Filmfouten
- Jumposaurus
- Lid
Bij The Longest Day.
Op als de Amerikaanse para`s zijn geland en zon para een keer klikt met zijn ckricket en dan lijkt het net of er een terug klikt maar dat blijkt een Duitser te zijn.
Maar als de Duitser schiet met zijn geweer Kar98k, dan hoor je 2 schoten en niet een.
Tja is een klassieker, overigens je hoort veel mensen hierover en dat het geluid van het grendelen van een K98 niet op het geluid van een krekel lijkt. Klopt, maar ik denk dat het ook niet het grendelen van het geweer geweest is maar het volgende. Als je een geladen K98 gesichert hebt en het wapen weer entsichert hoor je wel twee duidelijke klikken. Voor de mensen die het niet weten: de sicherung op een K98 is de 'vleugel' die achter op de grendel zit en die je ook gebruikt bij het uit elkaar halen. De twee klikken hoor je omdat je het wapen in twee bewegingen schietgereed maakt eerste beweging omhoog KLIK; tweede beweging doordrukken KLIK. Ik denk dus gewoon dat de Duitser zijn wapen scherpstelde ....maar ja ook ik was er niet bij..
Op als de Amerikaanse para`s zijn geland en zon para een keer klikt met zijn ckricket en dan lijkt het net of er een terug klikt maar dat blijkt een Duitser te zijn.
Maar als de Duitser schiet met zijn geweer Kar98k, dan hoor je 2 schoten en niet een.
Tja is een klassieker, overigens je hoort veel mensen hierover en dat het geluid van het grendelen van een K98 niet op het geluid van een krekel lijkt. Klopt, maar ik denk dat het ook niet het grendelen van het geweer geweest is maar het volgende. Als je een geladen K98 gesichert hebt en het wapen weer entsichert hoor je wel twee duidelijke klikken. Voor de mensen die het niet weten: de sicherung op een K98 is de 'vleugel' die achter op de grendel zit en die je ook gebruikt bij het uit elkaar halen. De twee klikken hoor je omdat je het wapen in twee bewegingen schietgereed maakt eerste beweging omhoog KLIK; tweede beweging doordrukken KLIK. Ik denk dus gewoon dat de Duitser zijn wapen scherpstelde ....maar ja ook ik was er niet bij..
- Dodo
- Lid
Ze zullen de cijfers waarschijnlijk door elkaar gegooid hebben met die van de Horsa glider, daar konder er 24 (of 30 weet het niet zeker) in. Deze gliders werden ook gebruikt op D-Day door de Amerikanen.Jim schreef:Dat was geen bikini maar 2 delig badpak. Broekje en topje van een bikini is kleiner. Bij een tweedelig badpak is er zeg maar een brede strook stof om de middel verdwenen.gvdbor schreef:In de eerste scene zien we 1942 aan de italiaanse kust met daarin badderende dames (verpleegsters) in Bikini.
Als ik wikipedia mag geloven werd de bikini voor het eerst geshowd in 1946 en was het een nogal verguisd kledingstuk. Veel te sexy.
Het lijkt me dus sterk dat het in WO2 al gebruikt werd als zou het heel normaal zijn, althans in de betreffende scene keek niemand er van op.
Amerikaans actrice Bunny Waters 1944:
Een feiten fout uit Saving Private Ryan. als ze bij de Waco glider komen zegt de glider pilot dat op het moment dat hij landde er 22 doden vielen.
In een Waco CG4 glider konden er maar 13 manschappen dus 22 kunnen er niet verongelukt zijn en hij vervoerde een jeep ! Dan kunnen er al geen 13 meer in die glider.
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
The Lorraine offensive 1944
- Mauserwerke
- Lid
Wat de veiligheids pal heb je gelijk maar die gaat niet zo soepel en geleidelijk als men het doet geloven. En het geluid die het klikken produceert is beduidend minder in DB dan het laden van een grendel.Jumposaurus schreef:Bij The Longest Day.
Het is al meer als een jaar geleden dat ik de film heb gezien maar ik meende dat de duitser een MP40 door had geladen en daarbij de spanhevel even vasthield.
- Charly1975
- Lid
Even voor je opgezocht.Dodo schreef:Ze zullen de cijfers waarschijnlijk door elkaar gegooid hebben met die van de Horsa glider, daar konder er 24 (of 30 weet het niet zeker) in. Deze gliders werden ook gebruikt op D-Day door de Amerikanen.
bronThe British Horsa glider was considerably larger than the American Waco CG-4A. It could carry as many as 30 troops and a substantially larger supply load compared to the CG-4A's maximum load of 13 Glider Infantry troops . It also differed from the CG-4A in that it was constructed almost completely of wood. Its tow line harness yoke was attached to both wings, unlike the CG-4A the tow line of which attached to the nose of the aircraft.
We're fools to make war
On our brothers in arms
(Mark Knopfler/Dire Straits - Brothers in Arms)
On our brothers in arms
(Mark Knopfler/Dire Straits - Brothers in Arms)
- gvdbor
- Lid
- Contacteer:
The eagle has landed:
beetje slaapverwekkende film, maar ja, zo was het weer vanmiddag ook.
Het aardige van sommige films is als je eens let op de schaduwen. De schaduw van een paal is dan bijvoorbeeld behoorlijk verschillend dan de schaduw van de hoofdpersoon etc.
In deze film verlaat de hoofdpersoon Michael Caine met een vrouw (naam alweer kwijt) de kerk nadat zij hem info heeft verschaft. Hij blijft voor de kerkdeur staan en zijn schaduw zit dan aan de rechterkant van de deur. Het beeld draait naar de vrouw die net op de fiets stapt en nog wat zegt. Het beeld gaat terug naar Caine waarbij de schaduw opeens een halve meter naar links is verschoven.
beetje slaapverwekkende film, maar ja, zo was het weer vanmiddag ook.
Het aardige van sommige films is als je eens let op de schaduwen. De schaduw van een paal is dan bijvoorbeeld behoorlijk verschillend dan de schaduw van de hoofdpersoon etc.
In deze film verlaat de hoofdpersoon Michael Caine met een vrouw (naam alweer kwijt) de kerk nadat zij hem info heeft verschaft. Hij blijft voor de kerkdeur staan en zijn schaduw zit dan aan de rechterkant van de deur. Het beeld draait naar de vrouw die net op de fiets stapt en nog wat zegt. Het beeld gaat terug naar Caine waarbij de schaduw opeens een halve meter naar links is verschoven.
- Dodo
- Lid
Dankje..Charly1975 schreef:Even voor je opgezocht.Dodo schreef:Ze zullen de cijfers waarschijnlijk door elkaar gegooid hebben met die van de Horsa glider, daar konder er 24 (of 30 weet het niet zeker) in. Deze gliders werden ook gebruikt op D-Day door de Amerikanen.
bronThe British Horsa glider was considerably larger than the American Waco CG-4A. It could carry as many as 30 troops and a substantially larger supply load compared to the CG-4A's maximum load of 13 Glider Infantry troops . It also differed from the CG-4A in that it was constructed almost completely of wood. Its tow line harness yoke was attached to both wings, unlike the CG-4A the tow line of which attached to the nose of the aircraft.
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Ik heb pas "The Longest Day" op DVD gekocht, maar dan in de originele zwart-wit versie. Wat wel komisch is, is dat Rommel opeens voor een paar seconde verdwijnt als hij zijn speech over "Der Langste Tag" houdt en je de zee op de achtergrond ziet. Opeens is 'ie weg..
![Very Happy :D](./images/smilies/biggrin.gif)
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
-
- Lid
In de overigens heel aardige film The Train (John Frankenheimer; hoofdrol Burt Lancaster) spreken de Fransen en de Duitsers ook al uitstekend Engels met elkaar.Cas schreef:Bij de meeste Hollywood producties van vroeger valt het op dat de Duitse soldaten bij voorkeur allemaal vloeiend Engels praten als ze onder elkaar zijn.....
- Joe_Liebgott
- Lid
- Contacteer:
Over de film Stalingrad: de helmen zijn -uitgezonderd de enkele M42 helmen- allemaal BSG helmen, en wel de variant zonder zichtbare splitpennen voor het binnenwerk...gvdbor schreef:Enige tijd geleden had ik de film "stalingrad" besteld en ik kwam er nu aan toe om het eerste uur daarvan te gaan bekijken.
In de eerste scene zien we 1942 aan de italiaanse kust met daarin badderende dames (verpleegsters) in Bikini.
Als ik wikipedia mag geloven werd de bikini voor het eerst geshowd in 1946 en was het een nogal verguisd kledingstuk. Veel te sexy.
Het lijkt me dus sterk dat het in WO2 al gebruikt werd als zou het heel normaal zijn, althans in de betreffende scene keek niemand er van op.
Daar is 'ie weer!
- viny
- Lid