De Langste Dag (the Longest Day)

Films, series en documentaires over WOII
sgt Baskeyfield
Lid

Bericht door sgt Baskeyfield »

Maj.Cain schreef:The Longest Day was ook een van de 1e oorlogs films die ik te zien kreeg toen ik nog 5 of 6 was.
Meest indrukwekkende en favourite stuk is de British 6th Airborne Div Coup da main aanval op de brug over de river Orne/Pegasus bridge, en een klein deel van de Britse parachutisten drop, padre in het water met nog een para op zoek naar z'n comunion set lol.
De St-mere Eglise drop door F-Company is idd erg dramatische gebeurtenis, toen ik het dorp bezocht dacht ik meteen terug aan de film, en idd de pop op de kerktoren is 24 uur per dag aanwezig wind or rain he's there!!je siu American vou le vou (pardon my French)
UP THE OX AND BUCKS.... :lol: :lol:
VOORMALIG JEROEN1944, omdat volgens het forum mn email adres ineens niet meer geldig is??????????????????????????????????????????
YPPY
Lid
Contacteer:

Bericht door YPPY »

Uit een gesloten topic:
mamartijn schreef:He mannen.... (en vrouwen natuurlijk)

Gisteren bij ons in het dorp Bagpipe blazers zien spelen en toch maar besloten om voor de zoveelste keer die geweldige film de longest day te gaan kijken.... In verband met het gevoel dat de doedelzakken bij mij opriep...

Maar tijdens het kijken vond ik toch iets heel vreemd. Het was me nog nooit eerder opgevallen en wellicht is dat al eens behandeld maar toch.

Ik vond die 'rommel asperges' wel vreemd staan. Ik meen dat ze altijd met zeg maar de balk richting zee stonden. Ik weet dat ze er in SPR wel een fout mee hebben gemaakt... is dit ook zo bij de Longest Day?

Groeten Martijn
johan willaert schreef:Afbeelding 8)

Johan
Voor lieve berichtjes, schattige dieren of wat anders leuks kun je altijd mailen.

*Weer alleen*
Plaats reactie