Filmfouten

Films, series en documentaires over WOII
Plaats reactie
Brian
Lid

Bericht door Brian »

Shifty schreef:
Brian schreef:
Shifty schreef: Kan je daar een snap van maken ? Ben wel benieuwd ... 8)
Ook nog iets zinnigs te melden, shifty?
:? Een snap is een 'screenshot' .. een stilstaand videobeeld.
Sorry dat ik zo reageerde Shifty, ik begreep je even verkeerd en een slechte nachtrust zorgde dat ik niet netjes op je reageerde! Mijn excuses daarvoor, ik zat fout!

Nee ik zal even kijken of ik er een screenshot (snap dus :) ) van kan maken!

Nogmaals, excuses voor mijn misplaatste reactie!

Mvg
"If you can read this, thank a teacher! If you are reading it in English, Thank a Veteran."
Jim
Lid
Ontvangen: 25 keer

Bericht door Jim »

gvdbor schreef:In de eerste scene zien we 1942 aan de italiaanse kust met daarin badderende dames (verpleegsters) in Bikini.

Als ik wikipedia mag geloven werd de bikini voor het eerst geshowd in 1946 en was het een nogal verguisd kledingstuk. Veel te sexy.
Het lijkt me dus sterk dat het in WO2 al gebruikt werd als zou het heel normaal zijn, althans in de betreffende scene keek niemand er van op.
Dat was geen bikini maar 2 delig badpak. Broekje en topje van een bikini is kleiner. Bij een tweedelig badpak is er zeg maar een brede strook stof om de middel verdwenen.
Amerikaans actrice Bunny Waters 1944:
Afbeelding

Een feiten fout uit Saving Private Ryan. als ze bij de Waco glider komen zegt de glider pilot dat op het moment dat hij landde er 22 doden vielen.

In een Waco CG4 glider konden er maar 13 manschappen dus 22 kunnen er niet verongelukt zijn en hij vervoerde een jeep ! Dan kunnen er al geen 13 meer in die glider.
b2-t2
Lid

Bericht door b2-t2 »

Misschien raakte hij mannen die al op de grond stonden? :roll:
Shifty
Lid
Contacteer:

Bericht door Shifty »

b2-t2 schreef:Misschien raakte hij mannen die al op de grond stonden? :roll:
Lijkt me sterk .. Zoiets zie je wel aankomen. 8)
special air service
Lid

Bericht door special air service »

gewonden van een andere glider? :)
Sjoerd
Lid

Bericht door Sjoerd »

Shifty schreef:
Lijkt me sterk .. Zoiets zie je wel aankomen. 8)
Het feit dat je iets ziet aankomen, wil nog niet zeggen dat je ook op tijd weg bent. :wink:
'The past is a source of knowledge, and the future is a source of hope. Love of the past implies faith in the future. '
Stephen E. Ambrose
Jim
Lid
Ontvangen: 25 keer

Bericht door Jim »

Hij verteld hoe hij overbelast is doordat een of andere sukkel de bodem van zijn glider heeft beplaat.
Dan hoe bij de landing 22 doden vallen. Zijn co-piloot onthoofd, de generaal dood, en dan gaan we er maar vanuit dat er een chauffeur, zijn persoonlijke hulp en een bodyguard in de jeep zaten komen we op een realisch getal van 5 doden. 22 - 5 = 17 doden

1 waco glider die 17 verschillende mannen op de grond dodelijk omver walst !? Nogal ongeloofwaardig, zeker als je ziet hoe klein een waco glider is. Dat is de aantal wat ongeveer in 1 ½ waco glider vervoerd zou zijn.
Alleen mogelijk als ze in een rij stonden met de rug naar het toestel en niemand hoort hoe de anderen achter hem plat gewalst worden. Zeer onwaarschijnlijk als je bedenkt dat na landing iedereen direct naar het verzamelpunt rent. Ga er maar gerust vanuit dat ze voor de film een getal van 22 doden hebben genoemd om het dramatischer te laten klinken. Hadden ze tenminste een reden om de uitdrukkingd FUBAR te gebruiken. Vijf doden klinkt gewoon niet spectaculair voor een mislukte landing.
gvdbor
Lid
Contacteer:

Bericht door gvdbor »

Ik denk echter dat je dit niet kunt scharen onder "film"fouten.
Dit zijn meer "script"fouten, waarbij het verhaal dus niet klopt met de realiteit.

Bij filmfouten denk ik meer aan de andere genoemde zaken;
een kaars die brandt en die in het zelfde gesprek 10 minuten later opeens een stuk langer is bijvoorbeeld.
Sam
Lid

Bericht door Sam »

ik heb nog een filmfout uit SPR gevonden:

bij de landing wordt er vanaf 2 verschillende punten gefilmd: op de grond bij het strand en vanaf de bunker met een machinegeweer.
Als er op het strand gefilmd wordt zijn er heel veel opstakels waar soldaten achter kunnen schuilen en zijn er ook veel soldaten te zien, maar als het beeld vanuit de bunker is zie je maar heel weinig soldaten en heel weinig obstakels.
Ajacied8989
Lid
Contacteer:

Bericht door Ajacied8989 »

Sam schreef:ik heb nog een filmfout uit SPR gevonden:

bij de landing wordt er vanaf 2 verschillende punten gefilmd: op de grond bij het strand en vanaf de bunker met een machinegeweer.
Als er op het strand gefilmd wordt zijn er heel veel opstakels waar soldaten achter kunnen schuilen en zijn er ook veel soldaten te zien, maar als het beeld vanuit de bunker is zie je maar heel weinig soldaten en heel weinig obstakels.
Dat viel mij ook al. Beetje slordig.
Goddam it, you'll never get the Purple Heart hiding in a foxhole! Follow me! - Captain Henry P. Jim Crowe
b2-t2
Lid

Bericht door b2-t2 »

Jim schreef:
Hij verteld hoe hij overbelast is doordat een of andere sukkel de bodem van zijn glider heeft beplaat.
Dan hoe bij de landing 22 doden vallen. Zijn co-piloot onthoofd, de generaal dood, en dan gaan we er maar vanuit dat er een chauffeur, zijn persoonlijke hulp en een bodyguard in de jeep zaten komen we op een realisch getal van 5 doden. 22 - 5 = 17 doden

1 waco glider die 17 verschillende mannen op de grond dodelijk omver walst !? Nogal ongeloofwaardig, zeker als je ziet hoe klein een waco glider is. Dat is de aantal wat ongeveer in 1 ½ waco glider vervoerd zou zijn.
Alleen mogelijk als ze in een rij stonden met de rug naar het toestel en niemand hoort hoe de anderen achter hem plat gewalst worden. Zeer onwaarschijnlijk als je bedenkt dat na landing iedereen direct naar het verzamelpunt rent. Ga er maar gerust vanuit dat ze voor de film een getal van 22 doden hebben genoemd om het dramatischer te laten klinken. Hadden ze tenminste een reden om de uitdrukkingd FUBAR te gebruiken. Vijf doden klinkt gewoon niet spectaculair voor een mislukte landing.
Mijn opmerking was niet serieus bedoeld.

Denk je echt dat er tijdens de vlucht mensen in de jeep zaten?? Lijkt mij niet zo verstandig..
Stefke
Lid

Bericht door Stefke »

Ajacied8989 schreef:
Sam schreef:ik heb nog een filmfout uit SPR gevonden:

Dat viel mij ook al. Beetje slordig.
Mij ook, nog een fout uit deze scene, houten (drie)hoek versperringen waar vaak landmijnen op zaten staan verkeerd om (punt moet naar strand wijzen, niet naar zee).
sobel
Lid

Bericht door sobel »

Deze moet toch echt naar het strand wijzen, dit is tegen amfibievoertuigen o.a..
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
Stefke
Lid

Bericht door Stefke »

sobel schreef:Deze moet toch echt naar het strand wijzen, dit is tegen amfibievoertuigen o.a..
Volgens mij begrijp je me verkeerd, wat ik bedoel is de balk begint aan de zee zijde in de grond en loopt na het stand toe omhoog. Onder een hoek van +/- 30 graden.
sobel
Lid

Bericht door sobel »

Hebben we het wel over dezelfde? zie deze foto:

Afbeelding
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
Plaats reactie