van de film omdat ik bezig ben met al die details te bestuderen. :?
Het is gewoon omdat je de film al x-aantal keren bekeken hebt dat je op de details gaat letten..
HMS Renown
Lid

Bericht door HMS Renown »

Om eerlijk te zijn ik heb the Battle of Britain veel gezien maar het is de eerste keer dat ik iets lees over een deurbel.
racefiets
Lid
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 37 keer

Bericht door racefiets »

Ach zo kan je ook beginnen over de vele M1 carbines in de films. Bayonet beugels aan het geweer, 30 schots magazijnen, snelladers. Allemaal zaken die pas ingevoerd werden toen de gevechtshandelingen in europa voorbij waren.
Goof
Lid

Operation Amsterdam

Bericht door Goof »

In de film "Operation Amsterdam" uit 1958 wordt een draaiorgel gebruikt om met muziek het geluid van de explosie te maskeren bij een bankoverval door de BS. In sommige scènes is te zien dat er maar één rij pijpen in het verder lege orgel staat. En als de orgeldraaier tenslotte door de Duitsers wordt neergeschoten loopt de muziek af alsof een grammofoon wordt afgezet: de muziek wordt lager en lager... zo gaat dat niet bij een draaiorgel. En het draaiwiel blijft nog een tijdje doordraaien. Geen wonder, want er zat niets aan vast...
Wie uit de geschiedenis niets leert moet dulden dat deze zich steeds herhaalt.
Shifty
Lid
Contacteer:

Re: Operation Amsterdam

Bericht door Shifty »

Goof schreef:In de film "Operation Amsterdam" uit 1958 wordt een draaiorgel gebruikt om met muziek het geluid van de explosie te maskeren bij een bankoverval door de BS. In sommige scènes is te zien dat er maar één rij pijpen in het verder lege orgel staat. En als de orgeldraaier tenslotte door de Duitsers wordt neergeschoten loopt de muziek af alsof een grammofoon wordt afgezet: de muziek wordt lager en lager... zo gaat dat niet bij een draaiorgel. En het draaiwiel blijft nog een tijdje doordraaien. Geen wonder, want er zat niets aan vast...
Is die film voor de rest any good ??
Goof
Lid

Bericht door Goof »

Nah, hij is goed aan te zien, maar ik zou hem toch als B-film willen typeren. De film is gebaseerd op het boek Adventure in Diamonds van de Brit David Walker. Aardig is dat hij op locatie in Amsterdam is gedraaid. De Nederlandse sfeer wordt verder versterkt door hat in beeld en geluid komen van een paar draaiorgels.
Hij is op DVD verkrijgbaar: MGM Home entertainment nr. 1004527.
Wie uit de geschiedenis niets leert moet dulden dat deze zich steeds herhaalt.
Cas
Lid

Bericht door Cas »

Bij de meeste Hollywood producties van vroeger valt het op dat de Duitse soldaten bij voorkeur allemaal vloeiend Engels praten als ze onder elkaar zijn.....
Adoptant van:
T/5 Raymond Leon Miller 327th Glider Infantry Regiment 101st Airborn Division
Sgt Kurt Franzman 28th Inf. Reg 8th Infantry Division
John S. Williams 120th Inf. Reg 30th Infantry Division
Harrold Rogers 119th Inf. Reg 30th Infantry Division
Bart V
Lid

Bericht door Bart V »

Battle of the Bulge wel een film met veel fouten:

Zo zijn de Tigers en Panthers tanks Pattons
In de bunker zijn geen overdrukventielen en zijn ze vuureke stook aan he doen in een dichte bunker.

Der Untergang

De overdrukventielen staan omgekeerd.
“Sweat saves blood, blood saves lives, and brains saves both.” ~ Erwin Rommel
Robert-Jan
Lid
Lid
Contacteer:

Bericht door Robert-Jan »

malarkey schreef:Bij The Longest Day.
Op als de Amerikaanse para`s zijn geland en zon para een keer klikt met zijn ckricket en dan lijkt het net of er een terug klikt maar dat blijkt een Duitser te zijn.
Maar als de Duitser schiet met zijn geweer Kar98k, dan hoor je 2 schoten en niet een.
Longest day is 1 nepfilm.
Wel leuk, dat wel.

Kan zijn dat er 2 Duitsers staan, en dat er maar 1 in beeld kwam.
Want wat doet een Duitser daar in zijn 1tje? minimaal 2 man.

En heb je ooit een K98 gegrendeld? ik wel.. Dat geluid lijkt er niet op man.
Zelfs een dove para kon dat verschil horen.
-What if the hunter becomes the hunted?-
check out my collection: http://www.our-ww2-collection.tk
Wouter
Lid

Bericht door Wouter »

Gister toevallig 1 opgemerkt in Colditz, als de Nederlander (Tony van de Bergh?) als Duitse officier verkleed, en Rose en Willis erachter als soldaat, worden zij staande gehouden door een achterdochtige Duitser. De Nederlander gaat rennen en word beschoten. Je ziet duidelijk de kogel zijn pet ingaan, volgende keer als hij in beeld komt, grijpt hij naa r zijn arm...
Deas Gu Cath
Sjoerd
Lid

Bericht door Sjoerd »

Weliswaar een ouder topic, maar ik denk toch dat het beter tot zijn recht komt in #Films en Televisie, daarom verplaatst.
Laatst gewijzigd door Sjoerd op 31 mei 2007, 19:03, 1 keer totaal gewijzigd.
'The past is a source of knowledge, and the future is a source of hope. Love of the past implies faith in the future. '
Stephen E. Ambrose
Robert-Jan
Lid
Lid
Contacteer:

Bericht door Robert-Jan »

Wouter schreef:Gister toevallig 1 opgemerkt in Colditz, als de Nederlander (Tony van de Bergh?) als Duitse officier verkleed, en Rose en Willis erachter als soldaat, worden zij staande gehouden door een achterdochtige Duitser. De Nederlander gaat rennen en word beschoten. Je ziet duidelijk de kogel zijn pet ingaan, volgende keer als hij in beeld komt, grijpt hij naa r zijn arm...
Ik heb de serie ook, ik zal is kijken.
-What if the hunter becomes the hunted?-
check out my collection: http://www.our-ww2-collection.tk
viny
Lid

Bericht door viny »

Robert-Jan schreef:
malarkey schreef:Bij The Longest Day.
Op als de Amerikaanse para`s zijn geland en zon para een keer klikt met zijn ckricket en dan lijkt het net of er een terug klikt maar dat blijkt een Duitser te zijn.
Maar als de Duitser schiet met zijn geweer Kar98k, dan hoor je 2 schoten en niet een.
Longest day is 1 nepfilm.
Wel leuk, dat wel.

Kan zijn dat er 2 Duitsers staan, en dat er maar 1 in beeld kwam.
Want wat doet een Duitser daar in zijn 1tje? minimaal 2 man.

En heb je ooit een K98 gegrendeld? ik wel.. Dat geluid lijkt er niet op man.
Zelfs een dove para kon dat verschil horen.
Is mij ook op gevallen, hij grendelt zijn wapen meteen nadat ie geschoten heeft en dan nog een keer als de para al licht, jammer voor dat ene patroon 8)
'War is delightful for those who have not experienced it'
Plaats reactie