Dat lijkt mij het meest logisch inderdaad ..Robert-Jan schreef: @nuenen.
Als je 1 foutje maakt op 15 uur film dan vind ik dat je het erg goed gedaan hebt.
En, het hoeft geen fout te zijn van de regiseur.
Want iedereen denkt dat Webster afgestudeerd is, maar in werkelijkheid zit hij er nog maar net op.
Hierdoor maakte hij dus de fout door te zeggen dat hij daar geboren was.
Kan zo bedoelt zijn, ik denk ook eerder dat dat zo is.
Filmfouten
- Shifty
- Lid
- Contacteer:
- asjemenou
- Moderator & Beste Avatar 2009
- Gegeven: 59 keer
- Ontvangen: 104 keer
Taalfout
Misschien een beetje flauw van mij maar is "wouden" een Vlaams woord? Waarschijnlijk bedoel je het woord "wilden" .Bart V schreef:Zover ik weet, wouden de schepen de stranden beschieten, kraters maken zodat de troepen er in konden schuilen, maar alle bommen zijn in zee of te ver inlands gevlogen zijn (Omaha Beach). -Mortieren maken zo'n krater niet-.
- jeroen wo2
- Beste Signature 2008
Ik heb hem net gekeken en hij zegt het dus wel..Robert-Jan schreef:Zegt hij niet, Kom maar?jeroen wo2 schreef:Bij Band of Brothers in een deel in Nederland zie je een jochie een schuilkelder uitkomen en zijn vader zegt : Ja het is goed, kom binnen.(Terwijl het buiten is)
Zoiets meende ik..
maar ik kijk hem zo is.
Never Back Down
- Bart V
- Lid
Re: Taalfout
Je spreekt het toch zo uit "Wouden" ,maar zou niet weten hoe te schrijven, zoiets als houden zeker ,niet.asjemenou schreef:Misschien een beetje flauw van mij maar is "wouden" een Vlaams woord? Waarschijnlijk bedoel je het woord "wilden" .Bart V schreef:Zover ik weet, wouden de schepen de stranden beschieten, kraters maken zodat de troepen er in konden schuilen, maar alle bommen zijn in zee of te ver inlands gevlogen zijn (Omaha Beach). -Mortieren maken zo'n krater niet-.
“Sweat saves blood, blood saves lives, and brains saves both.” ~ Erwin Rommel
- Shifty
- Lid
- Contacteer:
Kinderen van 3 jaar zeggen inderdaad wouden. In het Algemeen Nederlands is het gewoon wilden.Bart V schreef:Je spreekt het toch zo uit "Wouden" ,maar zou niet weten hoe te schrijven, zoiets als houden zeker ,niet.asjemenou schreef:Misschien een beetje flauw van mij maar is "wouden" een Vlaams woord? Waarschijnlijk bedoel je het woord "wilden" .Bart V schreef:Zover ik weet, wouden de schepen de stranden beschieten, kraters maken zodat de troepen er in konden schuilen, maar alle bommen zijn in zee of te ver inlands gevlogen zijn (Omaha Beach). -Mortieren maken zo'n krater niet-.
- Von Pratt
- Lid
- Contacteer:
In vele Vlaamse dialecten zegt men vaak wouden, wat dus gewoon wilden betekent... een juiste schrijftaal is dit dan ook helemaal niet...Shifty schreef:Kinderen van 3 jaar zeggen inderdaad wouden. In het Algemeen Nederlands is het gewoon wilden.Bart V schreef:Je spreekt het toch zo uit "Wouden" ,maar zou niet weten hoe te schrijven, zoiets als houden zeker ,niet.asjemenou schreef: Misschien een beetje flauw van mij maar is "wouden" een Vlaams woord? Waarschijnlijk bedoel je het woord "wilden" .
moar da kan vor sommige onder ons na tog gen problem zijn om te verstan é...
PS: En nu maar weer gewoon on-topic zeker...?!
"War means tears to thousands of mothers eyes when their sons go to fight and lose their lives"
Voorheen bekend als "Brigadeführer Von Pratt" op dit forum.
- Von Pratt
- Lid
- Contacteer:
Wat misschien niet direct een echte fout is, maar wat me wel opviel is dat er in 'Der Untergang' soms weinig bloed te zien is...
Je hebt de twee Duitse kindsoldaten die gezamelijk zelfmoord plegen, en één van hun schiet zichzelf door het hoofd. Je ziet hem neervallen, maar geen bloed te bespeuren. Hetzelfde bij de dood van Hermann Fegelein (Thomas Kretschmann). Hij wordt doorzeefd met kogels, maar weer weinig of niets bloed te zien...
Dit alles dan zwaar in tegenstelling met de Duitse officier, die geen uitweg meer ziet, en zichzelf in de vluchtelingenbunker (spectaculair) door het hoofd schiet...
Geen echte filmfout dus, maar mij viel het wel sterk op...
PS: In oudere oorlogsfilms zie je daarentegen dan weer bijna nooit bloed of kogelgaten...
Je hebt de twee Duitse kindsoldaten die gezamelijk zelfmoord plegen, en één van hun schiet zichzelf door het hoofd. Je ziet hem neervallen, maar geen bloed te bespeuren. Hetzelfde bij de dood van Hermann Fegelein (Thomas Kretschmann). Hij wordt doorzeefd met kogels, maar weer weinig of niets bloed te zien...
Dit alles dan zwaar in tegenstelling met de Duitse officier, die geen uitweg meer ziet, en zichzelf in de vluchtelingenbunker (spectaculair) door het hoofd schiet...
PS: In oudere oorlogsfilms zie je daarentegen dan weer bijna nooit bloed of kogelgaten...
"War means tears to thousands of mothers eyes when their sons go to fight and lose their lives"
- Bart V
- Lid
In de film is dat me ook opgevallenBrigadeführer Von Pratt schreef:Wat misschien niet direct een echte fout is, maar wat me wel opviel is dat er in 'Der Untergang' soms weinig bloed te zien is...
@Shifty
Ik heb echt genoeg met je commentaar weet je dat!
“Sweat saves blood, blood saves lives, and brains saves both.” ~ Erwin Rommel
- Von Pratt
- Lid
- Contacteer:
Wat bloed betreft...
Ik herinner mij dat er tijdens een luchtgevecht in 'Battle of Britain' een piloot in het gezicht wordt geraakt....
Het vreemde is wel dat het bloed niet uit zijn gezicht spuit, maar dat je een straal (film)bloed in zijn gezicht ziet spuiten...
Ik herinner mij dat er tijdens een luchtgevecht in 'Battle of Britain' een piloot in het gezicht wordt geraakt....
Het vreemde is wel dat het bloed niet uit zijn gezicht spuit, maar dat je een straal (film)bloed in zijn gezicht ziet spuiten...
- Sjoerd
- Lid
@ Shifty en Bart V. :
'Wouden' is inderdaad niet correct, maar het is geen halsmisdrijf als je het wel gebruikt. Daarom houden we er nu over op en gaan we terug on topic.
'Wouden' is inderdaad niet correct, maar het is geen halsmisdrijf als je het wel gebruikt. Daarom houden we er nu over op en gaan we terug on topic.
'The past is a source of knowledge, and the future is a source of hope. Love of the past implies faith in the future. '
Stephen E. Ambrose
Stephen E. Ambrose
- gvdbor
- Lid
- Contacteer:
Wat betreft bloed uit het hoofd is het erg verschillend waar iemand getroffen wordt.Brigadeführer Von Pratt schreef:Wat bloed betreft...
Normaliter hoef je bij de inslag nauwelijks bloed te verwachten, dat is doorgaans een gaatje niet groter dan het kaliber van de patroon.
Is het wapen erg dicht bij het hoofd afgevuurd dan zal weel van de gasdruk ook in het hoofd verdwijnen en daarmee het hoofd als het ware "opblazen" en dan is er sprake van een enorme puinhoop.
Is er een nette uitschot dan heb je niet gelijk een spuitende wond maar stroomt het bloed er "gewoon" uit, ook afhankelijk van de houding. Omdat het hart al vrijwel direct ophoudt met pompen kan er nog heel veel bloed in het lichaam achterblijven als iemand in zittende houding dit gebeurt, terwijl als iemand ligt er veel meer bloed te zien zal zijn.
- Von Pratt
- Lid
- Contacteer:
Yep, en dat is juist hetgene wat er op een ogenblik gebeurt in 'Battle of Britain'...Rednas schreef:Maar ik denk dat het praktisch onmogelijk is dat het bloed naar je toe wordt gespoten ipv dat het uit jou spuit
- gvdbor
- Lid
- Contacteer: