De Langste Dag (the Longest Day)

Films, series en documentaires over WOII
gvdbor
Lid
Contacteer:

Bericht door gvdbor »

Ik heb hem op DVD maar ook dan is hij in zwart/wit

En wie geinteresseerd was in de pop aan de kerktoren in St.Mere Eglise:

http://members.chello.nl/g.vandenbor/herstvak/norm6.jpg
johan willaert
Lid
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Bericht door johan willaert »

pieter de vleminck schreef:ik moet zeggen dat ze dit allemaal goed ebben gereconstrueerd voor zo een oude film.
Het is niet gereconstrueerd; het is gewoon daar gefilmd!!

Johan
29th Let's Go!!!!!
gvdbor
Lid
Contacteer:

Bericht door gvdbor »

in sommige bunkers uit die film ben ik inderdaad vorig jaar geweest.
vincent
Lid

Bericht door vincent »

zeker een goede film, het blijft leuk om hem te zien :P
Maj.Cain
Lid
Contacteer:

Bericht door Maj.Cain »

The Longest Day was ook een van de 1e oorlogs films die ik te zien kreeg toen ik nog 5 of 6 was.
Meest indrukwekkende en favourite stuk is de British 6th Airborne Div Coup da main aanval op de brug over de river Orne/Pegasus bridge, en een klein deel van de Britse parachutisten drop, padre in het water met nog een para op zoek naar z'n comunion set lol.
De St-mere Eglise drop door F-Company is idd erg dramatische gebeurtenis, toen ik het dorp bezocht dacht ik meteen terug aan de film, en idd de pop op de kerktoren is 24 uur per dag aanwezig wind or rain he's there!!je siu American vou le vou (pardon my French)

Mijn fav oorlogsfilm/docu is There's is the Glory gefilmd in Arnhem en Oosterbeek in 1946, een grote groep overlevende van de slag zijn terug gegaan om alles te verfilmen.
Red Devils of Arnhem/Oosterbeek
http://www.156PARA.com
johan willaert
Lid
Gegeven: 4 keer
Contacteer:

Bericht door johan willaert »

In de meeste souvenirwinkels in Normandie kun je nu nog postkaarten kopen met foto's genomen tijdens de opnames van The Longest Day begin jaren 60..

Johan
29th Let's Go!!!!!
gvdbor
Lid
Contacteer:

Bericht door gvdbor »

Bij de DVD van The Longest Day zit ook een extra DVD met "the making of. Laat de stranden en andere locaties zien in begin jaren 70, is wel leuk om te zien hoe point du hoc etc er zo'n 30 jaar geleden bij lag.
Marc 82 Recon
Lid

Bericht door Marc 82 Recon »

Brianlinden schreef:ik geloof dat hij er nog hangt (een pop dan) aan de kerktoren!
ja maar aan een andere kant dan waar het eigelijk zou moetne hangen omdat anders de bezoekers hem niet goed kunnen zien
Peter
Lid
Contacteer:

Bericht door Peter »

Ik ben er enkele jaren geleden op vakantie geweest, nog steeds de mooiste vakantie ooit! Alle stranden bezocht en veel musea gezien. Mijn vriendin had het na bunker # 100 ofzo wel gezien maar ze hield dapper vol! Da's pas liefde mensen!!!! Ik ben daar veel mooie militaria tegengekomen, en onder andere heb ik daar toen het onvermijdelijke klikkertje gekocht. Zoals ik al eerder schreef, is door de film "the Longest Day" mijn interesse voor de tweede wereldoorlog gewekt en ik beschouw de film als een absolute klassieker! De casting was werkelijk groots en wat ik wel geestig vond was dat Sean Connery als Ier gecast was :). Het waren de sterren van die tijd en de film was ongekend groots opgezet door de producer Darryl F. Zanuck. De beste versie is het orgineel: zwart/wit!
Daar is 'ie weer!
MarkieMark
Lid

Bericht door MarkieMark »

Ik heb nu ook de zwart/wit versie gezien, deze is wel mooier en wat meer in de tijd van toen dan de kleuren versie, maar is er niet ergens een kleuren versie te koop??
Never eat Yellow Snow
Jeroen2
Lid

Bericht door Jeroen2 »

niet dat ik weet, is maar goed ook, die kleuren verkrachten de film helemaal :)
Narcolepticus
Lid

Bericht door Narcolepticus »

'Normandie? Wahnsinn, helle Wahnsinn'
Marc 82 Recon
Lid

Bericht door Marc 82 Recon »

gisternacht op TCM een leuke film gezien noemde 36 hours ofzoiets was zwart wit film en ging ove reen amerikaanse majoor die gevangen was genomen door de duitsers en dan dat ze hem probeerden te geloven dat ze 6 jaar verder waren maar blijkbaar waren ze maar enkele dagen voor D-day. en wouden ze hem alle details laten vertellen wat hij ook doet en als hij dan op een moment doorheeft dat er iets niet klopt dat hij doet alsof hij het altijd geweten heeft.... best intressant stukje film
Private Burges, Marc J
19900519
48th Armored Medical Bn, 2nd Armored Division
Narcolepticus
Lid

Bericht door Narcolepticus »

Heb ook zo'n gelijkaardige film gezien.
Van een Amerikaans Dubbelagent..

Er was een inlichtingenofficier gevangengenomen en ze probeerde bij hem alles los te krijgen. Er was een Amerikaan die voor de Duitsers werkte en hij werd als gevangen bij hem in de cel ingedeeld. Maar wat de Duitsers niet wisten was dat de andere Amerikaanse gevangene eigenlijk een dubbelspion was :)
seabee
Lid

Bericht door seabee »

BjornSpiN schreef:Heeft iemand daar toevallig een foto van?
Afbeelding
Afbeelding
CAN DO
Plaats reactie